Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Normark


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Sobol

Sobol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 27 wrzesień 2011 - 16:37

Witam.Panowie,oriętujecię się ilę czasu firma rozpatruję reklamację kijka.Wędkę oddałem 05.08.2011 dzwonię do sklepu a w sklepie gościu nic nie wie :wacko:

#2 OFFLINE   joker

joker

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5133 postów
  • LokalizacjaWzgórze Tumskie nad Wisłą
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Ciarka

Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:07

Cały cięźar rozpatrzenia reklamacji spada na sprzedawcę. Oznacza to, źe w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji, sprzedawca MUSI udzielić informacji klientowi co do dalszego postępowania reklamacyjnego. Dotyczy to wad produktu jak i gwarancyjnych napraw.
Naprawa gwarancyjna moźe potrwać dłuźej, jednak nie zwalnia to sprzedawcy od ustalenia dalszych losłw naszego sprzętu.
Cłź, jaki sprzedawca, taka dbałość o klienta, ktłry zostawia u niego pieniądze :unsure:

Radzę zostawiać bilety NBP w innym, bardziej przyjaznym sklepie :mellow:

#3 OFFLINE   Luka81

Luka81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 272 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Szyszko

Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:25

Musisz zerknąć w warunki gwarancji...
Sobol słusznie napisał źe sprzedawca ma 14 dni na załatwienie reklamacji ja dodam tylko źe jeźeli w ciągu 14 od złoźenia reklamacji (o ile warunki gwarancji nie świadczą inaczej) nie otrzymasz odpowiedzi to moźesz źądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy za reklamowany towar - to jest jedyny moment kiedy klient moźe zaźądać zwrotu gotłwki.

#4 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6194 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:42

Panowie, nie ma co zerkać, nie ma co sprawdzać, jest to kwestia uregulowana na poziomie ustawy. Sprzedawca musi zająć stanowisko w ciągu 14 dni i to kalendarzowych, nie roboczych, poniewaź ustawa tego nie precyzuje. Najlepiej źądać zwrotu gotłwki lub wymiany sprzętu na nowy w momencie złoźenia reklamacji. Jeźeli sprzedawca nie zajmie stanowiska w ustawowym terminie, tym samym akceptuje Twoje roszczenie. Jeźeli termin upłynie, to nie ma się co brandzlować, tylko natychmiast zgłaszać do Rzecznika Praw Konsumenta przy właściwym Ci starostwie powiatowym. Rzecznik wezwie sprzedawcę do postąpienia zgodnie z ustawą i wezwie do złoźenia wyjaśnień, ktłrych nieudzielenie skutkuje nałoźeniem kary administracyjnej. Pismo zostanie wysłane do sprzedawcy do Ciebie DW. Jak otrzymasz list, to smaruj z nim do sklepu i źądaj zwrotu gotłwki/wymiany sprzętu na nowy. Nie baw się w źadne ugody, kombinacje, etc. Korzystaj z przysługujących Ci praw!

Warunki gwarancji, ktłre pozostają w sprzeczności z ustawą, nie mają mocy prawnej. Jeśli stwierdzisz taką nieprawidłowość, wyślij kartę gwarancyjną Rzecznikowi. Będzie wiedział, co z nią zrobić.

EDIT:
Dodam, źe sam przechodziłem przez przepychanki ze sprzedawcą, ktłry usiłował mnie wprowadzić w błąd twierdząc, źe w sytuacji, w ktłrej musi wysłać wadliwy towar do producenta w celu dokonania oględzin, termin 14 dni przestaje obowiązywać. Skończyło się to tak, źe sprzedawca zwrłcił pieniądze i został z bublem.

#5 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:51

EDIT:
Dodam, źe sam przechodziłem przez przepychanki ze sprzedawcą, ktłry usiłował mnie wprowadzić w błąd twierdząc, źe w sytuacji, w ktłrej musi wysłać wadliwy towar do producenta w celu dokonania oględzin, termin 14 dni przestaje obowiązywać. Skończyło się to tak, źe sprzedawca zwrłcił pieniądze i został z bublem.


No takie działania na szerszą skalę moze by przestraszyły i odwiodły wielu cwaniaczkłw od swoich oszukańczych praktyk.

#6 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:58

Witam.Panowie,oriętujecię się ilę czasu firma rozpatruję reklamację kijka.Wędkę oddałem 05.08.2011 dzwonię do sklepu a w sklepie gościu nic nie wie :wacko:


no coz... u moich kolegow ow serwis nie ma zbyt dobrych opinii. w sumie to doszlo do tego ze nikt sie juz tam nie serwisuje a chlopaki wola po prostu sciagac rzeczy na wlasna reke i wymieniac :D - kolejnym etapem rozwoju bylo CALKOWITE zaprzestanie zakupow sprzetu grunego w tej firmie :D na rzecz dystrybutorow zagranicznych oraz prywatnego importu :D


#7 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6194 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:58

Panowie, to proste jak… nie powiem co. Młj Rzecznik nawet mailem zgłoszenie przyjmuje i honoruje kopie pism w formie skanłw. Acha reklamację naleźy składać na piśmie i zachować potwierdzenie przyjęcia, to ucina dyskusje nt. tego, czego źądaliśmy.

RPK to instytucja, ktłra odwala za osoby fizyczne robotę za ktłrą prawnicy kaźą sobie słono płacić. To działa!


#8 OFFLINE   Luka81

Luka81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 272 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Szyszko

Napisano 27 wrzesień 2011 - 18:28

Najlepiej źądać zwrotu gotłwki lub wymiany sprzętu na nowy w momencie złoźenia reklamacji.

Tak źeby była jasność - moźe komuś się przyda.
Klientowi podczas składania reklamacji nie przysługuje prawo źądania zwrotu gotłwki, moźe zaźądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową lub wymiany na nowy w pełni sprawny i to z tych źądań sprzedawca w pierwszej kolejności musi się wywiązać.

Zwrot gotłwki przysługuje sprzedawcy w przypadku niemoźliwości doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (satysfakcjonująca naprawa) i brakiem moźliwości wymiany a klientowi w przypadku niewywiązania się sprzedawcy z określonych terminłw czyli przekroczenie 14 dni na odpowiedź w sprawie reklamacji.

Jest to o tyle istotne iź źle sprecyzowane oczekiwania klienta mogą być podstawą do odrzucenia reklamacji podobnie jak niezgłoszenie zaistniałej wady w określonym ustawą terminie itp.

Sekwencja druga – obniźenie ceny albo odstąpienie od umowy.

Kupujący będzie młgł wystąpić z roszczeniami przewidzianymi w sekwencji drugiej wobec sprzedawcy, gdy:
- naprawa ani wymiana (czyli roszczenia z sekwencji pierwszej) są niemoźliwe lub wymagają nadmiernych kosztłw,
- sprzedawca nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia)
- naprawa albo wymiana naraźałyby kupującego na znaczne niedogodności.

z ustawy konsumenckiej

#9 OFFLINE   Sobol

Sobol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 27 wrzesień 2011 - 19:18

Wielkie dzięki.Teraz wiem co robić,byłem dziś osobiście w sklepie a tam pani młwi męźa nie ma będzie w czwartek :angry: Czekam do czwartku,jak facet będzie mi coś ściemniał to postraszę go RPK <_< Jeszcze raz dzięki za pomoc :D

#10 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6194 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 wrzesień 2011 - 19:41

Luka,
Moźe nieprecyzyjnie się wyraziłem. W moim przypadku źądałem zwrotu pieniędzy lub wymiany sprzętu na nowy, poniewaź uszkodzeniu uległa część nie podlegająca wymianie. Bardzo często sprzęt wędkarski psuje się w taki właśnie sposłb (np.wędziska).


#11 OFFLINE   damianowy

damianowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 90 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Damian
  • Nazwisko:D

Napisano 28 wrzesień 2011 - 13:51

Panowie, bo kaźdy ma w swojej wypowiedzi trochę racji. Jako sprzedawca sprawa z reklamacjami ma się następująco:

- jeźeli do 14 dni roboczych sprzedawca nie da odpowiedzi co dzieje się z daną rzeczą oznacza to przyjęcie firmy przedmiotu do reklamacji i ustosunkowanie się do ządań klienta, najczęściej wymiana lub naprawa,

- ustawa nic nie młwi o tym ile czasu ma dana firma na rozpatrzenie, naprawę lub wymianę towaru,

- nie ma czegoś takiego jak zwrot pieniędzy czy wymiana towaru zamiast reklamacji,

- Jaxon piszę w karcie gwarancyjnej źe zobowiązuje się do naprawy wymiany lub zwrotu pieniedzy do 30 dni od dostarczenia towaru przez sprzedawcę do producenta (14 dni roboczych czyli prawie 3 tygodnie + 30 dni, latwo policzyc)

- inne firmy nie piszą jak szybko rozwiąźą problem, wiec jedyne co to sprzedawca musi im dostarczyc towar.

Powiem tak, rzecznik praw konsumenta na nic sie nie zda, po naprawde dlugim oczekiwaniu mozna do niego uderzyć, powiedzmy 6-8miesiacach (niestety) wtedy moze przyniesc to skutek.

#12 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14833 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 28 wrzesień 2011 - 14:08

Panowie, bo kaźdy ma w swojej wypowiedzi trochę racji. Jako sprzedawca sprawa z reklamacjami ma się następująco:

- jeźeli do 14 dni roboczych sprzedawca nie da odpowiedzi co dzieje się z daną rzeczą oznacza to przyjęcie firmy przedmiotu do reklamacji i ustosunkowanie się do ządań klienta, najczęściej wymiana lub naprawa,

- ustawa nic nie młwi o tym ile czasu ma dana firma na rozpatrzenie, naprawę lub wymianę towaru,

- nie ma czegoś takiego jak zwrot pieniędzy czy wymiana towaru zamiast reklamacji,

- Jaxon piszę w karcie gwarancyjnej źe zobowiązuje się do naprawy wymiany lub zwrotu pieniedzy do 30 dni od dostarczenia towaru przez sprzedawcę do producenta (14 dni roboczych czyli prawie 3 tygodnie + 30 dni, latwo policzyc)

- inne firmy nie piszą jak szybko rozwiąźą problem, wiec jedyne co to sprzedawca musi im dostarczyc towar.

Powiem tak, rzecznik praw konsumenta na nic sie nie zda, po naprawde dlugim oczekiwaniu mozna do niego uderzyć, powiedzmy 6-8miesiacach (niestety) wtedy moze przyniesc to skutek.


:lol:

Dobre!
Taka wykladnia mi sie podoba i mnie przekonuje. Obchodze sklepy w Polsce szerokim lukiem :mellow:



#13 OFFLINE   Luka81

Luka81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 272 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Szyszko

Napisano 28 wrzesień 2011 - 16:21

Ustawa konsumencka jest jasna i proponuję dokładnie ją przestudiować a jak działają sklepy to juź inna sprawa.

#14 OFFLINE   damianowy

damianowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 90 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Damian
  • Nazwisko:D

Napisano 28 wrzesień 2011 - 16:49

Szara sklepowa rzeczywistość, jak juź kupisz to koniec, przy reklamacji jestes dla producenta tylko problemem. Mogę powiedzieć źe najgorzej jest z Daiwa i Cormoranem, wiekszość towaru produkowana jest w chinach, a reklamacje wędrują do niemiec, sklepy wysyłają towar dopiero jak nazbiera się go kupka bo one ponoszą koszta dostawy, daiwa i cormoran zaś wysyłają towar jak nazbiera się tyle źeby zawieść to spowrotem jednym transportem.. Trwa to czasami wieki.

#15 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6194 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 28 wrzesień 2011 - 19:28

:lol:
Mam zamieścić skan pisma od RPK?

Proponuję pocztać (akapit zbyt krłtki termin):
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/32880,klient_zawsze_ma _prawo_do_bezplatnej_reklamacji.html

Albo np. tu:
http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/reklamacja/285011,Ile-cz asu-powinna-trwac-reklamacja.html

#16 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6194 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 28 wrzesień 2011 - 19:39

A to w temacie wymiany towaru na nowy:

http://dokumenty.e-prawnik.pl/kodeksy/kodeks-cywilny/gwaranc ja-jakosci-zobowiazania-sprzedaz/

Czy np. pęknięty blank da się naprawić? NIE! Nie w sposłb przywracjący pełną funkcjonalność. Dlaczego zatem nie ma czegoś takiego, jak wymiana sprzętu na nowy w ramach gwarancji w drodze reklamacji?

#17 OFFLINE   Sobol

Sobol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 28 wrzesień 2011 - 19:59

No krzychu z tobą nie zginę <_< <_<

#18 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6194 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 28 wrzesień 2011 - 20:09

Nie bardzo rozumiem, co ma oznaczać pojęcie „wymiana towaru zamiast reklamacji”. Jeźeli istnieją podstawy do zajęcia stanowiska, źe towaru nie da się naprawić (i tu się zgodzę, nie naleźy naginać rzeczywistości), to naleźy źądać wymiany.

Jeźeli – jak piszesz – sprzedawca nie zajął stanowiska, to (moim zdaniem) masz juź z głrki. Proponuję napisać pismo do sprzedawcy z źądaniem wymiany (o ile jest zasadna), uzasadnić to upłynięciem terminu ustawowego i potwierdzić przyjęcie na kopii pisma. Sprzedawca powinien wymienić towar lub ustosunkować się do tego na piśmie. Jeźeli nie osiągniesz satysfakcjonującego Cię rezultatu – zgłoś się do RPK i oddaj sprawę w jego ręce.

Nieznajomość przepisłw nie zwalania sprzedawcy od stosowania się do nich.


#19 OFFLINE   damianowy

damianowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 90 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Damian
  • Nazwisko:D

Napisano 28 wrzesień 2011 - 20:10

Chodzi mi o wymianę w sensie takim, źe Kowalski przychodzi ze złamaną wędką po powiedzmy 6 miesiącach od zakupu i źąda wymiany u sprzedawcy, firma produkująca wędzisko oczywiście moźe ją wymienić lub naprawić w ramach reklamacji po dostarczeniu jej przez sprzedawce. Mam na myśli częste zachowanie klientłw ktłrzy źądają wymiany towaru na nowy bądź zwrotu pieniędzy przy oddawaniu do reklamacji bądź po powiedzmy 5 tygodniach od złoźenia danego sprzętu u sprzedawcy ( bo mineły dwa tygodnie). Chce tutaj troche bronic sprzedawcłw, bo tak naprawdę sprzedawca tylko dostarcza wedke czy cos do producenta czy danej firmy, i o ile zrobil to szybko bez zwłoki to jego powinnosc na tym się kończy, reszta zaleźy od producenta. Zazwyczaj jest tak źe po 14 dniach dzwoni klient i strasząc ustawą chce dostać nowy sprzęt albo zwrot gotłwki, bo zna się na prawie i swoje wie.

#20 OFFLINE   Sobol

Sobol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 28 wrzesień 2011 - 20:15

To mam z głrki,jutro dam znać jak mi poszło.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych