Honda BF 15 SRE nie wchodzi na obroty...
#1 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 12:45
po prawie rocznym postoju chcialem uruchomic moja Honde BF 15, co nie sprawilo wiekszych problemow, pracowal cicho i rowno, jednak po ok. 10-15 s silnik zaczal sie trzasc i zgasl. Po kilku minutach zaskoczyl ponownie po pierwszym obrocie kluczyka, po czym historia sie powtorzyla... Podlaczylem zbiornik ze swiezszym paliwem, odkrecilem srubke w gazniku, spuscilem paliwo, przepompowalem swieze przez gaznik, sprawdzilem swiece, wlot powietrza, przewody paliwowe... nic nie pomoglo. Proba zwiekszenia obrotow konczy sie natychmiastowym gasnieciem. Po zgasnieciu trzeba czekac kilka minut, zanim da sie ponownie wystartowac.
Silnik ma start automatyczny (bez manualnego choke), dopiero jakies 20-30 h pracy i byl professionalnie serwisowany...
Weekend nadchodzi, a nie chce taszczyc lodzi do serwisu Hondy, byc moze to jakas drobnostka, ale moja lacina sie wyczerpala...
Moze ktos z Was ma pomysl?
Pozdrawiam --Yacaré--
#2 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 13:02
#3 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 13:05
#4 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 18:43
Zaloguj się na forum Przeglądu Motorowodnego, może ktoś tam pomoże (najlepsze forum motorowodne, moim zdaniem, z życzliwymi i chętnymi do pomocy użytkownikami)
#5 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 18:57
#6 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 20:15
#7 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 20:36
#8 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2010 - 21:19
W miedzyczasie rozmawialem z mechanikiem serwisu Hondy i ten mi powiedzial, ze to najprawdopodobniej zapchane dysze i trzeba je przeczyscic. To podobno czesta usterka spowodowana dluzszym przestojem i z jego BF 20 bylo podobnie... Symptomy by sie zgadzaly - kiedy dodaje gazu, mieszanka ubozeje i silnik gasnie... Gaznik wybudowalem, ale nie odwazylem sie na glebsze operacje, wiec jutro go podrzuce do Hondy w nadziei, ze w tym blad lezy i mi go przeczyszcza...
@tornado: Nie wierze w tego typu teorie - w dzisiejszych czasach zawodna marka nie ma szans na przezycie... stad jest mi dosc obojetne, co mam podczepione do pawezy. Mam co prawda pewien sentyment do Tohatsu, ale byla okazja to wzialem i Honde...
Pozdrawiam --Yacaré--
#9 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2010 - 08:56
#10 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2010 - 10:43
w kazdym temacie jest mnostwo samopowolanych znawcow, ktorzy powielaja zaslyszane gdzies kiedys pogloski
Na forach tez sie dyskutuje raczej o pojedynczych wypadkach jak cos nie funkcjonuje, podczas kiedy setki tysiecy zadowolonych uzytkownikow danego modelu siedzi cicho...
Gaznik oddalem do serwisu, a przedtem do niego zajrzalem - byl pelny osadu, wiec przyczna chyba znaleziona. Mechanik powiedzial, ze to moze rezultowac z domieszek bioethanolu do benzyny i dluzszego postoju z ta mieszanka w gazniku. Faktycznie do jednej dyszy o nominalnej srednicy 1,07 mm pasowala dopiero bez gwaltu miarka 0,95 mm...
Nota bene gazniki do wielu marek i roznego typu pojazdow pochodza chyba od niewielu wyspecjalizowanych producentow, w tym wypadku Keihin (mialem ten fabrykat tez w Suzuki DR 800 ), tak ze jak widac, obojetnie jaka marke kupisz, podzespoly pochodza zwykle i tak od tych samych producentow... No, chyba ze kupisz jakis no name szmalc z PRC (People´s Republik of China )...
Dzis wieczorem bedzie wynik.
Pytanie dodatkowe: Jak nastawic gaznik, aby mieszanka nie byla zbyt uboga?
Dzieki za wszystkie wypowiedzi!
Pozdrawiam --Yacaré--
#11 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2010 - 18:53
http://www.motorowodny.com.pl/forum/viewtopic.php?p=15644#15 644
powodzenia ciekawe co z tego wyniknie.Pozdro.Tornado
#12 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2010 - 22:00
Dzieki za Wasze rady!
Pozdrawiam --Yacaré--
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych