Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepa podłodziowa - rolki, płozy czy podpory?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
834 odpowiedzi w tym temacie

#441 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 14 kwiecień 2021 - 16:45

Już o tym pisałem , pod Szczecinem zatrzymali mnie na prędkość i przy okazji do pieprzyli się do przyczepy że ma 750 a ja mogę ciąngnąć 680 i to że możesz mandatu nie przyjąć to jedno , ale kazali szukać większego autka co tą przyczepkę pociągnie inaczej holownik zabiera na parking przyczepkę i co w tedy Zrobisz ,, na szable ,, uprosiłem że już jeden mandat mam i 500 km domu puścili mnie , ale nawet uchwyt sprawdzali jaki ma tonaż , piszę to co mnie spotkało . Podłodziówkę kupiłem i tu patrzyłem co mi wpisują żeby nie było problemów w przyszłości .
  • Grzesiak cast lubi to

#442 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 17:19

Taka otóż odpowiedź gdzieś tu na jerku krążyła na zadane pytanie jednego z redaktorów wędkarskich w www. sprawie

Załączone pliki


Użytkownik womaly23 edytował ten post 14 kwiecień 2021 - 17:23


#443 OFFLINE   lopez77m

lopez77m

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 238 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 14 kwiecień 2021 - 17:31

Dziękuję wszystkim.

Poczytałem,pomyślałem i zamówiłem z 600 DMC.


  • M a r a s i pawlo29 lubią to

#444 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 14 kwiecień 2021 - 19:00

Temat poruszany i opisany dość obszernie, dmc przyczepy nie równa się pozycji O2 z samochodu - tam mówią o rzeczywistej masie całkowitej. Opinie są różne interpretację również - ja dostałem odpowiedź z ITD że jeśli dmc przyczepy jest 750 ale jestem pewien że wszytsko wazy np 600 kg to w niczym nie przeszkadza żeby ciągnąć zestaw pojazdem który w dow rej O2 ma np 650kg a w razie kontroli nie przyjmować mandatu...

Jest tu gdzieś na forum zdjęcie opini - odpowiedź ITD na ten temat i napisali jak powyżej.

Przeczytaj jeszcze raz te pismo ,bez pieczątek ,bez podpisu...

W DR samochodu masz wpis 650 kg więc do samochodu możesz podpiąć przyczepę o DMC 650  kg. Policjant bierze do ręki i czyta  i nie łyknie kitu ,że to co masz to masz mniej. I nie będzie wołał innej załogi z wagą aby cię zważyć. 

 

Powiem więcej samochód na haku miał 1800 kg .Pusta laweta ważyła 660 kg a jej DMC to 2000 kg. Holując pustą lawetę miałem kontrolę i okazało się ,że dla nich DMC a nie jakieś tam gadki ,że pusta ,że to nie waży 1800 .Nie było gadki. 200 pln na minusie i poczekali jak koleś podjechał busem który miał ponad 2000 kg.

Jeszcze  jedno , licho nie śpi a wypadki chodzą po ludziach. Nie życzę nikomu ale..

Tu było tylko  kawałek do przejechania . Patrząc na tą instalację tylnych lamp ze zwisającymi kablami mało prawdopodobne jest aby miał przegląd ten 50 letni szrot.

 

 

https://trojmiasto.w...dpiela-sie.html


Użytkownik M a r a s edytował ten post 14 kwiecień 2021 - 19:02


#445 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 kwiecień 2021 - 19:16

Ja właśnie mam CRV i zmieniłem DMC na 600 dla spokoju. No ale ja mam lekki zestaw.
Wcześniej miałem Pathfinder tam przyczepa bez hamulca ok 1 tony z hamulcem 3.5T ale podpięcie czegokolwiek skutkowało Wiatolem. A to cholerstwo robi foto I wali wysokie kary z automatu. Dodaje DMC auta do DMC przyczepy jak przekraczasz a nie masz...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Tresor edytował ten post 14 kwiecień 2021 - 19:18

  • M a r a s lubi to

#446 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 14 kwiecień 2021 - 19:35

Ja właśnie mam CRV i zmieniłem DMC na 600 dla spokoju. No ale ja mam lekki zestaw.
Wcześniej miałem Pathfinder tam przyczepa bez hamulca ok 1 tony z hamulcem 3.5T ale podpięcie czegokolwiek skutkowało Wiatolem. A to cholerstwo robi foto I wali wysokie kary z automatu. Dodaje DMC auta do DMC przyczepy jak przekraczasz a nie masz...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Z viatolem jest podobnie i tak jak napisałeś.

Biorą DMC auta plus DMC przyczepy i jak masz więcej jak  3500 musisz mieć viaboxa. I nie ma gadki ,że przyczepa tyle nie waży ,że jadę sam w samochodzie i nie mam żadnego bagażu. Nawet jak ten zestaw waży realnie poniżej 3 t. DMC z DR biorą  i sumują i koniec kropka. Jak nie przy kontroli to zdalnie Cię namierzą i po czasie list przyjdzie pocztą a w nim konto i kwota do zapłaty. 


Użytkownik M a r a s edytował ten post 14 kwiecień 2021 - 19:37


#447 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:58

Kolega jechał Transporterem z pustą lawetą. Był wypadek policja kazała zjechać z drogi wojewódzkiej na eSke. Zrobił 5km i zjechał.
Po tygodniu dostał 1500zł, na nic się zdały odwołania, potwierdzenia z policji że droga była zamknięta i kierowali ruch na eSkę...
Dobrze ze nie pojechał dalej bo by dostał tyle za każdą bramkę.

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#448 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 14 kwiecień 2021 - 21:00

Dlatego kupując przyczepy pod łódkę zawsze proszę o wpisanie mniejszego DMC dla św spokoju. Z Niewiadowa P415 z 750 zrobili mi 450. A teraz suskiego 750 poprosiłem o zmianę na 550 DMC i mam spokuj nie martwiąc się czym to będę ciągał.
  • M a r a s lubi to

#449 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 21:16

Maras nie do końca się zgodzę z Toba :) jeśli w kodeksie pracy jest napisane że możesz max przenosić np 50 kg a niesiesz puste wiadro o pojemności 200 litrów wody tzn ze go nie możesz nieść? W dowodzie rejestracyjnym pozycja O2 naprawdę nie mówi o dmc a o zupełnie czymś innym co się zwie MMC jak dobrze pamiętam , ja wiem ze policja policją, itd ale zawsze można się bronić tylko trzeba wiedzieć jak. Tak to pismo jest bez pieczątek bo jak dobrze pamiętam obciąłem je, moje jest z pieczątkami z taką samą odpowiedzią ale nie mam zamiaru jakoś za specjalnie udostępniać danych itp. Policja kara cię jak chce, np za brak maseczki a sądy to uchylają także trochę logiki

#450 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 15 kwiecień 2021 - 06:47

Logiki jak mówisz, ok.

To powiedz mi dlaczego większość kupujących dopasowuje DMC przyczepy do tego co ma wpisane w DR samochodu?

A producent mimo ,że produkuje tą samą przyczepę do 750 kg jest w stanie wydać homolgację np. na DMC 600 ,550  itp.

Przecież nie bawiłby się w wypisywanie różnych papierów dla każdego nabywcy a miał tylko jeden papier dla wszystkich i tłumaczył tak jak TY. Bez obrazy dla Twojej osoby.  


  • binio1111 lubi to

#451 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:39

Maras oczywiście że najlepiej mieć w papierach tak żeby wszytsko grało, ja również zamawiając teraz przyczepę dopasowałem dmc przyczepy do MMC O2 pojazdu bo nie chce mi się mocować z policją na drodze i tracić czas na przepychanki z nimi co nie znaczy że to co pisze na podstawie itd nie ma racji bytu. Warto wiedzieć poprostu że taki zapis istnieje i w razie czego trzeba wiedzieć jak się tłumaczyć i to tyle w tej sprawie.

#452 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:28

1. Policja nie będzie ważyć pojazdu tylko potencjalnie sprawdzi papiery i pozycję O1 O2 w DR samochodu i F1 /F3 w DR przyczepy

2. Ważyć może ITD a tu dla chętnych jest ich procedura do ważenia pojazdów https://bip.gitd.gov....GITDpoz.14.pdf ,

3. ITD też sprawdzi papiery czy nie przekraczamy łącznie 3,5t, a przy ważeniu aby porównać wyniki z tymi w DR

 

każda niezgodność w papierach (DR - dowód rejestracyjny) przy wypadku może działać na niekorzyść bez względu na to kto był winny zdarzenia

 

rozpatrzmy teraz to co podobno wynika z przywołanego pisma ITD

w pozycji O2 DR samochodu jest 750 kg, rzeczywista masa całkowita przyczepy (czyli ta ważona) nie może być większa niż 750 kg. Czy ITD waży samą przyczepę? wg mnie nie (bo musieliby pisać więcej niż jeden protokół z kontroli), waży zespół pojazdów a nie samą przyczepę, bo tak wynika nawet z przywołanego przeze mnie Zarządzenia. Jeśli waży zespół pojazdów to fakt czy mamy w pozycji F1 DR przyczepy 650kg czy 750kg niewiele zmienia jeśli waga pokaże że suma naszego O2 DR samochodu i F1 DR przyczepy jest większa od tego co zważy ITD. Co zrobi ITD gdy O2 DR samochodu jest mniejsze niż F1 z DR przyczepy, nie wiem, przypuszczam że każe wezwać inny pojazd, który będzie mógł ciągnąć taką przyczepę zgodnie z wpisami w DR

 

Patrząc na procedurę ITD jeśli chcemy przekraczać rzeczywistą masę całkowitą przyczepy to raczej pustym samochodem, bo ważą zespół pojazdów, a przecież samochód też ma jakąś masą rzeczywistą a to ile możemy władować w samochód to różnica miedzy pozycją G i F1 z DR samochodu. Dla lubiących ryzyko, trzeba podjechać samochodem na wagę i zobaczyć ile waży załadowany szpejem wędkarskim samochód z kierowcą i o tę oszczędności na masie całkowitej przeładowywać przyczepę. Oczywiście jak się uprą to zważą najpierw zespól pojazdów (samochód z przyczepą), potem sam samochód i wyjdzie im masa przyczepy. Nie wiem czy tak robią bo nie znam ich praktyki.

 

na koniec ciekawostka wg kodeksu samochód osobowy nie może ciągnąć przyczepy która jest od niego cięższa (art 62)  w moim DR jest wpisane, że F2 pojazdu to 2900kg a O1 (maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem) to 3000kg. czyli Homologacja przeszła na samochód który może ciągnąć przyczepę cięższą niż on sam, choć nasz kodeks tego zabrania.


Użytkownik wuran edytował ten post 15 kwiecień 2021 - 08:38


#453 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:39

Jeszcze jest taki przelicznik 1,33 o którym mało osób wie 

 

Aby nie zanudzać tu mam ciekawy link odnośnie DMC pojazdu i DMC przyczepy

https://motoryzacja....e,nId,3151896  



#454 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 14:06

Maras wszystko się zgadza interesuje mnie tylko czy według Ciebie Dr pojazdu pozycja O2 MMC = DMC przyczepy?

#455 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 15 kwiecień 2021 - 17:07

Maras wszystko się zgadza interesuje mnie tylko czy według Ciebie Dr pojazdu pozycja O2 MMC = DMC przyczepy?

Wiem do czego zmierzasz i fajnie ,że sobie rozmawiamy :) 

Dla mnie głupotą jest to ,że mając na haku 1800 kg nie mogę ciągnąć pustej lawety ,która ma DMC 2000 mimo ,że w DR przyczepy mam jej masę własną np.660kg. Takie mam durnowate przepisy ,ponoć najbardziej po @#$% ne  w EU. W DE nie miałbyś z tym  żadnego problemu aby golfem ciagnąć pustą lawetę. Przelicznik 1,33 o którym wspomniałem wyżej obowiązuje tylko w PL !!!! 

Zapodam Ci coś do przeczytania , odpowiedź na emaila : 

 

 

W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje.

 

Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze.

 

Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej (MMC), o której wspomina Pan w treści maila, należy przywołać jej opis z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). ┬ž1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta”.

 

W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś do przyczepy bez hamulca.

 

Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie.

 

Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150 kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg, MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc równej 900 kg.

 

 

 

 

 

Naczelnik

 

 

 

 

Wydziału Ruchu Drogowego

 

 

 

KWP w Krakowie

 

 

 

podinsp. Maciej Rymar



#456 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 19:54

Może w DE policja jest bardziej dokształcona :)

#457 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 15 kwiecień 2021 - 19:59

Może w DE policja jest bardziej dokształcona :)

W DE jest normalnie.

Sam osobiście robiłem w DE  przegląd przyczepy - tüv na 100km /h .   



#458 OFFLINE   Krzysztof

Krzysztof

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • LokalizacjaNiemcy

Napisano 16 kwiecień 2021 - 08:02

W DE jest normalnie.

Sam osobiście robiłem w DE  przegląd przyczepy - tüv na 100km /h .   

Na sto kilometrów tylko dla przyczep z hamulcem najazdowym ,reszta 80 Kmh



#459 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 16 kwiecień 2021 - 10:41

Na sto kilometrów tylko dla przyczep z hamulcem najazdowym ,reszta 80 Kmh

Bzdury piszesz.

Widzisz tu hamulec najazdowy ?

 

img_20210416053859_sk1_zmniejszamy_pl.jp img_20210416054030_sk2_zmniejszamy_pl.jp



#460 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 16 kwiecień 2021 - 18:27

Po pierwszym zachłyście przyszedł czas na trzeźwe myślenie. Niestety i suski wymaga zaadoptowania indywidualnego do łódki.
1. Zbyt długi odcinek na dziobie jest bez podparcia kilu. Wykombinuję belkę na cybantach i podeprę kil rolką.
2. Specyficzny kształt kilu w semper 400wl wymaga przeróbki ostatniej rolki.Kil kończy się przed rufą i ostatnia rolka będąca w poziomie z pozostałymi nie podpiera łódki. Można podnieść rolkę ale wówczas będziemy spychać łódkę pod górę. Chcę w to miejsce dać rolkę podwójną - rolkę wahliwą z punktem podparcia w miejscu obecnej rolki. Taka huśtawka spowoduje to że kil i rufa będą zawsze podparte. Pewnie łatwiej też będzie wodować i podbierać łódź.
Teraz pytanie. Znalazłem wcześniej rolki z otworem 20mm ale są trochę za krótkie. Chcę dać rolki dłuższe , żeby łatwiej było trafić do wciągania. Niestety przy długości 27cm mają otwór na ośkę 16mm. Nie za mało? Nie będzie się uginać pod naporem łodzi? I nie wiem co lepsze na ośkę : pręt czy rurka z kwasówki grubościenna?

Załączone pliki


Użytkownik binio1111 edytował ten post 16 kwiecień 2021 - 18:28





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych