Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Konserwacja multika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Tarłoś

Tarłoś

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 896 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Tarłowski

Napisano 27 marzec 2006 - 22:41

Witam
Mam Pytanie do Was B)
Rozebrałem multik na części pierwsze i wszystko wyczyściłem :huh: .
Naszczęście wiem jak go złożyć, ale nie wiem czy mam nasmarować podkładki w hamulcu jest ich 7 szt. Przed czyszczeniem były lekko wilgotne od oliwki , ale nie wiem czy wynika to z zabrudzenia czy celowo były naoliwione? Poza tym mam pytanie które części się oliwi a które smaruje? I najważniejsze jaki smar zastosować do tego celu ( oczywiście dostępny w naszych sklepach).
Pozdrawiam
TARŁO$

#2 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 28 marzec 2006 - 05:16

http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&goto=6419&a mp;S=f4ce6f5ee8210226e4a1f1d116e389b7&srch=konserwacja#m sg_6419

#3 OFFLINE   Tarłoś

Tarłoś

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 896 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Tarłowski

Napisano 28 marzec 2006 - 07:47

Witam
Dzięki trochę to rozjaśniło moje zapędy servisowe :mellow:
Jeszcze tylko jedno czy dodać do podkładek w hamulcu odrobinę oliwki czy nie dodawać?????????
TARŁO$

#4 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 28 marzec 2006 - 08:19

ja wkladam tarcze, te filcopodobne, pomiedzy dwa kalawlki papierowego recznika i je walkuje, bez jaj :mellow: , walkiem kuchennym, zeby byly oczyszczone ze smarowidel, tarcze metalowe czyszcze i leciutko (!ale na prawde leciutko!) pokrywam cienka warstewka smarowidla

#5 OFFLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18683 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 marzec 2006 - 09:59

@Tarlos

z tego co czytałem, róznie to wygląda w przypadku róznych multikow. W jednych przesmarowanie pomaga, w innych wrecz przeciwnie. Trzeba eksperymentowac - zobacz jak sprawuje sie hamulec przy suchych podkladkach a jak przy lekko natluszczonych.

Zreszta dotyczy to nie tylko podkladek hamulca, ale i bebechow. Zwlaszcza niepozadane jest uzywanie zbyt duzej ilosci oliwki, bo ta moze potem chlapac w srodku i wuplukiwac smar. Do łozysk w multikach często polecana jest oliwaka ABU lub Shimano jako pewna droga środka pomiędzy trwałością a szybkością. Obecnie sprowadzam z USA oliwke Quantum Hot Souce, podobno ma takie właściwości że trzyma się metalu - jak będzie w praktyce zobaczę.

Pozdrawiam

#6 OFFLINE   rognis_oko

rognis_oko

    Zaawansowany

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3395 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 marzec 2006 - 14:50

Od jakiegoś czasu posiadam Quantum Hot Souce.
Polecam!
Od momentu jego zakupienia, przesmarowałem już nim wszystkie multiki i kręciołki. Pracują jak masełko. :mellow:



#7 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 28 marzec 2006 - 14:55

faktyczni HOT SOUCE jest niezlą alternatywną


chcialbym tylko zwrocic uwage na konserwacje / smarowanie zabawek do przynet lekkich. hot souce powoduje powazne zmulenie lozysk. dlatego jelsi mowa o lozyskach na szpuli to polecam cos innego ... co??? przyznam sie szczerze ze z tym moze byc problem. sma w miare mosliwosci (temperatury powyzej zera) stosuje olej do maszyn precyzynych. THymallus jak dobrz epamietam stosowal / stosuje jakis preparat do konserwacji broni palnej i jest / był bardzo zadowolony. może wypowie się sam ... (sorry andrzejku ze cie tak wrabiam )

#8 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15670 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 październik 2024 - 20:55

Odkopuję.

Po 5 czy 6 latach wziąłem się ponownie za smarowanie multików z mojej kolekcji. 

3 sztuki przesmarowałem bez problemu ( Alijoz 300, Alijoz 400, Ryoga 2020HL) ale przy Toro Nacl mam problem. Czy dźwignia blokująca ruch wsteczny ma być umiejscowiona tak jak na foto?

 

Drugie pytanie to jakie oznaczenie ma bit do śrubki z drugiego zdjęcia? Zwykły śrubokręt płaski czy też krzyżak uszkadza ją delikatnie.

 

 

Załączony plik  IMG20241029201107.jpg   53,48 KB   1 Ilość pobrań

 

 

Załączony plik  IMG20241029195410.jpg   26,24 KB   1 Ilość pobrań

 

 

 

 

 

 



#9 ONLINE   golsyl

golsyl

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 719 postów
  • LokalizacjaStockholm
  • Imię:Michał

Napisano 30 październik 2024 - 22:13

  Hej .Zapadka hamulca odwrotnie .Końcówka ,której używam to zwykły POZIDRIV ,czyli PZ .Ale rzeczywiście te śrubki są kiepskiej jakości .


Użytkownik golsyl edytował ten post 30 październik 2024 - 22:14


#10 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 30 październik 2024 - 22:16

Zapadkę należy odwrócić na prawą stronę (jak kartkę książki).

Do łba wkręta bit plus/minus type (płasko-krzyżowy). Nie wiem tylko czy PH/FL czy PZ/FL. Jeśli rowek ma równoległe krawędzie to wówczas będzie to bit PZ/FL. Rozmiaru niestety na podstawie fotografii nie da się określić.



#11 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15670 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 31 październik 2024 - 10:02

  Hej .Zapadka hamulca odwrotnie .Końcówka ,której używam to zwykły POZIDRIV ,czyli PZ .Ale rzeczywiście te śrubki są kiepskiej jakości .

 

 

Zapadkę należy odwrócić na prawą stronę (jak kartkę książki).

Do łba wkręta bit plus/minus type (płasko-krzyżowy). Nie wiem tylko czy PH/FL czy PZ/FL. Jeśli rowek ma równoległe krawędzie to wówczas będzie to bit PZ/FL. Rozmiaru niestety na podstawie fotografii nie da się określić.

 

 

Dzięki. Faktycznie, nie wiedzialem że istnieją bity PH/S = PH/FL  i PZ/S=PH/FL . Trochę ciężko je kupić. 

A co do zapadki to odwracam.



#12 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15670 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 09 listopad 2024 - 21:41

Znalazłem na Allegro PZ1/SL5 ale za duży . Potrzebny pewnie PZ0/SL5 .

Przekopałem pół internetu i nic. Pomoże ktoś ?



#13 OFFLINE   haukii

haukii

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 28 postów
  • LokalizacjaGarwolin
  • Imię:K
  • Nazwisko:.

Napisano 11 listopad 2024 - 14:58

Dopasuj dobrze grubością płaski wkrętak i nie będzie niszczylo łba śrubki. Te uszkodzenia wynikają z luzu pomiędzy śrubka a wkrętakiem




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych