Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Akumulator - co wybrać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2144 odpowiedzi w tym temacie

#1101 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1461 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 30 styczeń 2018 - 21:43

Jako że jestem debiutantem nie obytym jeszcze z z silnikiem elektrycznym i takim aku to spytam do ilu bezpiecznie można zejść .

@Godski wcześniej pisał o 11v ja gdzieś kiedyś tutaj czytałem ,że 10,5v . Zatem ile i czy ta wartrość jest pod obciążeniem czy w stanie spoczynku ?

I drugie pytanie do jakiej wartości doładowujecie na maxa swoje aku ? Na aku europower widziałem napis :standby use 13,3-13,8v...



#1102 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4363 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 30 styczeń 2018 - 22:42

Na większości AGM pisze że 14.5-14.9V cyklicznie (chwilowo). Jeżeli zostawisz aku na ładowarce na kilka godzin/ dni/ m-cy to "standby use" czyli tak jak pisałeś.

Jak aku ma 10.5V to praktycznie i tak już się silnik nie kręci więc przy 11V lepiej żebyś wiedział że to tyle jeżeli chodzi o prąd.



#1103 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1461 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 30 styczeń 2018 - 23:15

Tylko,że u mnie jak ładowarka  (made to LIDL :) )pokaże full to na aku mam 12.8V.

 

Tymczasem w ładowarce do której dałeś mi wcześniej link w instrukcji czytamy :

 

Gdy napięcie akumulatora spadnie do 13.8V, ładowarka znowu podaje
prąd tak długo, aż napięcie na akumulatorze wzrośnie do 14.4V, przy czym te impulsy ładujące mają amplitudę ok. 60% maksymalnej wydajności prądowej ładowarki i trwają tylko tyle, ile wymagane jest do osiągnięcia 14.4V
na akumulatorze. Po naładowaniu akumulatora do 14.4V, ładowarka odcina prąd na swoim wyjściu do czasu, aż napięcie na akumulatorze spadnie do 13.8V, itd. cykl ten powtarza się.

 

Logicznie myśląc odpinając żabki na aku powinieneś mieć min.13,8v.

 

Gdzie zatem brakujacy volt ? kwestia ładowarki czy ja czegoś nie ogarniam ?


Użytkownik sero1975 edytował ten post 30 styczeń 2018 - 23:57


#1104 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 30 styczeń 2018 - 23:57

Proces ladowania zakończą się na takim napięciu. Natomiast akumulator w stanie spoczynku zawsze będzie mial nizsze .

#1105 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 luty 2018 - 12:36

Panowie, czy pacjent Yuasa Marine kwalifikuje się do reklamacji? Gwarancja jeszcze do sierpnia 2018 roku, ale wiadomo w sezonie to się pływa.

Dlaczego robiłem test żarówek? Otóż pływając na elektryku MotorGuide Varimax 55 wydawało mi się, że pokonuję zbyt krótki dystans w porównaniu do spadającego napięcia.
Wyprzedzając pytania, akumulator każdorazowo ładowany po powrocie, nigdy nie zszedł poniżej 11,0V pod obciążeniem.
Jest to akumulator bezobsługowy, więc nie mam kontroli nad ilością cieczy w celach.

Załączone pliki



#1106 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 21 luty 2018 - 13:03

jaki to pradem obciazales ? , reklamacja aku graniczy z cudem... ogolna odpowiedz niewlasciwa eksploatacja



#1107 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 luty 2018 - 13:05

Aby wyniki były porównywalne standardowo 3 X 55W

#1108 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 21 luty 2018 - 13:07

no to te zwzoru p=u*i i przeksztalcenia wychodzi ze wyciagneles okolo 65Ah zle nie jest ,ale szalu nie ma...



#1109 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15589 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 luty 2018 - 13:19

Aby wyniki były porównywalne standardowo 3 X 55W

Według mnie dobry wynik. Voltomierz pewny ?

 

Jeśli to zwykły kwasiak to nie ma tak naprawdę bezobsługowych. Pod naklejką jest klapka albo korki. Koniecznie trzeba sprawdzić.



#1110 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 luty 2018 - 13:35

Masz rację Andrzeju, tylko mając teoretyczną gwarancję nie grzebałem przy nim.
Pomijając gwarancję, to jest przed nim świetlana przyszłości, czy już kaput w tym sezonie?

Tak wygląda, te "cudo" z góry.

Załączone pliki


Użytkownik ptychoo edytował ten post 21 luty 2018 - 13:40


#1111 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 21 luty 2018 - 14:11

ile on kosztowal i wiosen liczy ?



#1112 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 luty 2018 - 14:19

W tej chwili 480 płn. W sierpniu tego roku miną dwa lata od chwili zakupu Na naklejce jest data 01.2017 jest to prawdopodobnie data zalania kwasem u importera w Polsce. Do Polski przychodzą podobno suche.

#1113 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4363 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 21 luty 2018 - 14:28

Zwykle aku głębokiego rozładowania (moooożeee bo nic innego nie pisze) z napisem "Marine".
Pod naklejką masz chyba klapę z dostępem do korków (wody). Czy dolanie (kontrola) coś da? Szczerze wątpię. Ale gdy jej brakuje, to na pewno "dolejesz" troszkę pojemności.

#1114 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15589 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 luty 2018 - 14:45

To kwasiak . Odklej delikatnie naklejkę bo prawie bankowo cele już na wierzchu. 



#1115 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 890 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 03 marzec 2018 - 19:15

Z rozmów z ludźmi którzy obsługują  akumulatory  wynika że z zwykłymi akumulatorami  jest tak że jeśli rozładujemy je do 11,8 V a nie jak wszyscy piszą 10,5 V  przy akumulatorze 12 V to takich rozładowanie  może wytrzymać tylko 30 do max 100 razy i klapa natomiast rozładowani 50 % jego pojemności wydłuża jego żywotność kilkukrotnie  .

Bardzo ważnym elementem jest  temperatura przechowywania i pracy o tym  się nie  mówi . Najgorzej jak rozładowany akumulator pozostawimy  na mrozie .

Nie ma co się łudzić w sklepach specjalistycznych tz z akumulatorami 100 Ah na 12 V  kosztuje około 900 pln a nie 450 pln .

Przykład Toyama NPG 100Ah na 12 V cena 900 pln  , żywotność  zakładana przez producenta 12 lat ilość cykli  nawet 900 przy rozładowaniu do 50% !

Który akumulator wytrzyma 12 lat 



#1116 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 03 marzec 2018 - 19:18

Dla tego era olowiu powoli przemija :)

#1117 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 03 marzec 2018 - 21:11

Z rozmów z ludźmi którzy obsługują  akumulatory  wynika że z zwykłymi akumulatorami  jest tak że jeśli rozładujemy je do 11,8 V a nie jak wszyscy piszą 10,5 V  przy akumulatorze 12 V to takich rozładowanie  może wytrzymać tylko 30 do max 100 razy i klapa natomiast rozładowani 50 % jego pojemności wydłuża jego żywotność kilkukrotnie  .

Bardzo ważnym elementem jest  temperatura przechowywania i pracy o tym  się nie  mówi . Najgorzej jak rozładowany akumulator pozostawimy  na mrozie .

Nie ma co się łudzić w sklepach specjalistycznych tz z akumulatorami 100 Ah na 12 V  kosztuje około 900 pln a nie 450 pln .

Przykład Toyama NPG 100Ah na 12 V cena 900 pln  , żywotność  zakładana przez producenta 12 lat ilość cykli  nawet 900 przy rozładowaniu do 50% !

zKtóry akumulator wytrzyma 12 lat 

Zgadza się, zajechałem parkę zap marine 100ah niby do 10,5 rozładowująć i nie przekroczyły one 50 cykli. Tyle, że aby sporo trollować, to trzeba 2szt zabierać a to ciężka sprawa.



#1118 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5478 postów
  • Imię:adam

Napisano 03 marzec 2018 - 21:15

a takie pytanie pomocnicze :) jak chcesz rozladowac akumulator w 50% nie schodzac ponizej 11,8V ? pradem 2A ? Sprawa sie sypie u podstaw... 100Ah i prad rozladowania 50A .chcial nie chcial , to sa zbyt male pojemnosci do obicazen. Typowo trakcyje aku (drooogie)  beda stekaly w takich warunkach pracy. A no name poprostu padaj...z drugiej strony ,targanie wiekszych pojemnosci 150Ah czy 200AH znacznie wydluzy zycie bateryjki. Tylko waga i cena bedzie malo przyjemna.



#1119 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 890 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 03 marzec 2018 - 21:35

Nie polecam nikomu zwykłych kwasiaków z korkami do łódek .Spodnie zniszczone kwasem , ciągłe dolewki wody destylowanej smród przy ładowaniu .

W wózkach transportowych wytrzymywały kilka lat a były używane codziennie ale to stare złe czasy tak się  nam wmawia .

Obecne akumulatory też nie są  złe ale  producent naciąga parametry musi coraz więcej zarobić na opłaty pro ekologiczne .

Sprzedawca hurtownik dolepia lewe nalepki i akumulatory w ciągu sekundy uzyskują 150% pojemności więcej .O detalistach nie wspomnę jak kombinują a może nie bo już  nie mogą .

Tu filmik o sprzedawcach .

 



#1120 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 04 marzec 2018 - 09:50

Z rozmów z ludźmi którzy obsługują  akumulatory  wynika że z zwykłymi akumulatorami  jest tak że jeśli rozładujemy je do 11,8 V a nie jak wszyscy piszą 10,5 V  przy akumulatorze 12 V to takich rozładowanie  może wytrzymać tylko 30 do max 100 razy i klapa natomiast rozładowani 50 % jego pojemności wydłuża jego żywotność kilkukrotnie  .

Bardzo ważnym elementem jest  temperatura przechowywania i pracy o tym  się nie  mówi . Najgorzej jak rozładowany akumulator pozostawimy  na mrozie .

Nie ma co się łudzić w sklepach specjalistycznych tz z akumulatorami 100 Ah na 12 V  kosztuje około 900 pln a nie 450 pln .

Przykład Toyama NPG 100Ah na 12 V cena 900 pln  , żywotność  zakładana przez producenta 12 lat ilość cykli  nawet 900 przy rozładowaniu do 50% !

Który akumulator wytrzyma 12 lat 

 

@Tabor przykład z Toyamą nie najlepszy , dbałem chuchałem i po jednym sezonie oddałem do reklamacji , ( słabo trzymała ) odpowiedź serwisu " złe użytkowanie " i pozamiatane . Zależy na jaki egzemplarz trafisz , kwas marine katowany 5 sezonów ( coś ponad 350 zł ) kupiony w trakcie reklamacji Toyamy, służy do dziś i posłuży jeszcze.

Słynna wręcz niezawodna T , nie obsłużyła 2 sezonów cenowo (2 i pół kwasiaka ).

     Morał z tego jest taki - do maja coraz bliżej , a może spotkamy się u Mańka :)

 

Nigdy więcej kwasów , żeli , agm - Lifepo4 rządzi .


  • Tabor lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych