Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Problemy z ładowaniem akumulatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 04 sierpień 2010 - 19:54

Kilka tygodni temu kupiłem nowy akumulator żelowy 100Ah, sprzedawca zaproponował mi ładowarkę 15A z automatycznym wyłącznikiem.
Według tabelki zamieszczonej na Akumulatorze powinienem ładować akumulator w pozycji regulatora 9 czyli około 10A.
Problem tkwi w tym że maksymalny prąd jaki mogę ustawić to 3A po przekroczeniu tej wartości ładowarka automatycznie się wyłącza.
Akumulator daje się naładować, ale ładowanie tak niskim amperażem trwa bardzo długo.
Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem, (może go w ogóle nie ma)?
Nie ukrywam że w tej dziedzinie to raczej omnibusem nie jestem dlatego za wszelkie informacje z góry dziękuje.

#2 OFFLINE   dadex

dadex

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 112 postów
  • LokalizacjaGolub-Dobrzyń

Napisano 04 sierpień 2010 - 19:59

Napisz jaki to model akumulatora i ladowarki , to napewno pomoze , przydatne będą zdjecia

#3 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 sierpień 2010 - 20:11

Zacznij od tego, co napisal kolega @dadex...

Od siebie moge juz teraz napisac, ze znany mi jest ten problem. Przy niektorych typach ladowarek (dla wedkarskich zast. do chrzanu) ze wzgledow oszczednosci akumulatora(?) jego rezim ladowania jest tak dobrany, zeby ladowal dlugo malym pradem.

Recepta sa ladowarki polautomatyczne, w ktorych mozna w pewnych ramach ustawiac prad ladowania, tak aby wynosil on w okolicach tych zalecanych 10% pojemnisci.
Automat ma tylko za zadanie wylaczyc w celu zapobiezenia przeladowaniu aku,

Gumo

#4 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 04 sierpień 2010 - 20:53

Mam nadzieję że zdjęcia przedstawiają wystarczającą ilość informacji, w razie czego postaram się o dokładniejszy opis.

Załączone pliki



#5 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 sierpień 2010 - 21:52

Z tego, co widze to jest tak jak pisalem. Wybor jest tylko 1-10 w zaleznosci od nastaw pojemnosci akumulatora.
Reszte ma robic automat czyli bedzie ladowal do us... smierci a bateria nie bedzie nigdy na czas naladowana.

Nie ma nic wiecznego, ladujac pradem w porywach do 3A baterie 100Ah pewnie sie wydluzy nieco jej zywot (aczkolwiek niekoniecznie), za to nie da sie tego 2 dzien uzywac bo zdechnie po godzinie...

Trzeba zmienic ladowarke, jutro podam model.

Gumo


#6 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 sierpień 2010 - 09:25

Wzialbym EST 516, naladujesz zelowca i inne rowniez.

Tu pogrzeb

Ja mam taki.



Gumo

Załączone pliki

  • Załączony plik  26.jpg   6,15 KB   527 Ilość pobrań


#7 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 05 sierpień 2010 - 22:57

Dzięki Gumo za pomoc, może w przyszłym roku zmienię ładowarkę na proponowaną przez Ciebie. Jak na razie muszę się przemęczyć na tej bo budżet na ten rok napięty jak baranie...uszy. W tej sytuacji raczej będzie ciężko pływać dzień po dniu ale niestety taka jest cena za niewiedze.

#8 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 sierpień 2010 - 10:18

Jak masz w okolicy kogos takiego to dowiedz sie, moze mozna w prosty sposob to przerobic. O ile w srodku jest odpowiedniej mocy transformator to powinno sie dac (chyba, ze wsadzili slaby i na tym polega caly wic - daje maly prad bo ktos przyoszczedzil na tranformatorze.

Gumo

#9 OFFLINE   DanekM

DanekM

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • LokalizacjaCzęstochowa/Wrocław
  • Imię:Daniel

Napisano 12 sierpień 2010 - 12:48

Jakiś czas temu kupiłem również tą ładowarkę.
Działała może 5 ładowań i się popsuła zwyczajnie. Nie ładowała żadnym prądem. U Ciebie chociaz te 3A jest.
Odesłałem sprzedawcy i zwrócił kasę po kilku monitach. Generalnie szmelc.
Nie czekaj do końca sezonu, bo jak będziesz pływał na permanentnie niedoładowanym aku, to go szybko wykończysz. Kup polecany EST516 (ja tak zrobiłem) i spokój :D

#10 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 14 sierpień 2010 - 21:00

Jakiś czas temu kupiłem również tą ładowarkę.
Działała może 5 ładowań i się popsuła zwyczajnie. Nie ładowała żadnym prądem. U Ciebie chociaz te 3A jest.
Odesłałem sprzedawcy i zwrócił kasę po kilku monitach. Generalnie szmelc.
Nie czekaj do końca sezonu, bo jak będziesz pływał na permanentnie niedoładowanym aku, to go szybko wykończysz. Kup polecany EST516 (ja tak zrobiłem) i spokój :D


No i moja wyzionęła ducha,ładowała coraz mniejszym prądem aż wreszcie przestała całkiem ładować, jak znajdę do niej papiery to zwrócę ją do sklepu. Szczerze nie polecam tego urządzenia jak widać nie tylko ja.
Pozdrawiam.

#11 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 15 sierpień 2010 - 07:52

Też miałem takie ustrojstwo padło po roku szczerze nie polecam.Ładowało jak koledze coraz mniejszym prądem.

#12 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 619 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 27 wrzesień 2010 - 16:10

Ładowarka EST 516 ma 3 zakresy napięcia ładowania 13,8V;14,9V i 16V.Który należy wybrać w przypadku kwasowego aku 100Ah?





#13 OFFLINE   witek

witek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 wrzesień 2010 - 18:55

@fish,
kup na jakimkolwiek bazarze klasyczny ruski prostownik. Zapłacisz góra 50 zł a będzie służył lata. I aku będzie prawidłowo naładowany:)
Z własnego doświadczenia: ładowarki (prostowniki) do żelówek należy brać z zakresem o oczko większym niż nasz aku.
Czyli jak ja mam aku 17 Ah to ładowarkę zakupiłem do 30 Ah. I nie ma problemu. Pomijam wady chińszczyzny:)

#14 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 619 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 27 wrzesień 2010 - 19:26

Ładowałem zwykłym prostownikiem samochodowym bez automatyki.Bulgoczący elektrolit pod koniec ładowania z pewnością świadczył że żywotność aku będzie krótsza .Mam już EST-516 tylko nie wiem,który wybrać zakres napięcia ładowania.

#15 OFFLINE   witek

witek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 wrzesień 2010 - 19:35

Bulgoczący elektrolit pod koniec ładowania z pewnością świadczył że żywotność aku będzie krótsza

Bulgoczący elektrolit świadczył, że aku jest naładowany.
Zacznij małym prądem (odsiarczanie), potem przejdź na prąd 1:10 pojemności aku, na ostatnie 3 godziny ustaw prąd na 1:30 pojemności. I będzie ok.
Kiedyś ta metoda działała. Chyba, że przez ostatnie 6 lat coś się drastycznie zmieniło w konstrukcji akumulatorów kwasowych.

#16 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 27 wrzesień 2010 - 19:43

A co w przypadku kiedy przeładujemy akumulator w moim przypadku żelowy tzn: Kiedy akumulator będzie się ładował jeszcze przez dłuższy czas po pełnym naładowaniu. Czy ma to jakiś szkodliwy wpływ na akumulator?

#17 OFFLINE   witek

witek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 wrzesień 2010 - 19:47

Zrobi się okrągły i możesz się go ze spokojem sumienia pozbyć :lol:
O ile kwasiaki da się czasem uratować (rzadko) o tyle żelówka może służyć tylko jako atrapa. Prądu staczy na kilka chwil.

#18 OFFLINE   Bajzi

Bajzi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 308 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 27 wrzesień 2010 - 20:08

Pytam z ciekawości bo prostownik który proponujesz ten z ruskiego bazaru raczej w automatykę nie jest wyposażony i o przeładowanie nietrudno. Chyba że ma się dużo czasu żeby kontrolować stan naładowania akumulatora.
Ja osobiście mam zamiar zaopatrzyć się w ten EST 516 w najbliższej przyszłości bo na chłamie się już przejechałem.
Tą ładowarkę o której wspomniałem na początku wątku produkują w moim mieście i nawet znam człowieka który się tym zajmuje bo mój brat pobierał u niego nauki.
Jaki ten świat mały.


#19 OFFLINE   witek

witek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 wrzesień 2010 - 20:19

Prostowniki można porównać do aparatów fotograficznych. Ruski manual z lustrzanką manualną a automat z automatem. I to i to jest dla ludzi. Pozostaje kwestia jak to obsłużyć :mellow:
Ja preferuję ruskie prostowniki do kwasiaków bo wiem, jak ustawić prądy ładowania i jak to kontrolować. Co do żelówek - zaufałem fachowcom, którzy mi doradzili tak jak kilka postów wyżej. I na razie nie narzekam:)
Oczywiście prostownik (automat) do żelówek musi trzymać parametry bo inaczej psu na budę cała teoria...

#20 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 wrzesień 2010 - 01:25

A ja ponownie zachecam do zakupu EST 516. Jak ktos kupuje aku za kilkaset zł to nie powinien ryzykowac jego zniszczenia czyms nieokreslonym, kupionym na bazarze.
Wspomniana ladowarka jest sprawdzona, umozliwia ladowanie wszystkich typow akumulatorow - kwasowych samochodowych, kwasowych deep cycle - do oswietlenia elektrycznego (czyli i dla wedkarzy) i żelowych.
Do ok. 150Ah jako ze mozna z niej wydusic 15A (10% pojemnosci - zalecany max prad).

Kilka osob zglaszalo sie z pytaniami ale zapomnialem. Wedlug mnie (instrukcji obslugi chyba nie daja do EST 516 a w kazdym razie nie jest to do konca wyjasnione) wartosc napiecia 13,8V na przelaczniku sluzy do akumulatorow samochodowych; 14,9V sluzy do aku. marine(osw. elektr); 16V do aku zelowych.

Jak ktos ma jakis inny pomysl to niech pisze, byle z uzasadnieniem. Mnie nawet na tzw chlopski rozum tak wychodzi - w aku samochodowym chodzi glownie o duzy prad mozliwy do pobrania(rozruch silnika)...aku zelowy na 100% wymaga wiekszego napiecia ladowania niz samochodowy...

Gumo




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych