Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Honda 15hp problem z praca.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 18 czerwiec 2016 - 12:37

Witam.
Honda 15hp 4suw 2006r. Jakos tak nieladnie drga i glosno chodzi. Nie chce wejsc w slizg cos jakby glony byly zaplatane. Glosno warczy etc. Swiece wygladaja ok. Kable sprawdze w nocy. Filtr paliwa niemal nowy. Paliwo swieze. Gaznik czyscilem kilka miesoecy temu od tamtej pory chodzil idealnie. Bez biegu zapietego silnik pracuje idealnie przy dodawaniu gazu wchodzi na obroty czysto etc. Ja wrzuce bieg to im wyzsze obroty tym bardziej warczy ale czasami jest ok. Tydzien temu mi tak robil na krotkie okresy czasu ale plywalismy w 3 osoby i po mojemu ponton wychodzil z slizgu. W 2 osoby dzien pozniej plywal elegancko.
Myslalem ze moze paliwa mu malo wiec jak plynalem nacisnal gruszke kilka razy. Nie pomoglo.
Obracalem teka srube. Na luzie jak ja puszcze to rozpedem jeszcze chwile sie kreci. Z biegiem wbitym jest opor ale dam rade krecic reka sluchac hak tloki chodza nic noe wydaje niepokojacych odglosow. Koncza mi sie pomysly.. :)

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

#2 OFFLINE   -Power-

-Power-

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 19 czerwiec 2016 - 11:13

A iskrę sprawdzałeś? Wykręć dwie, razem dotknij masy na silniku, trzymaj za fajki gumowe. Wystartuj parę razy w ciemnosci, powinny walić dwie równo iskra. Szeroka iskra na grubość elektrody.
To na zimnym sprawdzisz w domu... z opisu wynika że jednak jak silnik ciepły to tak przerywa, i to nie regularnie.
Może kończyć się cewka wysokiego napięcia lub cdi. Miałem podobnie w yamce, raz chodziła, raz nie. Jak dostała temp. To zaczynała wariować. Aż na któryś rybach zostało jej tak że już nie miała mocy. Zamówiłem nowy cdi i chodzi już 3 lata jak szatan.
Można spróbować bez osłony silnika popływać i spr. Czy zjawisko występuje. W te upały to niezła temperatura jest pod czapka silnika. Jak coś się kończy z elektryka to właśnie ta temperatura przyspiesza objawy...

#3 OFFLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 19 czerwiec 2016 - 11:53

Raczej nie próbowałbym sprawdzać iskry dotykając masy. Można załatwić podobno przy odrobinie szczęścia moduł.



#4 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 19 czerwiec 2016 - 16:06

Niby czemu? A jak są wkręcone to do masy nie dotykają?

#5 OFFLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:33

Tak mi powiedział serwisant. Powtarzam tylko czyjąś opinię, myślę, że osoby kompetentnej. Nie wchodziłem w szczegóły jego wypowiedzi.



#6 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:35

niko333, on 19 Jun 2016 - 10:53, said:

Raczej nie próbowałbym sprawdzać iskry dotykając masy. Można załatwić podobno przy odrobinie szczęścia moduł.

Bez żartów. Świeca jest skręcona w blok, a blok to jedna wielka masa. Czego to ludzie nie wymyślą.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#7 OFFLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:52

psulek, on 19 Jun 2016 - 16:35, said:

Bez żartów. Świeca jest skręcona w blok, a blok to jedna wielka masa. Czego to ludzie nie wymyślą.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Powtarzam czyjąś opinię, taka jak wyżej napisałem.



#8 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 20 czerwiec 2016 - 07:04

zdejmij spodzine.

podłacz wąż ogrodowy do rurki wpody i puść wode.uruchom silnik.

jesli bedzie ok to znaczy ze problem z trybami spodziny



#9 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 22 czerwiec 2016 - 09:14

hejka sorki za brak reakcji, ale myslalem, ze maile jakies przyjda, ze sie ktos odzywal w moim watku.

 

-Power-, on 19 Jun 2016 - 10:13, said:

A iskrę sprawdzałeś? Wykręć dwie, razem dotknij masy na silniku, trzymaj za fajki gumowe. Wystartuj parę razy w ciemnosci, powinny walić dwie równo iskra. Szeroka iskra na grubość elektrody.
To na zimnym sprawdzisz w domu... z opisu wynika że jednak jak silnik ciepły to tak przerywa, i to nie regularnie.
Może kończyć się cewka wysokiego napięcia lub cdi. 

 

Problem z iskra jest taki, ze silnik dziala w pelnym spektrum obrotow ok jak jest na luzie - pomyslalbym, ze jak to cewka/swiece to by tez bruzdzilo na luzie. Plus gosc co robi w silnikach mi powiedzial, ze cewki padaja bardzo rzadko. Mieszkam w irlandii plywam ostatnio glownie po morzu. temperatury rzadko siegaja 25 stopni a woda 17stopni to max co pamietam). rozebralem w domu gaznik przeplukalem go i zlozylem spowrotem na stojaku silnik wydaje sie pracowac ok. musze go wziasc na wode i sprawdzic. Probowalem tez podpiac takie testery do swiec (co to sie wpina pomiedzy kable wn a swiece i migaja jak iskra przechodzi, ale oczywiscie koncowki nei pasuja do silnika zaburtowego. Jak podpinalem silnik na test po myciu gaznika to nie nalozylem dokladnie fajki na jedna ze swiec i efewkty byly podobne do tych co na wodzie - szarpalo silnikiem. Przy czym jak wyjalem swiece przed czyszczeniem gaznika to obie byly lekko okopcone ale suche a ktos mi powiedzial, ze jak przez dluzszy czas jedna nie miala iskty to by byla cala utytlana w paliwie 

 

niko333, on 19 Jun 2016 - 10:53, said:

Raczej nie próbowałbym sprawdzać iskry dotykając masy. Można załatwić podobno przy odrobinie szczęścia moduł.

 

hmm co gdzies ogladam to wlasnie tak testuja swiecie i kable.

 

esoxlucius1, on 19 Jun 2016 - 15:06, said:

Niby czemu? A jak są wkręcone to do masy nie dotykają?

 

dokladnie

niko333, on 19 Jun 2016 - 16:33, said:

evin, on 20 Jun 2016 - 06:04, said:

zdejmij spodzine.

podłacz wąż ogrodowy do rurki wpody i puść wode.uruchom silnik.

jesli bedzie ok to znaczy ze problem z trybami spodziny

 

Podlaczylem ze spodzina (w tym na biegu) i po czyszczeniu gaznika wyglada na to, ze chodzi plynnie w calym zakresie obrotow. pozatym jak juz pisalem po wykreceniu swiec lekko krece reka srube na biegu i tloki sie ruszaja plynnie nic nie wydaje dziwnych odglosow etc. ja przez moment myslalem, ze moze to sprzeglo na srubie sie slizga (ten gumowy trzpien z zatopionym wielowypustem) i poprostu jak silnik sie szbko obraca sruba zaczyna sie slizgac i stad szarpie - nastepnym razem wezme zapasowa srube ze soba (akurat mi 1 lezy ;) i zobaczymy co bedzie.



#10 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 26 czerwiec 2016 - 19:29

Poprzeganialem ja dzisiaj z 20 25 km po morzu smiga jak zloto. Cokolwoek to nie bylo to naprawilem :)

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

#11 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4534 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 27 czerwiec 2016 - 06:17

gooral, on 26 Jun 2016 - 18:29, said:

Cokolwoek to nie bylo to naprawilem :)

----------------------------------------
I dalej nie wiesz co dotknąłeś i gdzie był problem ktory rozwiązałeś?

Użytkownik trout master edytował ten post 27 czerwiec 2016 - 06:18


#12 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 27 czerwiec 2016 - 06:56

trout master, on 27 Jun 2016 - 05:17, said:

----------------------------------------
I dalej nie wiesz co dotknąłeś i gdzie był problem ktory rozwiązałeś?

Nie. Dotykalem tylko swiec i gaznika. Niestety na zewnatrz lalo i rozbieralem wiekszosc czesci w slabo oswietlonym zagraconyn garazu.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

#13 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 02 lipiec 2016 - 11:46

no dzialalo ok jeden dzien. dzisiaj znowu kicha. na luzie chodzi ok. na biegu nie wchodzi nna obroty nieraz nawet gasnie przy dodawaniu gazu. dodatkowo prycha i kicha czasami.



#14 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 02 lipiec 2016 - 20:41

Kolego sprawdź pompę paliwa może niepodaje pełnej dawki paliwa i stąd peoblem
  • psulek i gooral lubią to

#15 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4534 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 03 lipiec 2016 - 16:53

gooral, on 02 Jul 2016 - 10:46, said:

no dzialalo ok jeden dzien. dzisiaj znowu kicha. na luzie chodzi ok. na biegu nie wchodzi nna obroty nieraz nawet gasnie przy dodawaniu gazu. dodatkowo prycha i kicha czasami.


A nie zalewa go? Jeżeli jest to zmniejszona dawka to ostawialbym jakiś syfek w gaźniku. Wszelkie uszczelnianie gaźników silikonem odpada. Taki malutki farfocel jak sie oderwie i napuchnie w benzynie to robi sie niezły tampon. Kazdy inny "kłaczek" gdy dostanie się w kanały lub otworki dysz ogranicza mocno przepływ paliwa.
Przedmuchaj więc go dokładnie jakimś kompresorem zawiniętym (gaźnik) w białą szmatkę aby cos nie pofrunęło w powietrze.

Pisz co i jak. :)
  • gooral lubi to

#16 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 03 lipiec 2016 - 21:03

Jak sievdorwe do komptesora to zobacze

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

#17 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2121 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 03 lipiec 2016 - 21:18

wygląda na zły skład mieszanki , możliwe że także łapie obce powietrze ,  jak kiedyś jeździłem motocyklami to sprawdzałem jak wyglądają świece  , ale to po dłuższej jeździe,  świeca po wykleceniu powinna mieć kolor ceglasty , zbyt ciemna -za dużo paliwa, jasna popielata - dużo powietrza , możliwa także zła iskra na świecy lub przebicie na przewodach wysokiego od cewki


  • gooral i trout master lubią to

#18 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3485 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 06 lipiec 2016 - 13:10

No ale jesli iskra to czemu chodzi idealnie bez biegu? Swiece czarne jakby opylone da sie troche wytrzec chusteczka do nosa. A prychanie(jakby ktos cisnienie spuszczal gwaltownie) cos sugeruje?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

#19 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 06 lipiec 2016 - 19:06

Sprawdziłes pompę paliwa jak pisałem . jak na luzie ładnie się wkręcić a na biegu nie to na bank cos z paliwem u mnie tak było i okazało się że pompa paliwa szwankuje
  • lukasz2223 lubi to

#20 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2121 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 06 lipiec 2016 - 19:32

silnik to "tylko " mieszanka paliwowo-powietrzna i jej zapłon , skoro jest w nim moduł zapłonowy  elektroniczny , to może jest w nim  jakiś czujnik , położenia wału , obrotów , który daje sygnał do modułu zapłonowego i on szwankuje






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych