Gdyby kogoś interesowało co robi z silnikiem nierozsądne dołożenie innych śrub niż zamontował producent, to niżej n a fotkach i w opisie widać.
Czy jestem zwolennikiem takiego tunningu? Raczej nie. Nie podchodziłbym do tego nawet jako próba lub gdybym miał już takową zamontować, to na pewno nie pływałbym na niej na max. Pobór prądu jest tak duży że topi najsłabsze podzespołu układu.
Minnkota Extreme 55Lbs z Miximizerem. Poprzednik ówczesnej MK Traxxis.
Kolega oczywiście założył Kipawę bo piszący głupoty reklamodawcy nie ponoszą skutków tego co stanie się później z silnikiem i piszą bzdury gdzie to nie można ją zastosować. Głupi ludzie łykają to niestety jak małpy kit bez konsultacji ze znającymi temat lub myślącymi logicznie!
Krótko w temacie bo brak czasu.
Podał mi ten silnik i kazał sprawdzić szczotki bo "kręci tylko do tyłu ale jak się postuka to czasami i Forward wskoczy".
Przeglądnąłem z grubsza Maximizer i nie zauważyłem nic poz tym że do tyłu idzie, w przód ni chu, chu. Dziwne aby były to szczotki bo nie kręcił by w ani jedną, ani w drugą. Silnik dołem przeglądnąłem, wyczyściłem, przedmuchałem. Szczotki min 75% więc to nie ich wina. Ale dobrze bo uszczelniacze były już w krytycznym stanie i groziło by to spaleniem silnika podobnie jak już to zrobił z Torqeedo. Tak niestety ludzie dbają o przeglądy i swoje zabawki które są katowane do zjeb******.a. Wymienię więc i uszczelniacze i nowe oringi na śrubach i obudowie.
Niestety na fotkach widać że miałem rację i brak obrotów "do przodu" to wina Maxi. Dokładnie na pokrętle jeden ze styków jest wypalony i stopiony nie włączając obwodu (zaznaczony jako "Z"-zepsuty w czerwonej kratce. Dobry "D- włączający obwód "Revers" jest zaznaczony na biało.
Tak to kończy się bezmyślny tunning silników. Podobne sytuacje możecie mieć w swoich MK Traxxis z niedziałającymi Maximizerami.
No nic, trzeba ten włącznik dorobić lub wymienić na inny.
Pozdrawiam.
A.P.
____________________