Witam, chciałbym poruszyć następującą sprawę dotyczącą powiązaną z siecią nmea 2000. Nie chcę otwierać kolejnego wątku, chyba, że tu nie uzyskam odpowiedzi.
Do rzeczy:
Sieć poprawnie skonfigurowana, elementy typu silnik dziobowy, echosonda i antena GPS Point 1 wpięte w sieć, widoczne dla sieci i działające bez błędów.
Sprawa dotyczy samej anteny Point 1 i napływanie na waypoint (miejscówkę)
Mam zainstalowaną antenę Point 1 na rufie w pobliżu przetwornika. Dzięki temu sygnał (pozycja GPS) i wskazanie przetwornika (waypoint) korelują ze sobą (dokładność). W sieci antena Point 1 jest wskazana jako używana do nawigacji.
Zauważyłem jedną rzecz, (zresztą można znaleźć o tym filmik na youtube – więc Ameryki tu nie odkryłem. Tu link: https://www.youtube....h?v=_7epsBcMIts)
Dajmy na to, ze stoję nad karczem, głazem itp. przetwornik pokazuje mi dokładnie pod rufą ten element, Point 1 podaje pozycje, zapisuję sobie to ciekawe miejsce (waypoint) i odpływam np. 30 metrów ) odległość nieistotna). Następnie dzięki autopilotowi proszę o nawigowanie do tego waypointa (miejscówki) i okazuje się, ze silnik dziobowy, z racji tego że też ma zintegrowany moduł GPS zatrzymuje mi dziób łódki nad tym np. karczem, czy głazem i włącza funkcję kotwicy. Jeżeli chce zatem być idealnie nad tym miejscem musze wyłączyć opcję kotwicy i przesunąć się do przodu o długość łódki.
Moje pytanie brzmi, czy też tak zaobserwowaliście (pytanie do osób mających nmea 2000 i Point 1)?
Czy można temu jakoś zaradzić?
Niektórzy powiedzą, przenieś Pont 1 na dziób. Ok., ale silnik dziobowy daje zbyt duże zakłócenia pola magnetycznego na zintegrowany kompas elektroniczny w GPS Point 1. Magnetometrem robi się stosowne pomiary, aby znaleźć najlepsze miejsce dla anteny Point 1. Najczęściej to właśnie rufa. (Poza tym Point 1 powinien być blisko przetwornika) – więc torba wybrać zło konieczne.
Trochę mnie to dziwi, ponieważ, jeżeli ustawi się na ploterze (echosondzie), ze sygnał GPS ma płynąć z Point 1, to za przeproszeniem napływając na waypoint silnik dziobowy powinien otrzymywać przez sieć informację od echosondy, czy GPS Point 1, że jeszcze ma przepłynąć długość łódki, aż antena będzie na właściwej pozycji. Innymi słowy GPS silnika powinien być jakby zdominowany przez Point 1.
Jak temu zaradzić? Gdzieś słyszałem, ze gdzieś w ustawieniach, tylko nie wiem czy to prawda i gdzie, można podać jakby poprawkę na pozycję o właśnie długość łodki i byłoby po problemie. Sam nie wiem
Z tymi pytaniami i rozważaniami zwracam się do Was. Czy ktoś ma pomysł na to.
Pozdrawiam