Mam podobny dylemat i nie wiem jaki zbiornik wybrać. Łódź 500kg plus załoga i szpargały pewnie łącznie z 850kg silnik 65hp ale w dwótakcie, prędkoścć przelotowa jakieś 35/h na 3/4 szprycy, użytkowanie 80% morze i tolling. Posiadam dwa zbiorniki 12l +5l rezerwy i pytanie czy to wystarczy na dzień użytkowania czy dokupić 30l i 12l brać jako rezerwę.
Witam,
u mnie podobne gabaryty łódki,silnik główny 60 HP,4 t.Pływam głównie po morzu,dystans 30-50km dolot na łowisko,prędkość
w zależności od stanu morza 20 do 40km/h,trolling około 6-ciu h z prędkością 3-4km/h.Posiadam zbiornik stacjonarny 70l+25l
zbiornik dodatkowy z niezależną zdublowaną linią paliwową(awaryjną).Mój główny sezon połowowy trwa od listopada do maja,
tak więc często ograniczony jestem krótkim dniem.Jeśli uśrednimy to ok.80 km to dolot+powrót,oraz ok.20-25km trollingu.
Zużywam w takim średnim wypłynięciu ok.35l paliwa,z czego ok.30l na przeloty,reszta na trolla.Zdarzało się incydentalnie większe
zużycie,spowodowane wyjątkowo trudnymi warunkami,dobijałem wtedy do 38-40-u litrów.Wypływam zawsze zatankowany do
pełna,główny zbiornik zapewne spokojnie by wystarczył,ale chciałem mieć drugą niezależną linię paliwową w razie wojny(już się
raz przydała,rozszczelnienie głównej linii..)Myślę ,że jeżeli wypływasz w morze warto o czymś takim pomyśleć..
pozdrawiam Darek