Problem z ładowaniem akumulatora
#1 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 18:27
Witam.
Ostatnio wyposażyłem się w nowy akumulator do łódki. Pływam teraz po Mazurach i lądowałem akumulator raz i było Ok. A teraz ładowarka wariuje tak jak na filmie https://youtu.be/P2x6wlrBMzw
Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem bo nie wiem co jest nie tak. Cały czas w kółko tak jakby się resetowała, albo niepotrzebnie panikuje bo może tak ma być.
Dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 19:38
Ultipower to ładowarka impulsowa, być może po osiągnięciu pełnego naładowania przechodzi w tryb podtrzymania. Zadzwoń do serwisu i zapytaj, dla pewności.
Miałem tą ładowarkę ale mi przestała się wyłączać po osiągnięciu pełnego naładowania i wymienili mi bezpłatnie na Schumachera SCI10a.
#3 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2017 - 19:43
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#4 OFFLINE
Napisano 06 wrzesień 2017 - 01:43
To wygląda na problem z ładowarką a nie z akumulatorem. Być może jakiś zimny lut, pęknięcie ścieżki, przerwany/nadłamany kabel np. przy krokodylku, itp. Ona pewnie uznaje, że akumulator jest naładowany po osiągnięciu napięcia 14,4-14,5V jeśli pobór prądu jest niski. Jeśli prąd płynie bardzo mały to podnosi momentalnie napięcie do tych maksymalnych 14,5V i uznaje, że akumulator jest naładowany bo nadal bierze zbyt mało prądu. I to może być proste uszkodzenie wymagające dosłownie dotknięcia lutownicą w odpowiednie miejsce lub skrócenia kabla o uszkodzony odcinek.
To oczywiście hipoteza, ale na 99% obstawiam ładowarkę.
Użytkownik SzymonK edytował ten post 06 wrzesień 2017 - 01:55
#5 OFFLINE
Napisano 06 wrzesień 2017 - 08:29
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#6 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2018 - 18:47
Podepnę się pod istniejący temat. Pojawił się u mnie taki oto problem.
Ładowarka Yato 8303 15A, podpinam aku sznajder/zap marine. Ustawiam parametry, prąd ładowania i rozpoczyna się ładowanie. Ale nie kończy, po 16h ładowarka ustawiona na 6A ładuje stopniowo obniżając natężenie do okolic 1A i tak utrzymuje przez kilka godzin. Nie następuje odłączenie i nie zaświeca się kontrolka FULL, jak to miało miejsce do tej pory. Po kilkunastu godzinach gdzie już na pewno akumulator byłby naładowany (tym bardziej że podpiąłem go po 3 tygodniach od ostatniego ładowania, a nie był używany). Kontrolka FULL zapala się dopiero gdy podczas ładowania wcisnę Baterry Voltage. Momentalnie przerywa ładowanie, pokazuje napięcie lekko powyżej 14v i zaświeca się kontrolka FULL. Gdybym tego nie zrobił to cholera wie ile jeszcze by ładował. Pomyślałem w pierwszej kolejności że zap to zap, pewnie zdechł. Ale mam awaryjny akumulator wyjęty z volvo xc90 (wciąż sprawny) i podczas ładowania jest dokładnie to samo. Dawniej rozładowany akumulator po pływaniu był nabity w 6h, dziś około 16h i ciągle trwa ładowanie.
Czyżby Yato kaput? Szkoda by było bo nowy prostownik zamierzałem kupić dopiero przy przejściu na Li-po
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych