Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

YAMAHA MALTA-CHŁODZENIE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 09 sierpień 2010 - 09:12

Moje pytanie dotyczy przelewu wody chłodzącej silnk.Wirnik gumowy wygląda jak nowy,otwór przelewu nie jest zatkany a jednak nie przepompowuje wody.Silnik specjalnie też się nie nagrzewa nawet w upały na pełnych obrotach.Chcem się dowiedzieć czy to normalne czy moze jest konieczne czyszczenie komór chłodzących.

#2 OFFLINE   szewer

szewer

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 472 postów

Napisano 09 sierpień 2010 - 15:37

Cześć,
Podnieś pokrywę silnika i zobacz czy wężyk odprowadzający wodę jest zapięty na ten otworek gdzie woda ma wypływać.
Miałem to samo, nawet panowie w serwisie nie wiedzieli co się stało ;)
Pozdr

#3 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 09 sierpień 2010 - 21:51

Sprawdzę.Tylko o ie kojarzę to nie mam tam takiego wężyka.Woda idzie chyba przez stopę do bloku silnika i bezpośrednio z niego na zewnatrz otworkiem z tyłu.

#4 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 10 sierpień 2010 - 08:12

Zakładam, że pobór wody idzie przez spodzinę. Musi być zatem połaczona z blokiem silnika - now właśnie: jak? Może to być kanał wywiercony w obudowie (kolumnie), a może być rurka, która wchodzi w obudowę pompy wodnej. Po pierwsze sprawdź drożność układu (wystarczy podpiąć do bieżącej wody), po drugie upewnij się, że ww połączenie po złożeniu silnika jest szczelne.

#5 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 10 sierpień 2010 - 10:01

Swoją drogą dziwna sprawa, bo chłodzenie jest. Może woda jest pompowana do kanałów chłodzących w bloku i wypływa na zewnątrz inną drogą, jak zauważył szewer...

#6 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 sierpień 2010 - 10:20

A może by na schemacie sprawdzic..?

instrukcje, schematy, części zamienne

Gumo

#7 OFFLINE   costi

costi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów

Napisano 10 sierpień 2010 - 14:01

Mam podobny przypadek w Mercurym 10 KM.
Woda ledwo się sączy na zewnątrz ( choć czasami coś zaskoczy i woda leje się pełnym strumieniem ). Serwisant sprawdzał i wszystko jet ok. Przy okazji wymienił wirnik. Nic się nie zmieniło. Silnik pali od najmniejszego tyknięcia ( palony z aku ) zarówno na zimno jak i na ciepło. Nie było innego wyjścia - pływaliśmy cały dzień ( max obroty, troll ) i silnik nadal chodzi równo, ładnie odpala. Wszystko jest Ok, nic się z silnikiem złego nie dzieje ale jednak nie daje mi to spokoju...

#8 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 sierpień 2010 - 16:34

Cudów nie ma, w przypadku zapchania komory chlodzacej (w moim przypadku piachem) silnik po ktotkim czasie tracil moc i sie grzal.
Okazalo sie, ze poprzedni serwisant ograniczal sie tylko do sprawdzenia rzeczy, ktore okreslal mianem malego przegladu.

Mialem tez przyklad na takim dodanym przez SZweda do domku...Szwed twierdzil, ze silnik ok wiec bylo tak, ze przeplywalismy z 500m, silnik sie nagrzewal i sie wylaczal...wtedy kubel wody mu na leb i postój.
W zadnym razie Szwed nie dal sobie wytlumaczyc, ze jak woda nie leci to nie bedzie dobrze... :unsure:

Gumo

#9 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 10 sierpień 2010 - 20:17

Znalazłem pod pokrywą jakiś przewód gumowy o przekroju wewnętrznym ok 2-3mm.Łączy on tylną część bloku silnika z przednią w okolicy głowicy.Zanużyłem spowzinę w wiadrze z wodą śćiagnąłem wężyk od strony głowicy i po odpaleniu wyczułem pompowane powietrze o zapachu spalin,woda nie leciała.Co do otworka to doszedłem że jest oryginalnie przewiercony na wylot tak jakby bez celu także napwwno nie jest to otwór wylotowy wody.Są jeszcze 2 otwory w tylnej części stopy zakończone plastykową kostką w poziomie przez które wydobywają się spaliny.Chyba jeszcze odkręcę spodzinę i popatrzę.

#10 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 15 sierpień 2010 - 15:35

Panowie między spodziną a pozostałą częścią silnika jest miękkie połączenie kanału popy wodnej z kanałem silnikowym tam trzeba sprawdzić jakość uszczelnienia tego połączenia pompa może dawać bardzo dobrze a na tej uszczelce woda może iść bokiem. Na powrocie woda łączy się ze spalinami silnika i wychodzi kanałem spodziny lub śruby różne silniki różnie to mają rozwiązane, ta woda która wylatuje z otworu kontrolnego to tylko kontrolka dla naszej świadomości na temat prawidłowego chłodzenia u mnie wali na trzy metry :mellow: tornado

#11 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 15 sierpień 2010 - 20:38

Z tym otworem kontrolnym to różnie bywa.Zauważyłem że niektóre malty posiadają ten otwór i działa on jako kontrolka a w niektórych jest dla picu bez żadnego podłączenia na wylot.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych