Kolego Szymon a jak jest z tymi mapami batymetrycznymi,miales gotowe czy też kombinowales? Mam mapę w postaci JPG,znalazłem program którym mogę ją obrysowac i przerobić na wektorową. Ale zastanawia mnie jak tam nanieść współrzędne bo niby jak ma nawigacja wiedzieć gdzie to wyświetlić
Mapę batymetryczną robiłem od podstaw, czyli zbierałem logi, potem ReefMaster, itd.
Jak masz jpga to trzeba go najpierw skalibrować (czyli nadać mu współrzędne geograficzne) przy użyciu jakiegoś programu, np. Ozi albo Qgis a potem żeby przerobić go na wektor musiałbyś obrysować albo użyć jakiegoś programu do trasowania (np. kiedyś chyba był Corel Trace czy coś takiego) ale nie znam się na tym. Jak już będziesz miał kontury na odpowiednich współrzędnych to eksportujesz np. do .shp a później w InsightMapCreator przerabiasz na .at5. Skomplikowana robota i efekt niepewny, nie robiłem tak nigdy i nie pomogę.
Możesz też skalibrowanego jpga wyświetlić w GoogleEarth i tam go obrysować uzyskując pliki .shp czy .kml. Ale później chyba i tak trzeba by je czymś wyedytować i nadać im odpowiednie atrybuty (np. kolory, kolejność warstw, itd), można to zrobić np. w Qgisie. Nie wiem czy bez tego IMC poprawnie przerobi takie pliki na mapę.
Jeszcze inny sposób to zaimportowanie plików shp do ReefMastera i tam nadanie im kolorów itd, ale obecne demo reefmastera ma ograniczone możliwości eksportu, trzeba by starszą wersję skombinować (da się załatwić ).
Generalnie bardzo dużo dłubania, odradzam.
W o wiele lepszej sytuacji są posiadacze serii Elite HDI bo wystarczy, że skalibrują jpga i już mogą go przerobić na rastrową .at5.
To już chyba lepiej jpga skalibrować, przerobić na format np. Locusa i na komórce wyświetlać podczas pływania niż przerabiać na wektor dla echa.