#1061 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 15:19
#1062 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 15:33
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że oni na filmie kładli paski pianki i to oblaminowywali, i w ten sposób powstawały usztywnienia. Sprytna symulacja szkieletu. W ten banalny sposób dość zmyślnie budowali owręże.
U nas usztywnienie to piana między płaszczami.
W łódkach indonezyjskich typu bangka, (czy jak to się tam pisze) usztywnienie buduje się z rur PVC i oblaminowuje się to.
Dzięki tym patentom na budowę szkieletu poszycie jest dalej stosunkowo cienkie i lekkie, a całość sztywna.
W Europie każda jednostka poniżej 6 metrów musi być niezatapialna, stąd konieczność stosowania piany.
Idea jest słuszna. Ale jak powiązać laminat oparty o żywicę poliestrową z pianą PU to jest szatańska mieszanka.
Przerabiałem problem na jugosłowiańskiej łódce ELAN z początku lat 80 tych.
Jak wydłubałem namoczoną w 100% pianę, to z łódki zrobił się flak, całkiem straciła sztywność.
Wtedy zrozumiałem na czym to polega.
Zamiana żywicy poliestrowej na epoksydową prawie całkowicie rozwiązuje problem, bo epoksyd bez styrenu nie rozpuszcza styroduru, a nawet jak dać PU to sam epoksyd jest wodoszczelny.
No i jest jeszcze kilka niuansów, kilka patentow totalnie nudnych dla zwykłych użytkowników, ale u nas nie przejdą, bo kosztują dodatkowe piniądze.....
W cywilizowanych krajach w budowie łodzi powszechne są materiały przekładkowe tzw sandwiche, ale nie tak rozumiane jak pampers miedzy płaszczami a tak bardziej normalnie.
Ja wogóle bliski jestem twierdzić, że o jakości łódki decyduje sposób jej usztywnienia...
A tak na marginesie.
Mamy pewien rodzaj jednostek pływających, ktore sztywne nie są, a przez to, że nie są z definicji sztywne, to nie da się ich połamać.
Mam na myśli pontony
#1063 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 16:19
Serio? Kupisz młynek na aliexpres i będziesz mówił, ze masz jakość Stelli? Przecież wygląda podobnie. Nie odpowiadaj, pytanie retoryczne, zrobi się żenująco.To jak jest łódka 2 razy droższa to jest dwa razy lepsza??? Super.
Opowiedz jeszcze coś fajnego...
W semperze też musi być piana, bo to się właśnie na tej pianie wszystko trzymie... no taki patent, no taka sytuacja.
W semperze nie ma piany. Mam napisać drukowanymi?
Edyta:
A poza tym kolejna osoba z problemami że rozumieniem czytanego tekstu i wciskająca coś czego nie powiedziałem. Nigdzie nie napisałem że łódka 2 razy droższa jest 2 razy lepsza. Droższa 2x tak, ale czy lepsza też dwa razy tego nie wiem. Może 0,5x albo 1x a może 3x - nie mam ochoty tego analizować.
Użytkownik Tapirro edytował ten post 29 kwiecień 2021 - 16:56
#1064 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 16:54
#1065 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 17:04
To w końcu czemu mamy tych łodzi nie porównywać? Myślę, że bez problemu każdy znajdzie 2 różne przedmioty, nawet na wędkarskim podwórku, z których jeden będzie 2x droższy od drugiego, a w powszechnej opinii nie będzie go w niczym przewyższał.
No właśnie, dlaczego mamy nie porównywać merytorycznie, dołączam się do pytania
- Guzu i cyprys19 lubią to
#1066 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 17:26
To w końcu czemu mamy tych łodzi nie porównywać? Myślę, że bez problemu każdy znajdzie 2 różne przedmioty, nawet na wędkarskim podwórku, z których jeden będzie 2x droższy od drugiego, a w powszechnej opinii nie będzie go w niczym przewyższał.
OK. Racja, oczywiście można porównywać, a może nawet trzeba ale pamiętając o różnicy w cenie i co może z tego wynikać i czego można się spodziewać. Porównanie wprost i 1:1 moim zdaniem jest problematyczne a nawet bez sensu.
Użytkownik Tapirro edytował ten post 29 kwiecień 2021 - 17:35
#1067 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 17:35
No co może z tego wynikać?
Dlaczego porównanie wprost 1:1 jest problematyczne
Fox waży 180kg a wiec jest ciężki, zakładam, że semper musi być jednak lżejszy (to na plus sempera) ale nie wiem ile waży
Wiem natomiast, że 4 metrowa łódka nie powinna ważyć więcej niż 100kg.
#1068 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 17:41
Wiem natomiast, że 4 metrowa łódka nie powinna ważyć więcej niż 100kg.[/quote]
Nie rozbawiaj mnie...100 kg...🤣🤣🤣skąd taka teoria jakieś za... ???
#1069 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 17:53
No właśnie, dlaczego mamy nie porównywać merytorycznie, dołączam się do pytania
Fox to nie mercedes, ani nawet nie daciaMercedes jest marką globalną, na całym świecie masz salony... Dacie też w wielu krajach na świecie można kupić, Foxa nie.Fajnie byłoby zapytać naszych producentów, dlaczego ich łodzie nie znajdują nabywców za granicą.Widziałeś salon foxa w Berlinie, Londynie, Amsterdamie??? Nie widziałeś, podobnie jak nie ma salonów Sempera i innych polskich producentówNo chyba raczej nikt takich salonów nie widział, co oznacza że to nasza zaściankowa lokalna marka.Kto ci powiedział, że to mercedes??? Na jakiej podstawie w to uwierzyłeś?Chińskie marki z aliexpress są globalnie bardziej rozpoznawalne.Więc tego argumentu nie przyjmuję...A tak na marginesie, wiedziałeś że dokładnie ten sam silnik 1.5dci jest montowany zarówno w daci jak i mercedesie?I jak to zjawisko wytłumaczyć??Staram się zawsze znaleźć powód merytoryczny, techniczny i o taki pytałem.Tlumaczenie: Fox jest najlepszy a jak nie to w ryja na mnie nie działa... Muszę znać powód merytoryczny, odwołujący się do rozumu.Argument, że jak coś jest droższe to na bank jest lepsze sporo o nas mówi jako o społeczeństwie konsumenckim.Więc co się dziwić producentom?? Wczesny Gierek sprzedaje się jako premium??? Czego chcieć więcej.Ja nie mam nic do Sempera, ani do Foxa. Każdy orze jak może, ale jak słyszę takie fanbojowanie produktu, który merytorycznie na to nie zasługuję to czuję się mocno zażenowany.Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie.Ja nie walcze ani z foxem ani z semperem, walczę natomiast z takim bezmyślnym fanbojowaniem.Ale nie róbmy z taniego wina produktów premium. (choć taki numer mam na swoim koncie.... drogie francuskie wino wlałem do butelki arizona hit.... i badałem reakcje)W powyższych moich postach są pytania, które każdy może zadać dowolnemu producentowi i do tego zachęcam.Jednocześnie czekam, aż ktoś napisze że ciężko bredzę, bo przecież foxy to sie robi na alu honeycombie, a sempery na airexie......Marzenie.
Kolego, napisałeś pierwszy tekst, który zrobił na mnie wrażenie merytorycznego i profesjonalnego. W kolejnych tekstach tak płyniesz, konfabulujesz i manipulujesz, że już nie wiem, czy to co pisałeś na początku jest prawdą.
- Skąd wiesz, że nasze łodzie nie są sprzedawane czy wywożone (wszystko jedno) za granicę - Wszechwiedzący?
- Po co mi salon Foxa w Berlinie, Londynie czy Amsterdamie?
- Ktoś mi powiedział, że to Mercedes, a ja w to uwierzyłem? CO TY BREDZISZ? Przepraszam ale nie mogę. Brałeś coś? Gdzieś pisałem coś o Mercedesie?
- Nie przyjmujesz, że kołowrotek marki aliekspresowej, to nie jakość Stelli,(delikatnie mówiąc) - nie załamuj mnie.
- Bo to dobry silnik? A ty wyciągniesz z tego wniosek, że Dacia=Mercedes?
- Zdania "walczę natomiast z takim bezmyślnym fanbojowaniem" nie rozumiem ale to pewnie też jakaś bzdura więc spoko.
Niestety Kolego ciężko bredzisz, w ostatnich postach, co jest przykre.
Użytkownik Tapirro edytował ten post 29 kwiecień 2021 - 17:56
- Karol Krause lubi to
#1070 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 17:58
No co może z tego wynikać?
Dlaczego porównanie wprost 1:1 jest problematyczne
Sobie wymyśl.
- Karol Krause lubi to
#1071 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 18:02
Sporo naszych łódek plywa w zachodniej Europie jednak...😉(Fox Boats, Skylla)
#1072 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 18:12
Zawsze najwięcej do powiedzenia na temat danego produktu mają osoby które nigdy na własne oczy nie widziały a tym bardziej nie użytkowały danej łódki czy produktu...
Sporo naszych łódek plywa w zachodniej Europie jednak...(Fox Boats, Skylla)
Ja pierwszy raz Foxa zobaczyłem w zeszłym roku na Turawie. Rozglądałem się za fajnymi łódkami, patrzę a tu coś jakby Mercedes przy brzegu stoi. Oglądam i czytam River Fox. Myślę sobie: pewnie ktoś jakąś używkę z Anglii sprowadził. Wracam do domu, włączam internet a tu: Polska.
Do bakist głowy nie wkładałem, więc się nie wypowiadam, chociaż jakby ktoś takie fotki jak Binio1111, w Foxie pstryknął, było by ciekawie.
- Karol Krause lubi to
#1073 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 19:10
#1074 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 19:24
Mam foxa 390. Lodka ma juz kilka lat. Odkupilismy od osoby z forum ktora... przesiadala sie na wiekszego foxa. Ostatnio mylem lodke przed sezonem. Pajaczkow nie widzialem. A fotke od srodka jakiej bakisty bys chcial?
Ciekawi mnie, czy w foxie, wewnątrz bakist, styk sufitu bakisty i ścianek łodzi (ten górny kąt dookoła) jest szczelnie sklejony, czy też nie. I czy w bakiście wszystko jest ładne i gładziutkie czy też takie, że czym wyżej i mniej widać, tym bardziej niedbale i do jakiego stopnia. I jak wyglądają i są obrobione przejścia kablowe.
Tzn. ciekawi, bo tu jest taki temat i porównujemy z Semperem, bo tak poza tym, to nie mam z tym problemu. Semper ma pływać, być trwały i wygodny - jak dla mnie.
#1075 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 19:42
#1076 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 19:58
Tapirro fajnie , że napisałeś swoje spostrzeżenia. Ja się cieszę , że oddałem , bo dla mnie zbyt dużo było na NIE. Nawet nie wiedziałem , że semper "wysiska " w uszkodzonej (zużytej) formie. I to jest ok? No ludzie.... albo robię coś dobrze albo wcale. Jak się coś zużyje to, to wymieniam , ale w tym biznesie nie trzeba , bo i tak frajer kupi? Pajączki w nowej łodzi ? Przybrudziła się lekko i parchy wszędzie. Bo co ? Bo kliny , sriny itd. jakoś w innych łodziach tego nie widziałem. Swoją łódkę opisałem obiektytwnie. Byłem tak zajarany , że mam łódkę , że kilka rzeczy bym przełknął i sam poprawił (potrafię i mam gdzie) : Niedoklejenia w bakistach , odłażąca listwa odbojowa , goły laminat na rancie pawęży (niepomazany nawet topkotem) cieknąca rdza z jednego relingu (brak pasywacji choćby antoxem w miejscu spawu) ,zakończenia listwy odbojowej nasadzone na jakąś masę i niczym nie przykręcone (można było je ściągnąć) , liczne pająki - nie no , przecież to normalka , nie ma co się czepiać bo to "TANIA" łódka .ECH>>>> , U mnie szalę przeważyło to , że po opadach z międzyskorup zlałem 7litrów wody. Jak tam wlazła??? Łódka stoi na przyczepie i nabiera wody??? No QWA - sorry ale takie wykonanie nie dla mnie. Na burcie powinien być napis nie zaglądać do bakist i nie wsadzać łap - ja się pokaleczyłem i zostawiłem po lewej stronie w przedniej bakiście swoją krew. Są łodzie tańsze i droższe ale jakaś "Kultura Techniczna" powinna obowiązywać. Tak czy nie?
W międzyczasie byłem w innej firmie robiącej łodzie.(na razie nie zdradzam jakiej) obejżałem dokładnie i jakoś nie zauważyłem takich niedoróbek jak w semprze. Cud jakiś? Czy co ? Skorupy nie popękane , jakoś wszystko szczelnie poskładane. Płaszcze sklejone idealnie i nitowane (czego w semperze nie znalazłem) . Blask żelkotu (lustro) taki , że semper wyglądał przy nich jak by miał 10 lat spędzonych pod chmurką. Dziwne. Jak oni to robią??? Jak oni wyciągają z formy ??? Czyli można??? Pewnie nie oszczędzją na formach , bo cała produkcja idzie na zachód , a jakby pojechali tam z tą łódką , którą miałem na posesji to by ich pogonili.
Ja się na Semperze zawiodłem . Może za dużo wymagam za zbyt małą kasę??? No chyba nie , bo wspomniana firma , w której byłem ceny ma praktycznie te same co Semper.
Na tym kończę wizytę w tym wątku. Kto chce kupi , kto nie to nie. Tylko jak wszyscy będą przymykać oko i tłumaczyć sobie , że tak ma być to taki Semper , czy inny nieuczciwy producent dalej będą Nas olewać _ bo i tak frajer kupi.
Pozdrawiam
EDYTKA : Nie wytrzymałem - Pan semper powinien zrobić nową formę i sprzedawać w dwóch jakościach
1- stara forma , mozliwe wszystko to co wyżej - cena 9000
2 - nówka forma - cymuś miód i ogórki cena 12000
Czy Semper uprzedził w chwili zamawiania, że łódka będzie miała ( delikatnie mówiąć ) "niedopracowania" bo forma jest uszkodzaona ??? Na pewno nie , bo nikt (lub większość) by nie zamówiła. Proszę nie dopowiadać. (wiadomo jak jest)
Użytkownik binio1111 edytował ten post 29 kwiecień 2021 - 20:20
- Biesan, Felipez, M a r a s i 2 innych osób lubią to
#1077 ONLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 20:26
Użytkownik wuran edytował ten post 29 kwiecień 2021 - 20:26
#1078 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 20:51
To ja zapytam jak sa robione łódki Crescent spotykane w Europie, Tehri w Skandynawii czy Skeeter w USA?
Marcin, Tehri to tworzywo sztuczne a nie laminat.
#1079 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 21:15
Użytkownik Tapirro edytował ten post 29 kwiecień 2021 - 21:15
#1080 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 21:45
Kolego, napisałeś pierwszy tekst, który zrobił na mnie wrażenie merytorycznego i profesjonalnego. W kolejnych tekstach tak płyniesz, konfabulujesz i manipulujesz, że już nie wiem, czy to co pisałeś na początku jest prawdą.
- Skąd wiesz, że nasze łodzie nie są sprzedawane czy wywożone (wszystko jedno) za granicę - Wszechwiedzący?
- Po co mi salon Foxa w Berlinie, Londynie czy Amsterdamie?
Myślę, że ta rozmowa poszła kawałek za daleko...
Skoro z taką pewnością siebie się tutaj wypowiadam, tak autorytatywnie, to coś tam chyba jednak muszę wiedzieć, prawda??
Być może niedostatecznie to argumentuję?
Jednak aż tak bardzo wylewny nie jestem, żeby się ze swojej wiedzy tłumaczyć i spowiadał co wiem i skąd.
Nie chcę tu nikomu dokuczyć, ani semperowi, ani foxowi.
Ja tylko mówię, proponuję: zadawajcie pytania, porównujcie rzeczy merytorycznie. To w waszym interesie.
jak najbardziej można porównywać łódki 1:1 bo i dlaczego NIE?
Moje pytanie brzmi, co ma fox, a czego nie posiada semper, że warto zapłacić dwa razy więcej?
I proszę o merytoryczne odpowiedzi. Skoro pytam, to znaczy, że czegoś chcę się dowiedzieć.
Co lepszego ponad nasz poziom mają zachodnie produkcje (nie wszystkie) to wiem i tamte rozumiem dlaczego tyle kosztują
Dlaczego sądzę, że 4 metrowa łódka powinna ważyć ok 100kg?
To proste.. Otoż DLR łódki ślizgowej powinien się zawierać w zakresie 100 do 180 (książkowo)
(displacementh lenght ratio - czyli relacja wyporności do długości link do wikipedii poniżej)
Powyżej DLR 180 łódka staje się nielotem..... jakoś płynie, ale ciężko zapanować na kątem startu, nad kaczkowaniem.... Niby potrafię, ale zawsze to upierdliwe jest na przeciążonej łodzi.
Z drugiej strony dążyłbym aby waga całości zestawu z załogą w stosunku do silnika była tak jakieś 10kg/1HP
czym większa moc tym cięższy silnik... a wiec znów dochodzą kilogramy, a wiec coraz trudniej zmieścić się w książkowym DLR
No właśnie czym cięższa łódka tym większy silnik trzeba kupić. Komu na tym zależy?
https://en.wikipedia...nt–length_ratio
Na polskim rynku bywają łódki kabinowe podobno ślizgowe, które przy długości nieco powyżej 4m ważą 350kg i więcej...
Nawet z zalożonym 70konnym silnikiem są totalnymi nielotami....
Odpowiedź producenta jest: trzeba wincyj mocy panie......
A prawda jest taka, że przy DLR pińćset to boja geostacjonarna, a nie łódka ślizgowa. Wincej mocy nie pomoże.
Z tego powodu łatwiej ogarnąć ponton niż łódkę laminatową...
Pontonem pływać 50 kmh plus to tak średnio się da (nie mówię, że to niemożliwe, ale trudne), stąd potrzebujemy kadłuba sztywnego....
No jeszcze z kilku innych powodów.
I to jest kolejne pytanie.
Jakie maksymalne prędkości uzyskujecie na łódkach polskich producentów?? Ktoś mając 10kg/1hp pływa powyżej 60kmh? Moim zdaniem powinien.
Warto to porownać z trackerami z rangerami etc...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych