Tylko trzeba jeszcze złączki. Końcówki inne pierdoly
Silnik dziobowy do łodzi Semper 440XT - Minn Kota czy MotorGuide?
#21 OFFLINE
Napisano 30 listopad 2017 - 16:37
#22 OFFLINE
Napisano 30 listopad 2017 - 16:44
Marcin Ostróda a jaką masz długość kolumny silnika
w dziobówce - długa
Użytkownik Marcin Ostróda edytował ten post 30 listopad 2017 - 16:45
#23 OFFLINE
Napisano 30 listopad 2017 - 21:25
Witam,
Mam u siebie na łodzi Motorguide xi5 podłączoną w sieci z HDSem. Żeby podłączyć dziobówke do echo musisz dokupić bramkę pinpoint. Jest to kawałek kabla z podłużną kostką na nim, w zestawie jest też trójnik do wpięcia w sieć NMEA 2000. Przede wszystkim powinieneś zacząć od stworzenia sobie sieci NMEA 2000 na łodzi, gdzie możesz podłączyć wszystkie urządzenia, które mogą się komunikować ze sobą jak np echo, dziobówkę, silnik główny, antenę itd. Wpinając silnik w taką sieć uzyskujesz później sporo fajnych opcji i możliwości z pozycji echosondy i z każdą aktualizacją przybywa ich więcej. Na początek jednak proponuję Ci abyś pobawił się silnikiem z pozycji pilota bezprzewodowego i pedału nożnego. Z pozycji pilota masz również kilka opcji jak np nagrywanie i odtwarzanie własnych tras, waypointy itd. Naprawdę fajna i przydatna zabawka.
- Miodzik lubi to
#24 OFFLINE
Napisano 30 listopad 2017 - 21:43
#25 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2017 - 10:59
Podepnę się do tematu, widziałem działanie motorguide z lowrance gdzie z poziomu plotera można kotwiczyć łódź. Funkcja krótko mówiąc bajka. Ale zastanawiam się nad założeniem zwykłego silnika dziobowego z GPS z pedałem. Koszty są pewnie o wiele mniejsze a funkcjonalność taka sama. Czy obsługa, trwałość i przede wszystkim działanie silników z pedałem jest komfortowe i przyjemne?
Mam HDS-a i zastanawiam się w którą stronę uderzyć. Proszę o opinie. Widziałem też testy Caymana 55 ale tego już pod ploter nie podepnę a cena o wiele niższa niż MG czy Minnkota.
#26 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2017 - 18:37
Nie wiem jak chcesz kotwiczyć się pedałami, ta funkcja zarezerwowana jest dla silników z gps. Możesz ją obsłużyć z poziomu pilota do silnika - w przypadku minnkoty to ipilot, w motorguide to pinpiont gps.
#27 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2017 - 03:11
#28 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2017 - 08:13
Właśnie zależy mi na kotwiczeniu więc siłą rzeczy musi mieć GPS. Mam dość linek i kotwic, przez to kilka przynęt poszło do wody.Czytałem o Caymanie i mam mieszane uczucia. Pierwsza wersja softu nie dawała rady, silnik się kręcił jak wściekły. Na forach w USA znalazłem informację że jest poprawiony soft. Nie mniej jednak póki co jestem bliski zakupu Xi5.
#29 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2017 - 14:36
Skoro chodzi głównie o kotwicę, to nie taniej będzie kupić traca/minnkotę deckhand ? To ok. 1.5tys. zł i łapki zostają suche.
- wilk325 lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2017 - 23:19
#31 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2017 - 08:23
Nie wiem jaka jest sprawność takiego silnika jako napędu do łodzi, może koledzy posiadający dziobowce coś skrobną. Za 3 tysie wyrobisz się z silnikiem elektrycznym (nazwijmy , klasycznym ) i wspomnianą wciągarką kotwicy.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 03 grudzień 2017 - 08:25
#32 OFFLINE
Napisano 06 grudzień 2017 - 23:55
Nie wiem jaka jest sprawność takiego silnika jako napędu do łodzi, może koledzy posiadający dziobowce coś skrobną. Za 3 tysie wyrobisz się z silnikiem elektrycznym (nazwijmy , klasycznym ) i wspomnianą wciągarką kotwicy.
W moim semperze mam silnik dziobowy Caymana 55lbs (mocowany na pawęży na środku) oraz windę Trac. Użytkuję taki zestaw od sierpnia (10-15 wypłynięć w sumie) i chętnie zamieniłbym obie zabawki na Caymana GPS. Powód - Cayman bardzo ładnie pływa (mam pilota oraz pedał - niestety działa z tym silnikiem tylko przewodowy) - jest cichy, bez wibracji a w sytuacji awaryjnej potrafi żwawo popłynąć, wciągarka jest niestety powolna a dodatkowo głośna. Cenowo - Cayman 2k, Trac z kotwicą 1,6k - za te pieniądze jest Cayman GPS (3k) + najtańszy tablet 300-400PLNów i parę groszy na plecionki
#33 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 07:07
A czy masz pewność, że Cayman GPS sprawdzi się w funkcji kotwicy? Mało jest tego w użyciu, legendarny materiał z testów funkcji kotwicy gps straszy na YT. Niby aktualizacja softu.......... Kup, sprawdź , chętnie poczytamy o twoich doświadczeniach z tym sprzętem.
#34 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 09:53
Panowie a takie pytanie z innej beczki . Takie silniki dziobowe przy takich łodziach typu semper 440 cz rf 420 dają radę napędzać w łowiskach gdzie nie można na spalinie śmigać ?
#35 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 11:07
Dadzą radę ale z dziobówką raczej uciążliwe jest dobijanie do brzegu. Samo pływanie ok, mniej łódź ucieka na boki bo silnik ciągnie a nie pcha.
#36 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 11:11
Panowie a takie pytanie z innej beczki . Takie silniki dziobowe przy takich łodziach typu semper 440 cz rf 420 dają radę napędzać w łowiskach gdzie nie można na spalinie śmigać ?
To zależy jakie odległości chcesz pokonywać. Jeśli będą to do 2-3km to tak jest spoko, na dłuższe dystanse lepiej mieć mocniejszy motor (ja mam 2HP - który chcę sprzedać - giełda).
#37 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 11:19
Dadzą radę ale z dziobówką raczej uciążliwe jest dobijanie do brzegu. Samo pływanie ok, mniej łódź ucieka na boki bo silnik ciągnie a nie pcha.
Chyba, że dziobowy jest na rufie Ja tak mam ...
#38 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 12:18
MK Powerdrive 55 mimo iż ma taki sam uciąg jak w przypadku silnika rufowego pływa się wolniej i zanotowałem znaczne różnice w poborze prądu. Przy pływaniu z prędkością trolingową do 3 km/h dziobówka pobiera do 3 razy więcej prądu niż rufowy, przy max prędkości, pomijając już fakt, że płynie wolniej zużywa mniej o jakieś 10 amp, to duża różnica. Zakładam, że obroty są takie same, maximizer mają obydwa ( traxis i powerdrive ) .
Nie zastosowałbym silnika dziobowego jako głównego źródła napędu, poszedł bym raczej w kierunku najmocniejszych silników rufowych 12V na rynku.
Można oczywiście doposażyć łódkę np w MK 55 z funkcją kotwicy i sonaru jako dodatkowy bajer. Takie łódki jak F420 czy semper 440 utrzyma jeszcze w pozycji pod warunkiem, że nie będzie wichury.
- Pietruk lubi to
#39 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 13:14
Czyli do samego pływania bo niewielkich jeziorkach nie ma sensu zmieniać rufowego na dziobowy bo nic nie da a jako kotwica to nie do końca mi jeszcze potrzebny
#40 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2017 - 20:21
Chyba, że dziobowy jest na rufie Ja tak mam ...
No chyba, że tak Bo są podobno jakieś przekładki też czy coś w tym stylu.