Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Hamulec w multiplikatorze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 luty 2010 - 05:16

Witam wszystkich. Miałem multik okuma vs, posiadał on hamulec odśrodkowy który moim zdaniem tylko pogarszał prace multiplikatora podczas maksymalnego ustawienia hamulca. Chodzi mi o to że multiplikator ciężej chodził i w dodatku już była odczuwalna przekładnia na korbie. Czy hamulce magnetyczne albo jakieś tam inne też wpływają na prace przekładni multiplikatora?

#2 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 09 luty 2010 - 06:46

hamulec rzutowy, odsrodkowy, magnetyczny 'albo jakis tam inny' jest czynny tylko w czasie wyrzutu, a w tym samym czasie przekladnia jest wysprzeglona ... prawdopodobnie zbyt mocno dokreciles docisk szpuli

#3 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 luty 2010 - 07:32

Wiem że w czasie rzutu przekładnia jest wysprzęglana to oczywiste lecz przy zwijaniu przynęty jest odczuwalny znaczny opór. Pytam tylko czy inne hamulce rzutowe też przy mocniejszym ustawieniu powodują cięższą prace przekładni? :D

#4 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 luty 2010 - 07:34

Docisk miałem tak ustawiony aby szpulka nie chodziła na boki :D

#5 OFFLINE   MATT1989

MATT1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 398 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 luty 2010 - 07:48

Właściwie to miałem troszke mocniej ustawiony docisk bo przy minimalnym wspomnianym wyżej hamulec praktycznie nie hamował szpulki Embarassed

#6 OFFLINE   Pablos

Pablos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 192 postów
  • LokalizacjaGryfice

Napisano 10 luty 2010 - 00:47

Hamulec dociskowy ustawiasz tak, aby szpulka nie miała luzów na boki. Hamulec odśrodkowy czy magnetyczny, jak pisał Pitt działa tylko i wyłącznie przy odsprzęgleniu przekładni, czyli tym samym szpulka musi nabrac prędości, zeby zadziałał. Nie ma on żadnego wpływu na działanie przekładni. Co do pracy przekładni multików - powiem tak: trzeba się wybrac na zlot lub wydac kupe kasy na nowe multiki, połowic nimi żeby się przekonac jak długo będą one pracowały płynnie...można sie przy tym nieźle zdziwic :mellow: Ale to inna para kaloszy.
Pzdr




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych