Gadda, on 10 Sept 2015 - 19:14, said:
Moze ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi dlaczego silniki z MAX to taka wielka oszczędność prądu? Plywalem Osapianem 40lb i aku 75 Ah i w trolu na dwójce wytrzymał 3-4 godz( oczywiscie z malymi przerwami). Lodz 3,8 m. Waga 85 kg. Jeden pasażer Predkosc na GPS była 2,3 -3 km/h. Jesli mialbym MAX to ile by wytrzymal?
W tym wszystkim "dobrym" co do silników i aku jest jeszcze jeden b. ważny myk. Podłączenie silnika do aku !!!!
Przy zwykłych "żabkach" - porażka, przy oczkach na kablu i łączenie przez śrubę... lepiej, najlepsze jednak jest połączenie przez miedź, mosiądz, ołów.
Styk na klemie (lub przy przyłączu na aku) musi być taki jak min grubość kabla zasilającego silnik, lub większy.
Śruby nierdzewki (podkładki) również złe rozwiązanie, stawiają za duży opór przez co b. dużo prądu idzie w "grzałkę" (grzanie styku, kabli). Ile zżera to Amper, można się domyślić.
Ja dopiero po wymienieniu śrub nierdzewek na mosiężne zobaczyłem różnicę. Dawniej przy płynięciu na 75 % (lub 100%) stykiem-kablami w jego okolicy, można było nimi prasować jak żelaskiem.
Teraz czy płynę na max czy na 75 % styk nie jest nawet ciepły.
Kolega Jedo (Szczupaku po svenska) masz wyżej odpowiedź na swoje silniki z biegami. Jakie tam są styki, myślę że wiesz o ile kiedyś takowy silnik rozbierałeś. Dlaczego biegówki siadają, wyżej również jest odpowiedź ( ten sam powód- stopione styki).
Pozdro Wsjem. 