Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To nie producenci łodzi i pontonów nie trzymają się wymiarów, a producenci silników. Tu nie ma problemu co było wcześniej " kura czy jajko ". Pierwsza byłą łódź i ustalono :
S 15" = 381mm
L 20" = 510mm
XL 25" = 635mm
XXL 30" = 762mm
Producenci silników nie trzymają się wymiarów, a najbardziej Yamaha , gdzie stopa S:431 mm , stopa L:558 mm dla 9,9.
Jaką pawęż wyprodukować by odpowiadała Mercury 381 mm czy Yamaha 431 mm , przy założeniu, że stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży.???????
A żeby było jeszcze ciekawiej między 4 stopa S, a 9,9 stopa S tej samej firmy bywa 5 cm różnicy.