Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora przy Rhino BLX 70


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Leonardo da Vinci

Leonardo da Vinci

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 22 wrzesień 2022 - 09:25

Witam, 

 

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem silnika Rhino BLX 70. Do tego posiadam akumulator LIFEPO4 100 ah.

 

Według opisu producenta silnik posiada wskaźnik naładowania akumulatora. Nie użytkowałem nigdy wcześniej silnika elektrycznego, nie znam się na elektronice nawet minimalnie, więc wyświetlane wartości zupełnie nic mi nie mówią.

 

A wyświetlane są wartości ok 12 i w okolicach. Raz udało się rozładować całkowicie akumulator i wtedy tuż przed rozładowaniem wyświetlacz pokazywał około 8 - 9 v, nie zapamiętałem niestety dokładnie.

 

Pytanie:

- Co konkretnie oznaczają te wartości, jaka wartość odpowiada maksymalnemu naładowaniu akumulatora, a jaka minimalnemu ?

- I pytanie przy okazji: Czy ładowanie aku LifePo4 standardową ładowarką do innych rodzajów aku może go uszkodzić ?

 

Generalnie brak takiej informacji w instrukcji to wada produktu, zakładam, że producent celuje wyłącznie w starych wyjadaczy, dla których ta informacja będzie oczywista, jednak jak powiedziałem - dla żółtodzioba to czarna magia i powinno to być opisane w instrukcji. 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 


Użytkownik Leonardo da Vinci edytował ten post 22 wrzesień 2022 - 09:28


#2 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 22 wrzesień 2022 - 09:48

Witam, 

 

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem silnika Rhino BLX 70. Do tego posiadam akumulator LIFEPO4 100 ah.