Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora przy Rhino BLX 70


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Leonardo da Vinci

Leonardo da Vinci

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 22 wrzesień 2022 - 09:25

Witam, 

 

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem silnika Rhino BLX 70. Do tego posiadam akumulator LIFEPO4 100 ah.

 

Według opisu producenta silnik posiada wskaźnik naładowania akumulatora. Nie użytkowałem nigdy wcześniej silnika elektrycznego, nie znam się na elektronice nawet minimalnie, więc wyświetlane wartości zupełnie nic mi nie mówią.

 

A wyświetlane są wartości ok 12 i w okolicach. Raz udało się rozładować całkowicie akumulator i wtedy tuż przed rozładowaniem wyświetlacz pokazywał około 8 - 9 v, nie zapamiętałem niestety dokładnie.

 

Pytanie:

- Co konkretnie oznaczają te wartości, jaka wartość odpowiada maksymalnemu naładowaniu akumulatora, a jaka minimalnemu ?

- I pytanie przy okazji: Czy ładowanie aku LifePo4 standardową ładowarką do innych rodzajów aku może go uszkodzić ?

 

Generalnie brak takiej informacji w instrukcji to wada produktu, zakładam, że producent celuje wyłącznie w starych wyjadaczy, dla których ta informacja będzie oczywista, jednak jak powiedziałem - dla żółtodzioba to czarna magia i powinno to być opisane w instrukcji. 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 


Użytkownik Leonardo da Vinci edytował ten post 22 wrzesień 2022 - 09:28


#2 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 22 wrzesień 2022 - 09:48

Witam, 

 

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem silnika Rhino BLX 70. Do tego posiadam akumulator LIFEPO4 100 ah.

 

Według opisu producenta silnik posiada wskaźnik naładowania akumulatora. Nie użytkowałem nigdy wcześniej silnika elektrycznego, nie znam się na elektronice nawet minimalnie, więc wyświetlane wartości zupełnie nic mi nie mówią.

 

A wyświetlane są wartości ok 12 i w okolicach. Raz udało się rozładować całkowicie akumulator i wtedy tuż przed rozładowaniem wyświetlacz pokazywał około 8 - 9 v, nie zapamiętałem niestety dokładnie.

 

Pytanie:

- Co konkretnie oznaczają te wartości, jaka wartość odpowiada maksymalnemu naładowaniu akumulatora, a jaka minimalnemu ?

- I pytanie przy okazji: Czy ładowanie aku LifePo4 standardową ładowarką do innych rodzajów aku może go uszkodzić ?

 

Generalnie brak takiej informacji w instrukcji to wada produktu, zakładam, że producent celuje wyłącznie w starych wyjadaczy, dla których ta informacja będzie oczywista, jednak jak powiedziałem - dla żółtodzioba to czarna magia i powinno to być opisane w instrukcji. 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Lampki w silniku pokazują napięcie w aku- nic ponad to. Natomiast lifepo4 prąd oddaje do końca na zbliżonej wartości napięcia. Jeśli gasną lampki w silniku- szukaj wioseł. Tak po prostu. jeśli twój aku ma aplikację łączącą sie po BT ze smarftonem- to polegaj na niej. Jeśli chcesz dokładniejszych danych o pojemności aku- zainwestuj w kulometr  i wepnij go w obwód. Innej metody nie ma realnie. 



#3 OFFLINE   Leonardo da Vinci

Leonardo da Vinci

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 22 wrzesień 2022 - 09:59

Ale lipa, jeszcze byłoby ok, gdyby na silniku były lampki, ale tam jest po prostu wyświetlacz z tym wartościami.... Silnik wyłączył się bez ostrzeżenia.

Dzięki za odpowiedź. 

 

A czy wchodzi w grę jakiś miernik naładowania akumulatora ? Czy też ze względu na zbliżone wartości napięcia to lipa ?


Użytkownik Leonardo da Vinci edytował ten post 22 wrzesień 2022 - 10:38


#4 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 22 wrzesień 2022 - 11:41

tylko i wylacznie watomierz ( liczniki ah dc) , na napieciu zbiorczym- na klemach za duzo inf, nie uzyskasz



#5 OFFLINE   Leonardo da Vinci

Leonardo da Vinci

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 22 wrzesień 2022 - 12:09

O jeee... dzięki za odpowiedź, ale przerasta mnie to ...

Czy mógłbym prosić ewentualnie o link do przykładowego watomierza, który by się do tego nadawał ?



#6 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 22 wrzesień 2022 - 12:29

Wpisz sobie watomierz dc na alegro badz aliexpress, lub wymienić bms na bms z bluetooth

Użytkownik siarq edytował ten post 22 wrzesień 2022 - 12:31


#7 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4363 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 22 wrzesień 2022 - 14:21

Dla zabezpieczenia "pływania na silniku" dobrą opcją jest mieć zapasowy aku. Z taką samą pojemnością żeby wrócić (prawie na 100%) z "dalekich wojaży" albo mniejszy gdy nie szaleje się z kilometrami na wodzie.

#8 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 22 wrzesień 2022 - 20:06

Dla zabezpieczenia "pływania na silniku" dobrą opcją jest mieć zapasowy aku. Z taką samą pojemnością żeby wrócić (prawie na 100%) z "dalekich wojaży" albo mniejszy gdy nie szaleje się z kilometrami na wodzie.

Wystarczy miernik na boczniku w obwodzie lub apka do mierzenia pojemności pozostałej lub prozaiczny miernik cęgowy, którym można pomierzyć pobory prądu dla danej prędkości w zbliżonych warunkach i prostą matematyką określić czy można poszaleć jeszcze troche, czy już szukać wioseł.....



#9 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4363 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 23 wrzesień 2022 - 15:37

"Wystarczy miernik na boczniku w obwodzie lub apka do mierzenia pojemności pozostałej lub prozaiczny miernik cęgowy, którym można pomierzyć pobory prądu dla danej prędkości w zbliżonych warunkach i prostą matematyką określić czy można poszaleć jeszcze troche, czy już szukać wioseł....."

______

Ale nie z LiFePo4. Niby można ale chyba są prostsze i pewniejsze rozwiązania. :)

#10 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 23 wrzesień 2022 - 17:52

______

Ale nie z LiFePo4. Niby można ale chyba są prostsze i pewniejsze rozwiązania. :)

jakie ?



#11 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4363 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 23 wrzesień 2022 - 20:58

Drugi naładowany aku. :)

#12 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 23 wrzesień 2022 - 21:33

Tylko cenowo się to rozjeżdża:)

#13 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4363 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 24 wrzesień 2022 - 13:07

1100zł to nie jakieś szaleństwo za pewność, komfort i bezpieczeństwo.

#14 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 24 wrzesień 2022 - 13:24

Miernik pojemności wpięty w obwód poprawnie, z bocznikiem - jest dużo tańszy. 

Ważne, by nie zabrakło na wodzie Ah, reszta jest względna. Co komu potrzebne- to kupi. 



#15 OFFLINE   eljotnes

eljotnes

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 69 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 12 luty 2023 - 10:38

witam a ja z innej beczki/strony ;)
 
1. jak wam się sprawdza brak składanej rączki/manetki czy bardzo przeszkadza w przewożeniu i potem na łódce w czasie wędkowania
2. jak z głośnością silnika część twierdzi, że jest sporo głośniejszy od HASWING Protruar 1.0 65Lbs
3. i może czy ktoś spotkał się z zakłóceniami od tego silnika w echu Garmin 9sv


#16 OFFLINE   marioligi

marioligi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 luty 2023 - 20:26

1. Nie przeszkadza w niczym. Z tym że to może być dla każdego indywidualna sprawa.
2. Nie jest głośny - oba modele są głośniejsze od silników 55lbs.
Tu jest moc :)
3. Zakłócenia są przy korzystaniu z jednego aku do silnika i echo.
Jeżeli urządzenia mają inne zasilania zakłóceń nie ma - przynajmniej u mnie.
  • eljotnes lubi to

#17 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 217 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 13 luty 2023 - 20:41

 

witam a ja z innej beczki/strony ;)

1. jak wam się sprawdza brak składanej rączki/manetki czy bardzo przeszkadza w przewożeniu i potem na łódce w czasie wędkowania

 

W przewożeniu samochodem nie mam z tym problemu (bagażnik Octavii kombi pomieści wiele ;). Brak regulacji manetki w pionie byłby ułatwieniem - mnie jest czasem trochę niewygodnie. Mam ponton więc siedząc dość nisko, rękę trzymam dość wysoko, z kolei jak stoję i manewruję to rumpel jest nieco za nisko. W tym aspekcie konkurencyjny Haswing Protruar wypada nieco lepiej (ale brałem to przy zakupie pod uwagę). Podczas samego wędkowania (spinningowanie) unoszę śrubę z napędem nieco do powierzchni , wtedy głowica i rumpel pochyla się do kokpitu i nic mi nie wadzi, nawet jak łowię od strony rufy (pawęży).

2. jak z głośnością silnika część twierdzi, że jest sporo głośniejszy od HASWING Protruar 1.0 65Lbs

 

Na poglądowych filmikach np na YT, tego do końca nie słychać, ale Rhino jest głośny (Protruar zresztą też). To chyba wina specyfiki silników bezszczotkowych. Pływałem kiedyś 55 lbs Minnkotą, która napędzała 7 m żaglówkę kabinową i nie pamiętam, żeby tamten silnik tak "buczał".

 

3. i może czy ktoś spotkał się z zakłóceniami od tego silnika w echu Garmin 9sv

 

Mam zakłócenia w Garminie Striker 4 plus, ale prąd do echa biorę z akumulatora od silnika. Będę to zmieniał w tym sezonie, bo nie chcę tracić na czułości echa.

 

Ogónie, z BLX 70 jestem zadowolony, choć ideałem nie jest. Solidna konstrukcja i całkiem ładnie zaprojektowany.Dobrze się pływa, ma zapas mocy więc wygodnie i ekonomicznie się pływa na 1/2 i 2/3 manetki, nic nie drży podczas szybszego pływania.

 

 


  • eljotnes lubi to

#18 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 217 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 13 luty 2023 - 20:59

@Leonardo, napisz jaki masz ten Lifepo4?

Być może masz funkcję bluetooth, tak jak w moim niebieskim "Volt Polska" 100Ah/100A. U mnie również napędza Rhino Blx 70.

Celowo dołożyłem nieco do wersji z BMS bluetooth, żeby mieć na bieżąco monitoring ile prądu zjada mi w danej chwili silnik i ile paliwa mam jeszcze w baku. Świetna rzecz i nie są mi potrzebne żadne dodatkowe mierniki o dodatkowym balaście w postaci zapasowego akumulatora, nie wspominając. W ogóle nie zwracam uwagi na wyświetlacz na silniku, choć nie powiem i tak jest to lepsze rozwiązanie niż migające diody. Podczas pływania/łowienia nie do końca wyświetlacz pokazuje to samo co aplikacja w smartfonie. To by potwierdzało opinie, że wskaźniki na silnikach są skalibrowane(?) pod akumulatory kwasowe, a przy Lifepo4 podają nieprawdziwe dane. Przynajmniej jest tak podczas pływania.  W spoczynku podawane na wyświetlaczu napięcie, jest zbliżone do tego co podaje mi aku.



#19 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 13 luty 2023 - 21:20

wyswietlacze na silniakch bazuja na napieciu, ktore w kwasowych akumulatorach spada dosc sporo wraz z rozladowaniem. przy litowych krzywa rozladowania jest plaska , i tu te wyswietlacze nie nic nie pokaza , bo prawie pusty akumulator lfp bedzie mial 12V , 


Użytkownik siarq edytował ten post 13 luty 2023 - 21:21


#20 OFFLINE   eljotnes

eljotnes

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 69 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 14 luty 2023 - 15:06

 

a dziś po doświadczeniach na co byś się zdecydował HASWING Protruar 65lbs czy RHINO BLX 70 lbs






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych