Mariner 15km
#1 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 13:11
Noszę się z zamiarem zmiany silnika i mam możliwość kupna Marinera 15km w 4-suwie z 2004r., tylko przeraża mnie trochę jego waga 50kg i mam dylemat czy jest sens się szarpać z taką krową. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie i w ogóle z tym silnikiem? Jakie mniej więcej będzie spalanie? Może to głupie pytanie, ale czy pływając np. w trolu 15-stką i 10-tką z tą samą prędkością spalanie będzie się czymś różniło?
Szukałem czegoś o Marinerach w necie, ale informacje są bardzo skąpe. Ponoć to konstrukcja Yamahy, czy to prawda?
wujek
- wesoływędkarz lubi to
#2 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 13:33
#3 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 13:35
Ja mam Suzuke 15KM 4stroke o wadze co najmniej takiej jak ten Mariner. Mariner zawsze "slynal" z nieco wiekszego zuzycia paliwa niz japonczyki. Jaka jest prawda nie wiem bo uzywalem glownie zdezolowane silniki wypozyczone tego producenta.
Za to cechowaly sie wieksza "pancernoscia" i mniejsza wrazliwoscia na to co lejesz...
Natomiast jezeli chodzi o spalanie 10 i 15KM biorac pod uwage te same typy silnika/ marki, przy predkosci trolingowej, to mysle, ze roznice beda w gramach.
Warto tez sprawdzic ile cm3 ma ta "twoja" 15ka, warto targac jak ma sporo tzn. gdzies powyzej 300cm. Bo moze to byc cos zblizonego do 10KM i wtedy chyba nie warto..
Duzo tez zalezy co poprzedni wlasciciel robil z tym silnikiem, widywalem juz takie ktory byly hurtowymi spalarkami paliwa.
Plywajac prawie caly dzien po Wisle (tym 15KM), z polowe czasu przynajmniej na 3/4 gazu, reszta czasu - zaleznie od warunkow drogi wodnej - jeden raz udalo mi sie spalic 12l zbiornik i musialem siegnac do zapasowej banki. Pychowka plastikowa plywalem.
Gumo
#4 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 13:48
#5 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 13:51
dzięki i pozdrawiam
w
#6 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 13:52
#7 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 14:14
Albo sporo silowni i determinacji.
No jak wiecej to bedzie palic wiecej bo liczba cylindrow x srednica cylindrow x skok tloka
Gumo
#8 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 15:41
Szkoda się szarpać, lepiej wozić silnik przymocowany na pawęży
Co do spalania, to więcej mi łyka jak został stuningowany.
Teraz zakupiłem Yamahę 20KM Autolube w 2-suwie i Mariner odpoczywa.
Użytkownik szymonrdh edytował ten post 14 grudzień 2012 - 15:44
#9 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 16:09
Witam
Zdecydowanie odradzam, jak napisał kolega powyżej w idealnych warunkach da się. Idealny dojazd do samej wody, idealny samochód a więc możliwość załadowania-wyładowania silnika. Dodajmy do tego niepotrzebny pośpiech, np.; burzę chęć szybkiego powrotu, zbyt gorącą krew ... o nieszczęście nie długo, kręgosłup mamy jeden a wędkarstwo przed tv to już nie to samo. Do przewożenia i zamontowania w pojedynkę to max 9,9-15KM w dwusuwie lub 8-10KM w czterosuwie.
Pozdrawiam
Użytkownik Mirek* edytował ten post 14 grudzień 2012 - 16:10
#10 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 19:57
mariner-yamaha
http://www.smalloutb...5mike/side1.jpg
mariner-mercury
http://www.smalloutb...jun09/side1.jpg
Mercury jak to amerykańce paliwożerny, ale ile pali tego się w tym hobby nie określa jedynie można napisac że na godzine pałowania z taka i taką łodzią przy bezwietrznej pogodzie z dwójką pasażerów pod prąd rzeki spalił mi 3 galony wahy
Użytkownik TAJMIEN edytował ten post 14 grudzień 2012 - 20:04
#11 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 20:53
teraz woze 8 km yamahe 4T o wadze ok 37kg + 5l paliwa.załądunek tez jeszcze w miare ale jak terzeba dalej potahac silnik to lekko nie jest, chyba ze Mirek* pomaga,hehe
silnik 15km w 4T to nie przelewki przy załądunku do auta i podczepieniu do łodzi.kręgosłup ma sie jeden na życie
ja to polecam 9.9 lub 10 km yamahe lub honde.moze będą lżejsze
#12 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 21:12
Wiążesz dziada do "wąsa" i heja hehe
#13 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 21:37
Między 9.9 a 15KM w podstawowej wersji jest circa 6-8kg różnicy
#14 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 21:38
Patu w sumie mądrze prawi, jak ktoś weźmie 10-tke to i szarpnie 15-stke. Do słabiaków nie należę bo człowiek coś tam ćwiczy. Moje obawy są spowodowane tym że 15stki jeszcze nie niosłem, 50kg na siłowni to żaden ciężar, ale w stosunku do silnika nie ma co porównywać tego ciężaru.
#15 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 22:18
#16 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 22:36
#17 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 22:38
#18 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 22:51
To wówczas nie ma co się zastanawiać...
#19 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 22:53
pomysl o silniku 3.5km tohatsu/mercury/mariner/evinrude, to wazy 17kg i pływac tez można a pali szklanke paliwa
#20 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2012 - 23:03
w
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych