

TUNING : Lozyska ceramiczne w kolowrotku spiningowym
#1
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 11:15

#2
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 11:17
#3
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 11:23

- Dominik Kubisz lubi to
#4
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 11:36
sam myślalem o tunie którejś z eFek,przy serwisie obadam wielkości łożysk i może zbadam temat.
#5
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 12:37
Czyli wytypowania punktow w kolowrotku, w ktorych wymiana lozysk na ceramiczne moze przyniesc najwieksze korzysci.
Z pewnoscia nie mowie tu o uchwycie korbki, ktory na zalaczonym filmiku kreci sie i kreci i kreci...

#6
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 13:09
Quote
Jest kwestia zastosowania wybiorczego tego typu lozysk.
Czyli wytypowania punktow w kolowrotku, w ktorych wymiana lozysk na ceramiczne moze przyniesc najwieksze korzysci.
To chyba klucz, bo gdzieś jest punkt w którym wymiana wszystkiego nie przyniesie już dużych korzyści. Zwłąszcza, że ceny pełnych łożysk ceramicznych zaczynają się od 80-100$/szt wzwyż, w zależności od wielkości. Ponadto występują chyba tylko w klasie ABEC- 7 i 9 (ale może i są ABEC- 5, nie widziałem). Warto pomyśleć o hybrydowych, nie są aż tak drogie a w klasie ABEC-5 to już konkret.

#7
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 13:37
Jest kwestia zastosowania wybiorczego tego typu lozysk.
Czyli wytypowania punktow w kolowrotku, w ktorych wymiana lozysk na ceramiczne moze przyniesc najwieksze korzysci.
[/quote]
To chyba klucz, bo gdzieś jest punkt w którym wymiana wszystkiego nie przyniesie już dużych korzyści. Zwłąszcza, że ceny pełnych łożysk ceramicznych zaczynają się od 80-100$/szt wzwyż, w zależności od wielkości. Ponadto występują chyba tylko w klasie ABEC- 7 i 9 (ale może i są ABEC- 5, nie widziałem). Warto pomyśleć o hybrydowych, nie są aż tak drogie a w klasie ABEC-5 to już konkret.

[/quote]
No wlasnie takie cos widzialem.
Kosztowo nie zabijaja (20 kilka PLN za sztuke).
Moze zrobie jakas przymiarke
Te pelne ceramiczne to przesada.
#8
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 19:44
http://img825.images.../i/tulejal.jpg/
Można wstawiać ceramiczne, tylko po co?

#9
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 19:55
#10
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 19:58
Quote
Ciekawe tylko czy jak do tych ceramicznych łożysk dostanie się smar (a na pewno się dostanie bo łożyska są w bliskiej odległości od innych elementów mechanizmu które wymagają smarowania) to czy nadal będą się tak płynnie kręcić?
Tak, beda sie krecic.
#11
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 19:59
Quote
Tylko po co wymieniać łożysko na łożysko, tym bardziej w drogim kołowrotku. Raczej nie użyli chińskich podróbek. To raz a dwa, ma to sens jeżeli jest tuleja wtedy zabieg wymiany na łożysko daje jakiś rezultat. A cena moi drodzy takiego łożyska którego widać na obrazku to 33.50pln firmy ezo japan(jednostronnie kryte)
http://img825.images.../i/tulejal.jpg/
Można wstawiać ceramiczne, tylko po co?![]()
Zeby bylo fajniej, lepiej

#12
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 20:03
#13
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 20:08
Quote
Ceramicznych łożysk się nie smaruje, stworzone są do pracy w dużych temp a smar stały jest lepki więc będzie stawiał opór. Łożyska kupuje się różne i stosuje się różnie, od własnych upodobań i szkoły to zależy.(zdarzają się wyjątki)
No właśnie o to mi chodziło,jeśli do takich łożysk dostanie się smar,a na pewno się dostanie,to je trochę zlepi i stracą na wydajności,więc moim zdaniem raczej bez sensu takie zabiegi,ale - co kto lubi

#14
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 20:14

#15
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 20:58

#16
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 21:01
A to wszystko opatrze lekkim foto story i wstawie na forum jako material dla zainteresowanych.
Ot taka fanaberia w zakresie malp

#17
OFFLINE
Napisano 19 maj 2011 - 21:04
* Ponieważ ciężar azotku krzemu stanowi tylko 40% ciężaru kulek stalowych, siła dośrodkowa jest mniejsza. Zmniejszone tarcie i mniejszy wzrost temperatury pozwalają zwiększyć prędkości obrotowe. Dodatkowo niższy ciężar hybrydowych kulek pozwala na gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie.
* Ze względu na ich gładkość (współczynnik tarcia w łożyskach hybrydowych stanowi w przybliżeniu 20% wartości występującej w podobnych kulkach stalowych), łożyska hybrydowe generują mniej drgań niż łożyska wykonane w całości ze stali, co zmniejsza poziom hałasu podczas ich pracy.
* Smar jest zalecanym środkiem smarującym w większości zastosowań łożysk ceramicznych z wyjątkiem tych, które wymagają wysokich obrotów. Smar jest zalecany, gdyż łatwiej go utrzymać w łożysku niż olej oraz dlatego, że zapewnia lepsze zabezpieczenie przed wilgocią i zanieczyszczeniami.
#18
OFFLINE
Napisano 20 maj 2011 - 00:21
Że tak zapytam niesmiało: będziecie urządzali jakąś olimpiadę płynnościowo pracową czy tylko zwykłe konkursy komu się uchwyt korbki kręci dłużej...




A ciekawi mnie jeszcze odporność tych łożysk ceramicznych na udar..

#19
OFFLINE
Napisano 20 maj 2011 - 09:29
Nie wiem czy bede sie mial z kim scigac w tej zabawie lozyskowej. Bo na razie tylko ja zglosilem udzial w programie testowym

Ze swojej strony gwarantuje ze korbki nie bede tjuningowal.
Zreszta wszystko pokaze w swoim czasie.
A odnosnie udaru to z tego co madre strony pisza jest OK.
Oczywiscie mowie o hybrydowych lozyskach zamknietych.
Bo takie mam zamiar zastosowac w moim projekcie CERAMICK

#20
OFFLINE
Napisano 20 maj 2011 - 09:31

Nikt nikomu nie broni,zaciekawił mnie ten film po prostu,ten koleś ma podobny film z kołem rowerowym rozpędzone ręką kręci się 15minut ,ciekawe czy tyle samo jak się jedzie rowerem

osobiście gdybym miał coś takiego użyć,to użyłbym max 4 .pod korbę 2 pod piniona 2

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych