Witam kolegów. Wspólnie z żoną postanowiliśmy zmienić naszego starego kompaktowego Canona, co ma już z 12 lat i matrycę 3.2 Mp na coś lepszejszego . Żona oznajmiła że chce lustrzankę, co ja oczywiście poparłem mając zaraz w głowie pomysł na wykorzystanie go do focenia urokliwych miejscówek i rybek . Wymagania mamy skromne, żadne z nas nie zajmuje się i nie zamierza fotografować czegoś i kogoś na profesjonalnym poziomie. Chodzi o sprzęt z intuicyjną obsługą, prosty i robiący "ładne" fotki. Im mniej skomplikowany tym lepiej. Do tego jakieś szkiełko, nie znam się na tym ale podobają nam się fotki gdzie np. osoba fotografowana jest bardzo ostra a tło za nią już rozmyte. Czy do tego jest potrzebny jakiś specjalny obiektyw czy to tylko kwestia ustawień. Rynek jest spory, a ja , jak widać zielony proszę o jakieś propozycje,
Lustrzanka do 2000
#1 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 21:53
- platynowłosy lubi to
#2 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 21:57
Polecam Nikona D5200
Ale D3200 trochę tańszy też da radę
#3 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 21:58
A co z obiektywem, jeden wystarczy ??? sorki ale zielono mi w tym temacie
#4 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 22:01
Duże znaczenie ma to co chcesz nim robić
Ja mam D5200 + 18-105 obiektyw mi wystarczy
#5 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 22:02
Jakbyś chciał tak np: podejść lub podpłynąć do kormorana i jemu zrobić zdjęcie, to będzie potrzebny większy obiektyw (płochliwy jest, nie mogłem podpłynąć do niego bliżej niż 100m )
Użytkownik mariuszwf edytował ten post 22 marzec 2015 - 22:03
#6 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 22:06
Co chcę fotografować ? Krajobrazy i robić takie fotki jak pisałem wcześniej, tzn. pierwszy plan ostry a reszta rozmyta. Coś mi świta że to krótka ogniskowa czy cóś sorki ale naprawdę nie kumam tematu.
Dlatego nie kupię sprzętu, którego nie wykorzystam na wyższym poziomie.
Użytkownik LFF edytował ten post 22 marzec 2015 - 22:10
#7 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2015 - 22:08
Myślę że obiektyw 18-105 wystarczy .