Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwis w sonymobile.com


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 16 sierpień 2017 - 21:37

Witam. Chcę Wam opisać na jakiej zasadzie działa serwis gwarancyjny w sonymobile.com, a raczej jak potraktowano mój telefon na gwarancji. Od dwóch lat z zadowoleniem używam smartfona Sony Xperia Z3 Compact. Piszę z zadowoleniem, bo bateria w systemie Ultra  Stamina działa  14 dni. Kilka dni temu zauważyłem, że przestał działać w telefonie czujnik zbliżeniowy, który znajduje się w górnym rogu wyświetlacza, przez co po połączeniu gasł wyświetlacz, co było bardzo wkurzające. Okazało się, że w tym miejscu zaczął się odklejać wyświetlacz i to był powód awarii czujnika. Szybki telefon do sonymobile i tu konsultant poinformował mnie, że mam jeszcze gwarancję do końca sierpnia, naprawa będzie wykonana w ramach gwarancji i mam wysłać do nich urządzenie za pośrednictwem kuriera, rejestrując się na ich stronie i wypełniając odpowiedni formularz. Tak też zrobiłem i po dwóch dniach przyszedł mail, że urządzenie do nich dotarło i mam czekać na opinię serwisu, jednocześnie dostałem info, że jak odstąpię od naprawy, to mi telefon odeślą nie naprawiony za opłatą 61,99 zł. Więc czekam na dalsze informacje i dzisiaj przyszedł kolejny mail z informacją, że faktycznie wyświetlacz jest uszkodzony, ale jego naprawa nie jest objęta gwarancją. No i dowalili koszt naprawy, który wynosi 890 zł. K...wa ten telefon nie jest tyle warty. Oczywiście mogą go odesłać bez naprawy za kwotę jaką wcześnie podałem, czyli 61,99 zł. 

Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Przecież to jest kradzież w biały dzień.


  • coma lubi to

#2 ONLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2022 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 16 sierpień 2017 - 21:46

Witam. Chcę Wam opisać na jakiej zasadzie działa serwis gwarancyjny w sonymobile.com, a raczej jak potraktowano mój telefon na gwarancji. Od dwóch lat z zadowoleniem używam smartfona Sony Xperia Z3 Compact. Piszę z zadowoleniem, bo bateria w systemie Ultra Stamina działa 14 dni. Kilka dni temu zauważyłem, że przestał działać w telefonie czujnik zbliżeniowy, który znajduje się w górnym rogu wyświetlacza, przez co po połączeniu gasł wyświetlacz, co było bardzo wkurzające. Okazało się, że w tym miejscu zaczął się odklejać wyświetlacz i to był powód awarii czujnika. Szybki telefon do sonymobile i tu konsultant poinformował mnie, że mam jeszcze gwarancję do końca sierpnia, naprawa będzie wykonana w ramach gwarancji i mam wysłać do nich urządzenie za pośrednictwem kuriera, rejestrując się na ich stronie i wypełniając odpowiedni formularz. Tak też zrobiłem i po dwóch dniach przyszedł mail, że urządzenie do nich dotarło i mam czekać na opinię serwisu, jednocześnie dostałem info, że jak odstąpię od naprawy, to mi telefon odeślą nie naprawiony za opłatą 61,99 zł. Więc czekam na dalsze informacje i dzisiaj przyszedł kolejny mail z informacją, że faktycznie wyświetlacz jest uszkodzony, ale jego naprawa nie jest objęta gwarancją. No i dowalili koszt naprawy, który wynosi 890 zł. K...wa ten telefon nie jest tyle warty. Oczywiście mogą go odesłać bez naprawy za kwotę jaką wcześnie podałem, czyli 61,99 zł.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Przecież to jest kradzież w biały dzień.

Tak, mnie potraktowali podobnie ale ja załatwiałem gwarancję przez operatora więc nie zapłaciłem za odesłanie nienaprawionego telefonu z tego co pamiętam. Jutro może opiszę swój nieco inny przypadek jak znajdę chwilę. Obiecałem sobie jednak, że przez podejście i politykę serwisu już nigdy nie kupię sony. Mimo, że do awarii byłem szczęśliwym użytkownikiem xperii Z3 compact a wcześniej Z1 compact.

Użytkownik coma edytował ten post 16 sierpień 2017 - 21:47


#3 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:03

Ja załatwialem reklamację telefonu córki i wszystko na ich koszt, telefon wrócił naprawiony wraz z dodatkowym tylnym panelem.

#4 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:08

Ja załatwialem reklamację telefonu córki i wszystko na ich koszt, telefon wrócił naprawiony wraz z dodatkowym tylnym panelem.

Tylko pytanie, dlaczego ten odklejający się wyświetlacz nie jest objęty gwarancją? Ponoć sporo było reklamacji z tą usterką.



#5 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:18

Poprosił bym o dokładny opis uszkodzenia.

#6 OFFLINE   Krzysztof Jeżyna

Krzysztof Jeżyna

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 285 postów
  • LokalizacjaNowa Aleksandria

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:22

Wszystkie odklejajace sie ekrany byly wymieniane bezpłatnie. Moze ekran lub obudowa lub ramka byly pekniete,wyszczerbione etc. ???

#7 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:25

Poprosił bym o dokładny opis uszkodzenia.

Tak jak napisałem w pierwszym poście. W górnym narożniku jest czujnik zbliżeniowy i przestał on działać, bo zaczął się w tym miejscu delikatnie odklejać wyświetlacz. Jak wyświetlacz przydusisz delikatnie do obudowy, to czujnik działa.



#8 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:28

Wszystkie odklejajace sie ekrany byly wymieniane bezpłatnie. Moze ekran lub obudowa lub ramka byly pekniete,wyszczerbione etc. ???

Nic z tych rzeczy, tylko wyświetlacz się delikatnie odkleja, wystarczy, że wsuniesz paznokieć i już to widać.



#9 OFFLINE   Krzysztof Jeżyna

Krzysztof Jeżyna

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 285 postów
  • LokalizacjaNowa Aleksandria

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:29

Daj na priv numer imei i info gdzie kupileś telefon. Może cos pomogę.
  • coloumb i Polsping lubią to

#10 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:31

Może być jeszcze jeden myk, zwlekają z naprawą, aż minie gwarancja, ona jest dokładnie do 26 sierpnia.



#11 OFFLINE   Krzysztof Jeżyna

Krzysztof Jeżyna

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 285 postów
  • LokalizacjaNowa Aleksandria

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:34

W w-support jest telefon?

#12 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:38

W w-support jest telefon?

Tak.



#13 OFFLINE   LeoAmator

LeoAmator

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 postów
  • LokalizacjaPodlasie
  • Imię:Adam

Napisano 16 sierpień 2017 - 22:47

W mojej Z3 Compact zaczęło się wszystko sypać po 2-3 latach,najpierw pękł ot tak bez powodu wyświetlacz (co ciekawe u innych producentów nawet z posypanym szkłem na wyświetlaczu można korzystać z telefonu ja takiej opcji nie miałem) ,potem wcięło wibrację aż w końcu zrezygnowałem z w.w firmy ze względu na ceny serwisu, wyświetlacz w serwisie kosztuje tyle co aktualnie Z3 , próbując robić na miejscu ale to też nie miało sensu bo przypominało reanimacje trupa.Aż takim fanem marki to nie jestem i przesiadłem się na innego producenta i go testuję.


  • coma lubi to

#14 OFFLINE   coloumb

coloumb

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 670 postów

Napisano 17 sierpień 2017 - 01:20

No i stracili potencjalnego klienta. Konczy mi sie moj dotychczasowy smartfon i za chwile bede szukal zastepcy...Sony odpadlo przed pierwszym gwizdkiem 😒

Co do gwarancji producenta - nie musisz z niej korzystac, masz mozliwosc reklamowania telefonu jako wadliwego i niezgodnego z umowa u sprzedawcy. Spiesz sie.

Użytkownik coloumb edytował ten post 17 sierpień 2017 - 01:23


#15 ONLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2022 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 17 sierpień 2017 - 08:46

Dobra odkopałem korespondencję z serwisem sony w-support z lutego tego roku. 

W skrócie: Zgłosiłem uszkodzenie slotu karty pamięci - karta się nie trzymała i wypadała. Otrzymałem odpowiedź, że znaleziono pęknięcie na wyświetlaczu a to zgodnie z polityką sony też musi zostać naprawione - kosztorys 480zł... Jak się nie zdecyduję mam zapłacić 50 zł za to, że wysłałem do nich telefon... Nie pamiętam czy ostatecznie uiszczałem tą opłatę czy wysłali po prostu z powrotem do Plusa i tam odebrałem.

 

"...

Zgodnie z wytycznymi Producenta, serwis jest zobowiązany do naprawy kompleksowej Klient, odbierając swoje urządzenie z serwisu, może otrzymać go wyłącznie w stanie pełnej sprawności. Nie ma możliwości naprawienia jednej usterki i a pozostawienia innej bez naprawy.

..."

 

Odpisałem:

"Wskazana rysa nie stanowiła przedmiotu mojej reklamacji i nie wpływa w żaden sposób na użytkowanie telefonu. Proszę zauważyć, że znajduje się poza obszarem aktywnym wyświetlacza, chyba że mówimy o czymś innym czego nie było wcześniej.

Dlatego uważam, że wskazany przez Panią fragment zacytowany poniżej ma się nijak do mojego przypadku.

"Klient, odbierając swoje urządzenie z serwisu, może otrzymać go wyłącznie w stanie pełnej sprawności. Nie ma możliwości naprawienia jednej usterki i a pozostawienia innej bez naprawy."

 

Jeśli naprawiony zostanie slot karty pamięci to telefon będzie w pełni sprawny mimo widocznych oznak użytkowania zupełnie nie wpływających na komfort obsługi urządzenia.

Rysa w żaden sposób nie przeszkadza w użytkowaniu telefonu i nie ma wpływu na jego funkcjonowanie. Naprawcie Państwo proszę tylko slot pamięci z którym jest problem, niczego więcej nie oczekuję niż uczciwego podejścia do klienta."

 

Dołączam zdjęcie "usterki", która według nich powoduje że urządzenie nie jest w pełni sprawne...  Sami oceńcie. Pęknięcie/rysa ta ma około 7mm.

Załączony plik  wyświetlacz.jpg   6,16 KB   2 Ilość pobrań

 

Tutaj czerwoną linią zaznaczyłem jak to wygląda, sory za jakość ale siedzę w pracy i mam możliwość zrobić zdjęcia tylko kamerką z laptopa. Jak będzie trzeba w domu mogę zrobić lepsze.

Załączony plik  wyświetlacz2.jpg   20,63 KB   3 Ilość pobrań

 

Po dodatkowych telefonach i eskalowaniu tej sprawy zakończyło się na milczeniu i finalnym odesłaniu nienaprawionego urządzenia. Po tym zajściu zacząłem czytać komentarze ludzi korzystających z w-support i okazało się, że to u nich standard. Dlatego stanowczo i ostatecznie pożegnałem się z firmą sony. Odradzam też kupowanie ich produktów znajomym i Was przed tym przestrzegam.


Użytkownik coma edytował ten post 17 sierpień 2017 - 09:10


#16 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8446 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 17 sierpień 2017 - 09:35

Tak jak napisałem w pierwszym poście. W górnym narożniku jest czujnik zbliżeniowy i przestał on działać, bo zaczął się w tym miejscu delikatnie odklejać wyświetlacz. Jak wyświetlacz przydusisz delikatnie do obudowy, to czujnik działa.

 

Serwis bym poprosił  i zadał pytanie jak możne się sam odkleić.



#17 OFFLINE   Krzysztof Jeżyna

Krzysztof Jeżyna

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 285 postów
  • LokalizacjaNowa Aleksandria

Napisano 17 sierpień 2017 - 09:39

Problem kolegi Arka polega na czymś innym. Został zdiagnozowany i mysle ze jak Arek zalatwi temat to opisze o co chodziło.

#18 OFFLINE   Krzysztof Jeżyna

Krzysztof Jeżyna

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 285 postów
  • LokalizacjaNowa Aleksandria

Napisano 17 sierpień 2017 - 10:04

Kolego Coma. Sprawa jest prosta. Zeby otworzyć twoj telefon trzeba zdemontowac obudowe. Skoro jest pekniety to nikt tego nie zrobi. A dwa uszkodzebia mechaniczne anulowaly twoja gwarancje...

#19 ONLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2022 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 17 sierpień 2017 - 10:41

Kolego Coma. Sprawa jest prosta. Zeby otworzyć twoj telefon trzeba zdemontowac obudowe. Skoro jest pekniety to nikt tego nie zrobi. A dwa uszkodzebia mechaniczne anulowaly twoja gwarancje...

 

Dla mnie też sprawa jest prosta - nigdy więcej sony. Ja to widzę jako zwykłe unikanie naprawy. Aby dostać się do slotu karty wystarczy zdjąć tylni panel, wyświetlacza nie trzeba ruszać. Z resztą nie oszukujmy się - ten support nie rozbiera telefonów, potrafi je tylko wymieniać na nowe. Jak ktoś potrzebuje więcej informacji odsyłam do internetowych komentarzy nt. w-support. Prywatny serwis telefonów nie miał problemów z wymianą slotu kart pamięci za kwotę właściwie samego odesłania urządzenia z w-support.

"Full me once shame on you, fool me twice shame on me" dlatego drugiego razu nie będzie.


  • snup lubi to

#20 OFFLINE   Krzysztof Jeżyna

Krzysztof Jeżyna

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 285 postów
  • LokalizacjaNowa Aleksandria

Napisano 17 sierpień 2017 - 11:48

No i tak to wlasnie dziala. Podpowiem ze z Samsungiem jest identycznie. Pekniety ekran jezeli jest nie robia jakiejkolwiek innej naprawy. Tak to wyglada




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych