Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Problem z silnikiem Minn Kota Maxxum 55lbs


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 OFFLINE   pejta

pejta

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 posts
  • Imię:Piotr

Posted 16 December 2017 - 19:00

Witam

Problem polega na tym że silnik płynie normalnie i nagle śruba prawie staje. Jak go wtedy  wyciągnę z wody i wprowadzę na pełne obroty  po czym zanurzę to płynie normalnie. Dzieje się to  nagle i od czapy, by od czapy znowu normalnie płyną. Może ktoś pomóc? 


  • zlotowlosy likes this

#2 OFFLINE   hm62

hm62

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 888 posts
  • LokalizacjaIńsko
  • Imię:Tomasz

Posted 16 December 2017 - 19:18

Przełącznik biegów do wymiany

#3 OFFLINE   pejta

pejta

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 posts
  • Imię:Piotr

Posted 16 December 2017 - 19:36

Możliwe tylko to nie ma normalnego przełącznika, maxxum ma ten płynny. Biegi nie przeskakują jak np w starej trzydziestce - tyknięcie co bieg.



#4 OFFLINE   hm62

hm62

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 888 posts
  • LokalizacjaIńsko
  • Imię:Tomasz

Posted 16 December 2017 - 19:45

No właśnie nie zwróciłem uwagi,że chodzi o Max, takie zaniki miałem w endura 50 ,dwa przełączniki szlak trafił ,dopiero po założeniu max lata od kilku lat bez zastrzeżeń

#5 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,602 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 16 December 2017 - 19:58

Obróć silnik odłączony do prądu do góry nogami na kilka minut. Później do normalnej pozycji. Jak popłynie woda to wszystko jasne.



#6 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 posts

Posted 16 December 2017 - 22:59

Szczotki lub tak jak pisze godski , puścił oring , zajrzyj do środka bo jak woda to każda chwila zwłoki może być dla niego zabojcza

#7 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,602 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 16 December 2017 - 23:05

Szczotki lub tak jak pisze godski , puścił oring , zajrzyj do środka bo jak woda to każda chwila zwłoki może być dla niego zabojcza

Żeby szczotki zajechać to pewnie kilkanaście tysięcy kilometrów trzeba przepłynąć.


Edited by godski, 16 December 2017 - 23:05.


#8 OFFLINE   Przemfish

Przemfish

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 101 posts
  • Lokalizacjawielkopolska
  • Imię:Przemysław
  • Nazwisko:Frąckowiak

Posted 17 December 2017 - 06:42

Przy problemie ze szczotkami i komutatorem stawałby na amen, a ruszał po mocnym wstrząśnięciu wstrząśnięciu. Ja bym stawiał na problem z potencjometrem



#9 OFFLINE   Thecrave

Thecrave

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 2 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Nowak

Posted 17 December 2017 - 21:56

Proponuję również odkręcić śrubę i sprawdzić czy nie ma tam wkręconych żyłek lub plecionek.



#10 OFFLINE   pejta

pejta

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 posts
  • Imię:Piotr

Posted 18 December 2017 - 08:21

Odwracałem silnik tak jak proponował jeden z kolegów, nie zauważyłem żeby gdzieś woda wyciekała ( to ma wylecieć z obudowy tam gdzie jest moduł sterowania czy na łączeniu kolumny z samą częścią napędową?). Pierwsze co zrobiłem to odkręciłem śrubę na wodzie bo myślałem że się wpakowałęm w siatę lub złapałem jakąś odciętą żyłkę lub plecionkę - nic nie było. Wczoraj po kolejnym dniu problemów odkręciłem ponownie śrubę ale już w domu. Jedyna niepokojąca rzecz to korozja chyba na łożysku (jak na foto), może to jest jakiś problem?

Attached Files

  • Attached File  zmn.jpg   76.87KB   18 downloads


#11 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,311 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 18 December 2017 - 08:37

Przy problemie ze szczotkami i komutatorem stawałby na amen, a ruszał po mocnym wstrząśnięciu wstrząśnięciu. Ja bym stawiał na problem z potencjometrem

Niekoniecznie potencjometr...

U mnie miałem podobny problem co autor tematu.

Potrząchnięcie lub puknięcie mocne w kolumnę silnika powodowało że łapał  i szedł.

Okazało się że jedna ze szczotek skleiła się ze szczotkotrzymaczem. Nie dało się odkleić, trzeba było wymienić szczotki i szczotkotrzymacz.


Edited by Pietruk, 18 December 2017 - 08:42.


#12 OFFLINE   Przemfish

Przemfish

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 101 posts
  • Lokalizacjawielkopolska
  • Imię:Przemysław
  • Nazwisko:Frąckowiak

Posted 18 December 2017 - 12:05

Mnie po niefortunnej naprawie traxxisa w MC Serwis woda wylatywała górą. W efekcie padł maksymizer. Pomógł mi w kłopocie Paprykarz. Podpytaj go o te objawy, może zna rozwiązanie



#13 OFFLINE   Piotr Boruch

Piotr Boruch

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 posts
  • LokalizacjaKraków/Nowy Sącz
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Boruch

Posted 29 December 2017 - 23:03

Sprawa jest prosta. Dzwonisz do miłej Pani pracującej dla Tomka Duera, prosisz o przesłanie kuriera, kurier bierze silnik do serwisu gdzie chłopaki ogarną temat nie dłużej niż w tydzień i po serwisie kurier przywiezie silnik z powrotem, płacisz przy odbiorze. Jak coś to priv.



#14 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,347 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 24 June 2018 - 14:41

Jaki jest finał sprawy?



#15 OFFLINE   d.daz76

d.daz76

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 posts
  • LokalizacjaNorwegia
  • Imię:Darek

Posted 25 June 2018 - 09:54

Hej.

Mialem podobny  problem w powerdrive v2.

W moim przypadku naprawa byla banalnie prosta,,zsunal sie jeden konektor ze szczotkotrzymacza.



#16 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,386 posts
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Posted 15 June 2019 - 13:55

A ja obstawiam zły styk na kablach, zbyt duży pobór prądu i odcięcie elektroniki sterowania silnikiem zapobiegające spaleniu Maximizera.
W Traxxis 55Lbs miałem podobnie gdy pseudo automatyczny bezpiecznik 60A tak skorodował i się przepalił w środku że prawie styków nie było. Po wsadzeniu innego rodzaju (blaszkowe) bezpiecznika i wstawieniu solidnego włącznika typu "hebel" problem nie istnieje.

#17 OFFLINE   zlotowlosy

zlotowlosy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 101 posts
  • LokalizacjaGoleniów / Szczecin
  • Imię:Marcin

Posted 17 June 2019 - 23:12

Witam
Problem polega na tym że silnik płynie normalnie i nagle śruba prawie staje. Jak go wtedy wyciągnę z wody i wprowadzę na pełne obroty po czym zanurzę to płynie normalnie. Dzieje się to nagle i od czapy, by od czapy znowu normalnie płyną. Może ktoś pomóc?


Hej, odkopię trochę wątek. Pejta, czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie problemu?
Pozdr!

#18 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,602 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 18 June 2019 - 08:51

Miałem podobnie, oringi i simmeringi puściły i w środku była woda. Po wymianie i wysuszeniu jest dobrze.



#19 OFFLINE   jerrys

jerrys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 posts
  • LokalizacjaCzłuchów
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Stawiarz

Posted 27 June 2019 - 19:20

Może ktoś zmieniał potencjometr do takiego silnika .

Gdzie można kupić taki, lub jakieś podpowiedzi.
  • busz231 likes this

#20 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 28 June 2019 - 11:52

Tutaj są dostępne https://www.ebay.com...GoAAOSwEetV-t6b