Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Luzy na korbie Spro Passion


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   drag

drag

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Andrzej

Napisano 13 luty 2016 - 13:48

Cześć koledzy.

Niechętnie zakładam takie tematy ale albo nie potrafię właściwie sformułować pytania w wyszukiwarce albo takiego tematu nie było.

Czy znacie jakiś konkretny sposób na pozbycie się luzów korby w Passionie?Kołowrotek jest moim zdaniem wart więcej niż kosztuje i w zasadzie tylko ten jeden feler nieco mnie irytuje.Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek info.

Pozdrawiam.


Użytkownik drag edytował ten post 13 luty 2016 - 13:48


#2 OFFLINE   Majo

Majo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów

Napisano 13 luty 2016 - 14:44

Andrzeju, ciężko coś powiedzieć nie widząc pacjenta. Luz może powstać w kilku miejscach, opisz gdzie go wyczuwasz, rodzaj luzu np.osiowy. Jest kilka opcji, najczęściej wyrobione gniazdo wielokąta który wkłada się w koło główne. Jeśli to o to chodzi-wytnij z puszki od piwa cieniutki paseczek blaszki i włóż ją w gniazdo. Wsadź korbkę i luzu nie ma. :)


  • drag i grzegorzyk lubią to

#3 OFFLINE   grzegorzyk

grzegorzyk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 297 postów
  • LokalizacjaMazowsze
  • Imię:Grzegorz

Napisano 13 luty 2016 - 14:55

Tak jak wyżej kolega napisał,z tym że to nie musi być wyrobione gniazdo a nie dociągnięcie fabryki,bo w nowych też takie rzeczy występują.



#4 OFFLINE   drag

drag

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Andrzej

Napisano 13 luty 2016 - 16:36

Cześć koledzy.

Niechętnie zakładam takie tematy ale albo nie potrafię właściwie sformułować pytania w wyszukiwarce albo takiego tematu nie było.

Czy znacie jakiś konkretny sposób na pozbycie się luzów korby w Passionie?Kołowrotek jest moim zdaniem wart więcej niż kosztuje i w zasadzie tylko ten jeden feler nieco mnie irytuje.Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek info.

Pozdrawiam.

Dzięki za poradę,dziś wieczorem do niego usiądę i zobaczę co i jak.

 

Tak jak wyżej kolega napisał,z tym że to nie musi być wyrobione gniazdo a nie dociągnięcie fabryki,bo w nowych też takie rzeczy występują.

 

Grzegorz,masz rację.Mój egzemplarz miał tak od nowości.

Dzięki Panowie,pozdrawiam



#5 OFFLINE   Majo

Majo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1095 postów

Napisano 13 luty 2016 - 16:53

Tak jak wyżej kolega napisał,z tym że to nie musi być wyrobione gniazdo a nie dociągnięcie fabryki,bo w nowych też takie rzeczy występują.

Oczywiście nie zaprzeczam. :) Nie tylko w Ryobi/Spro nowych w tym miejscu zwykle luzik jest. :)



#6 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1852 postów
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Napisano 13 luty 2016 - 17:20

Cześć koledzy.

Niechętnie zakładam takie tematy ale albo nie potrafię właściwie sformułować pytania w wyszukiwarce albo takiego tematu nie było.

Czy znacie jakiś konkretny sposób na pozbycie się luzów korby w Passionie?Kołowrotek jest moim zdaniem wart więcej niż kosztuje i w zasadzie tylko ten jeden feler nieco mnie irytuje.Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek info.

Pozdrawiam.

 

Przytrzymaj w palcach kosz kołowrotka i sprawdź wówczas czy korbka ma luzy wzdłużne tzn. tak jak byś chciał kręcić korbą, wówczas to luz na gnieździe trzpienia korby i jak radzi Majo można go skasować paskiem blaszki, ja dałbym go na klej do śrub średniodemontażowy na trzpień korby, jeśli luz jest na korbie góra-dół zostają podkładki na łożyska do podłożenia bo luz jest prawdopodobnie na osadzeniu przekładni i jej podstawy. Jeśli kołowrotek nowy czy jakiś czas używany warto odrazu go wymyć i dać lepszy i właściwej ilości smar oraz wymienić łożysko w rolce choć na ezo nierdzewne by po jakimś czasie nie musieć słuchać szumu.



#7 OFFLINE   rej

rej

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 217 postów

Napisano 14 luty 2016 - 02:29

Ja mam wersje 710 i 730 i luzy na korbie byly od poczatku.Po kilku sezonach uzytkowania dodatkowo doszly luzy na przekladni ,lekki luzik na lozyskach.Luz na przekladni skasowalem podkladka i problem dziwnych odglosow ze strony przekladni zniknal i jakby luz na korbie tez ciut sie zmniejszyl-moze gdybym wymienil lozyska to jeszcze bylby mniejszy.Podkladki (pod przekladnie)kupilem u Mefisto-(w opakowaniu 3sztuki ),tylko trzeba zwocic uwage bo kazda z tych podkladek ma inna grubosc! Najlepiej suwmiarka elektroniczna sprawdzic i dopasowac, :)

#8 OFFLINE   Okonhel

Okonhel

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1066 postów
  • Lokalizacjajuż nie Hel
  • Imię:Jacek

Napisano 18 luty 2016 - 11:51

W moich Passionach był tylko luz pokrętła - dałem trochę smaru i przestało mnie to drażnić.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych