Problemy z Yamahą F4 amh chłodzenie stukanie od średnich obrotów
#1 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2021 - 12:20
#2 ONLINE
Napisano 12 lipiec 2021 - 20:48
To nie są luzy zaworowe. Stukanie narasta przy dodawaniu gazu (obciążeniu), a wycisza się przy odpuszczaniu kiedy silnik ma lżej. To może mieć związek z układem tłokowo > korbowym,
- TomaszMK lubi to
#3 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 08:38
Z doświadczenia wiem że próba zrobienia nowego ze starego - zazwyczaj kończy się kupieniem nowego i większego (droższego).
Może lepiej zmienić olej w silniku na 10W40, paliwo na 98 i pływać jak długo się da.
Silniczek jest malutki i prościutki, może ten klekot jest typowy.
#4 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 08:41
#5 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 09:16
#6 ONLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 09:31
- TomaszMK lubi to
#7 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 10:00
Załączone pliki
#8 ONLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 10:14
To nie jest istotne jak to tam zrobili. Czy to jest panewka na wale, a u góry tuleja, czy są igiełki. Jakieś łożyskowanie jest i to należy sprawdzić jeśli nic innego nie ustalisz. Może być nawet tak, że jest korba razem z panewką i wtedy się korbowód wymienia.
#9 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 10:31
Załączone pliki
#10 ONLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 10:44
Poszli po taniości na łatwiznę w tym małym motorku. Monolit. Masz korbowód z wbudowanymi na stałe łożyskami ślizgowymi. Wymienia się po prostu cały korbowód. Tu go dobrze widać
https://www.ebay.com...94770502?_ul=IL
- S.N. lubi to
#11 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 10:47
#12 ONLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 10:50
Jeśli u góry to na sworzniu tłokowym to może być słychać.
#13 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 13:18
Robiłem zatarcia 1 i 2 korbowe
- TomaszMK lubi to
#14 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2021 - 13:20
#15 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2021 - 11:11
Znalazłem zdjęcie korbowodu OEM, nie mam pojęcia jak oni rozwiązali kwestię łożyskowania
Stop aluminium jest tu panewką - tak jak w kosiarce. Igiełkowe były w starszych silnikach czyli 2t.
Jeśli stalowe sworznie są jeszcze ok, to wymiana korbowodu powinna pomóc. Jeśli jest tak jak sugeruje @evin, powiększone luzy, to na pewien czas pomoże lepszy olej. Sugerowałbym olej dedykowany do diesla o większej lepkości np: 15W40.
#16 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2021 - 17:27
Wymieniłem dzisiaj olej profilaktycznie żeby go sprawdzić na zawartość opiłków, sprawia wrażenie perłowej farby, czyli pewnie zawiera drobiny amelinium. Wykręciłem świecę i sprawdziłem luz na swożniu tłoka, na tyle na ile się to da zrobić bez demontażu. Nic nie zarejestrowałem.
Sprawdziłem luzy zaworowe, 0,3mm na ssącym i 0,25 na wydechowym. Specyfikacja podaje na zimnym silniku 0,10mm +/- 0,02.
Świeca wygląda tak jak na zdjęciu widać (myślałem że może spalanie stykowe od ubogiej mieszanki)
Załączone pliki
#17 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2021 - 17:44
#18 ONLINE
Napisano 14 lipiec 2021 - 18:07
Wymieniłem dzisiaj olej profilaktycznie żeby go sprawdzić na zawartość opiłków, sprawia wrażenie perłowej farby, czyli pewnie zawiera drobiny amelinium.
100%. Każda godzina pracy będzie skutkowała coraz większym luzem i opiłkami. Wszystko co zrobisz poza rozebraniem i wymianą zużytych części to jest to samo, jak by stosować coraz mocniejsze środki przeciwbólowe na bolącego zęba i nic więcej z tym nie robić.
#19 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2021 - 18:12
#20 ONLINE
Napisano 14 lipiec 2021 - 18:34
Nigdy nie jest dobry moment na naprawy. Nieraz jest co czas, nieraz środki etc. Ale jeśli produkują się opiłki to są destrukcyjne dla całego silnika. Nie zrobionego w porę możesz już nie zdążyć uratować (przykład zęba). Ten silnik nie jest konstrukcyjnie skomplikowany ani zaawansowany jak to kiedyś robili. Zrobili go prosto w zabudowie modułowej żeby było tanio. Dlatego szczególnie trzeba na to zwrócić uwagę w pierwszej fazie, żeby nie skończył jak ten maluszek podobnej konstrukcji. Ja nie namawiam Ciebie na remont. Ja tylko napisałem jak to wygląda zgodne z kulturą techniczną.