Materiały do wykonywania korpusów woblerów
#41 OFFLINE
Napisano 23 październik 2011 - 20:29
#42 OFFLINE
Napisano 23 październik 2011 - 21:22
Pierwsze wrażenie to faktycznie dość duża łatwość obróbki, mini szlifierka obroty na 4 i jak w masło tulejką z papierem 80.
pozdrawiam
mdd
#43 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 13:25
Witam wiem że odkopuje stary temat ale nie ma sensu zakładania nowego, otóż mam w domu pare kawałków akacji które się już suszą Pytanie odnośnie drzewna jest takie: jak sie bedzie je obrabiać przy pomocy nożyka to tapet. Mają z nich powstać boleniowe wobki
#44 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 13:33
Akacja to maskra - możesz z niej zrobić nawet trzonek do młotka
#45 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 13:35
No to kolego trafiłeś na najtwardsze drewno z możliwych.
#46 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 15:48
Witam a czy ktos z kolegów próbował kiedyś z płyta meblowa MDF ? jest wyonana z bardzo drobnych wiurów gęsto sprasowanych. Ostatnio wpadł mi wręce ten materiał i wstępnie wydaje sie bardzo przyjemny do obróbki.
#47 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 17:32
Mdf według mnie to raczej słabo nadaje się na korpusy.
1. Pije lakier jak diabli
2. rozwarstwia sę
3. Jest ciężki i słabo wyporny , a jak popije lakieru to idzie jak kamień na dno
#48 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 17:49
czego?? nożykiem nawet idzie chyba że nie jest wystarczająco ususzona pozdrawiam. A szlifierką da rade?
#49 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 18:40
Możliwe że nie jest wysuszona. Na suchej to każdą piłę zajedziesz.
Sprawdż szlifierką jak będzie się strzępić (jest bardzo włókniste ) tzn, że jeszcze mokre.
#50 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 19:08
Dzisiaj wstępnie pociąłem deseczki na mniejsze i moje wnioski są takie nie strzępi sią bardziej niś kilkuletnia sosna Lecz jednak jest twarda spróbuje samą szlifierką zrobić korpus i jutro napisze jakie efekty
#51 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 19:26
MDF z rozwarstwianiem można sobie poradzić odpowiednio obrabiając i od odpowiedniej strony krojąc a duża waga i mała wyporność... może na wobki boleniowe i małe ale tonące dalekiego zasięgu?
#52 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2013 - 19:45
Próbowałem kiedyś MDFu. Może na boleniówki i jakieś tonące sie nada, tylko trzeba w jakimś super szybko schnącym lakierze impregnować, bo jak lakier będzie powoli schnął to MDF lekko puchnie.
#53 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2013 - 19:59
Pokombinuję i dam znać jak efekty za jakiś czas materiału mam pod dostatkiem więc fajnie, gdyby można go dobrze spożytkować
#54 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2013 - 22:53
Wobki proponuje nazwać-Paździoch-moim zdaniem szkoda czasu na ten materiał.
Użytkownik Tomy edytował ten post 14 styczeń 2013 - 22:54
- wedkarzyk1 lubi to
#55 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2013 - 10:26
Wobki proponuje nazwać-Paździoch-moim zdaniem szkoda czasu na ten materiał.
Albo paździerz, a tak serio, mdf to materiał na woby słaby, poszukaj czegoś innego.
#56 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2013 - 15:31
Ok on mi poprostu wpadł w ręce więc kilka wydłubie i znając życie i wasze opinię się zniechęce do niego ... ale ciekawość walczy więc podłubie i zobacze co wyjdzie
#57 OFFLINE
Napisano 16 styczeń 2013 - 13:16
Cześć. A odnośnie lipy i oczek. Dobrze się trzymają czy z wody można oczko wyciągnąć samo bez reszty woblera ?
#58 OFFLINE
Napisano 16 styczeń 2013 - 13:36
Oczka można nawet w Balse wkręcać tylko trzeba wiedzieć na jakim kleju i trzeba mieć taką Balsę.Znaczenie ma długość wkrętów i kąt pod jakim są montowane.Tu masz 196cm na mój wobek przyłów przy Bolkach.Konstrukcja na wkrętach.Takich przyłowów było kilka w 2012r.
silurus4tomy - Kopia.jpg 60,34 KB 98 Ilość pobrań
Użytkownik Tomy edytował ten post 16 styczeń 2013 - 13:42
#59 OFFLINE
Napisano 16 styczeń 2013 - 20:15
Akurat MDF codziennie trzymam w ręku,bo pracuje,jako lakiernik meblowy i też swego czasu myślałem o nim,ale odpusciłem sobie.Szkoda na to czasu.
#60 OFFLINE
Napisano 16 styczeń 2013 - 21:10
Ja dodam tylko do tego co Tomek napisał, że trzeba odpowiednio dobrać średnice wiertła aby nawiercony otwór pod wkręty był o jakieś 0,2 - 0,3 mm mniejszy od grubości skręconego drutu. Daje to pewność, że po wkręceniu utworzy się "gwint" (drewno/drut stalowy) i da się wyjąć nawet większe ryby albo kalosza pełnego mułu bez utraty woblera. Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych