Widziałem już ten film i dziesiątki innych
Są fajne wątki na amerykańskich forach opisujące takie projekty.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 09 styczeń 2018 - 13:36
Widziałem już ten film i dziesiątki innych
Są fajne wątki na amerykańskich forach opisujące takie projekty.
Napisano 09 styczeń 2018 - 20:46
Użytkownik lukson edytował ten post 09 styczeń 2018 - 20:52
Napisano 17 luty 2018 - 16:55
Po konsultacji z szkutnikiem podjąłem decyzję, że jednak sam będę obniżał pawęż. Jednak w międzyczasie po lekturze for amerykańskich zaobserwowałem że na wielu łodziach montują silniki na specjalnych mocowaniach, lub na windach.
I tutaj pytanie czy nie było by to lepsze rozwiązanie?
Jak na razie widzę same plusy takie jak regulacja wysokości silnika i brak ingerencji w pawęż.
Tutaj pojawia się pytanie do Was. Stosował, lub stosuje ktoś takie rozwiązanie? Czy trzeba jakoś wzmocnić pawęż?
Napisano 17 luty 2018 - 19:11
Przy pawęży X nie podniesiesz silnika L na tym modelu jack plate .
Napisano 17 luty 2018 - 19:17
Tomek a jaką masz pawęż. S, L,XL że szukasz jakiś wynalazków?
Użytkownik nurek28 edytował ten post 17 luty 2018 - 19:17
Napisano 17 luty 2018 - 20:10
Na ten moment XL i zastanawiam się jak sobie ułatwić życie.
Napisano 17 luty 2018 - 21:21
Napisano 18 luty 2018 - 02:16
U mnie docelowo będzie silnik 50-70Hp, ale taka winda pozwalała by też powiesić mniejszy silnik ze stopą S w przypadku akwenów z ograniczeniem mocy silnika. Innym rozwiązaniem jest oczywiście powieszenie 2 silników obok siebie, ale wtedy czekał by mnie zakup dwóch silników ze stopą L.
Winda jest też fajnym rozwiązaniem jeśli chodzi o nie trzymanie wymiarów przez producentów silników.
Podobno też są lepsze właściwości nautyczne łodzi przy takim osunięciu silnika od pawęży.
Krzysiek, oczywiście tylko manetka wchodzi w grę.
Użytkownik SkiDivPL edytował ten post 18 luty 2018 - 02:18
Napisano 18 luty 2018 - 13:43
Napisano 18 luty 2018 - 14:34
Z czego wynika ta poprawa prędkości? Odstawienie od pawęży czy lepsze wypoziomowanie silnika?
Napisano 18 luty 2018 - 16:36
Napisano 18 luty 2018 - 18:19
Z czego wynika ta poprawa prędkości? Odstawienie od pawęży czy lepsze wypoziomowanie silnika?
Na każde 30cm odsadzenia, możesz podnieś silnik w górę o około 2,5cm i bardziej go trymować, co zmniejsza opór stawiany przez spodzinę, kosztem podnoszenia dziobu (niektórym łódkom lecącym na dziób to akurat pomaga). Dodatkowo te płyty mają hydrauliczny napęd, co pozwala jeszcze podnieść silnik w razie potrzeby dodatkowo w górę w czasie płynięcia na max i zoptymalizować wysokość pod kątem jak najniższego oporu. Podsumowując - można uzyskać kilka km przy dużych prędkościach. Przy bujaniu się 5-10km/h nie odczujesz różnicy.
Użytkownik psulek edytował ten post 18 luty 2018 - 18:23
Napisano 31 marzec 2018 - 15:22
W tym tygodniu przymierzam się do rozpoczęcia prac.
Na pierwszy plan idzie obniżenie pawęży pod silnik ze stopą L.
Pawęż muszę obniżyć o ok 13cm, pawęż jest w tej chwili wzmocniona blachą (aluminium lub stal) o szerokości 50cm.
Blachę tą chcę zamontować z powrotem po obniżeniu pawęży. I tutaj moje pytanie, czy wystarczy zrobić wycięcie o tej samej szerokości co blacha (50cm),
czy też lepiej zrobić szersze wycięcie?
Czy jest sens robienia wanny pod silnik?
Będę montował silnik Mercury 50HP.
Napisano 06 kwiecień 2018 - 20:46
Docelowy silnik już u mnie
Można ciąć pawęż.
Napisano 07 kwiecień 2018 - 14:01
Napisano 07 kwiecień 2018 - 19:05
Napisano 07 kwiecień 2018 - 19:28
To działaj bo czasu coraz mniej
Pogoda sprzyjająca więc czas zacząć coś działać
Niestety musiałem wyprowadzić łódkę pod chmurkę, więc mam nadzieję że nie będzie padało.
Pawęż przycięta, tak jak się spodziewałem będę musiał podciąć trochę więcej ponieważ sklejka w środku byłą częściowo przegniła,
Przymiarka aluminiowego szkieletu pod pokład.
Ma być solidnie, profil aluminiowy 60x25x3.
Ładny silnik
Łukasz ładny ale ciężki
Ile ja się namordowałem żeby go na wózek założyć to moje.
Napisano 08 kwiecień 2018 - 14:20
Napisano 08 kwiecień 2018 - 17:49
Bałbym się na taką pawęż założyć mój silnik 6 KM 27 kg, a taki ciężar i 50KM? Jak odpalisz na całego na rumplu to ..... Pawęż obcinana to zupełnie inne siły. Kombinowałem kiedyś nad obcięciem pawęży, ale uważam, że za duże ryzyko. Zrób to bardzo mocne (o ile to możliwe), bo możesz stracić silnik lub spowodować poważny wypadek
Napisano 08 kwiecień 2018 - 18:09
Zdjęcie nie oddaje "solidności" tej konstrukcji.
Silnik 6 konny podczepiłbym tutaj do samego laminatu
Pawęż miała 40mm grubości dodatkowo wzmocniona okuciem z grubej blachy.
Chcę ją wzmocnić solidnie gdyby w przyszłości naszło mnie na zmianę silnika na większy.
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych