https://skiff.pl/moz...lfp-na-jachcie/
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 07 maj 2021 - 16:10
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 07 maj 2021 - 16:04
Użytkownik psulek edytował ten post 07 maj 2021 - 16:10
Napisano 07 maj 2021 - 16:38
Użytkownik siarq edytował ten post 07 maj 2021 - 16:39
Napisano 07 maj 2021 - 18:37
Zamówiłem tego ale cena poszła już na 615, szkoda że nie zamówiłem wtedy jak pisałem 5 dych w kieszeni. Dam znać po pierwszych testach. Przesyłka z Niemiec. mam nadzieję że mi vatu nie wpierdzielą.
Bateria dotarła w dwa dni z DE. Ale pojawiło się pytanie. Przyjechała, podłączyłem do ładowarki, trochę poładowało, napięcie doszło do 14,25 V i odcięło tak jakby BMS odciął ładowanie. Lifepo4 4s powinno się chyba do 14,5 V ładować. Na ładowarce wywaliło connection error. Czy tak ma być czy jednak bms może być skopany?
Napisano 07 maj 2021 - 19:22
jak odcial przy 14,25 to sa ogniwa rozjechane
Napisano 07 maj 2021 - 19:27
Bateria dotarła w dwa dni z DE. Ale pojawiło się pytanie. Przyjechała, podłączyłem do ładowarki, trochę poładowało, napięcie doszło do 14,25 V i odcięło tak jakby BMS odciął ładowanie. Lifepo4 4s powinno się chyba do 14,5 V ładować. Na ładowarce wywaliło connection error. Czy tak ma być czy jednak bms może być skopany?
Sprawdź przynajmniej dwoma woltomierzami to napięcie. Z przyrządami różnie bywa - to wiem z własnego doświadczenia.
A jakim natężeniem prądu ładujesz ???
Napisano 07 maj 2021 - 19:53
Napisano 07 maj 2021 - 20:13
[quote name="psulek" post="2910278" timestamp="1620399872"]Chodzi o to, że jest mały problem z ładowaniem LFP z alternatora. W chwili pełnego naładowania bms odcina całkowicie baterię, co może mieć przykre konsekwencje dla regulatora napięcia. W skŕocie najprościej i najtaniej miec rozruchowy kwas i zasilające lfp. Tez się ostatnio o tym dowiedziałem, polecam lekturę:
https://skiff.pl/moz...lfp-na-jachcie/
Jeśli ładowanie z konwencjonalnego alternatora grozi raczej niepełnym naładowaniem LFP,to znaczy że nie osiągnie on raczej
napięcia przy którym bms zadziała odcięciem regulatora..
to zalezy od konca napiecia ładowania , teoretycznie tak powinno byc w praktyce roznie, male pojemnosci napewno przy dlugim plywaniu nie zdaja egzaminu - wylacza bms
Napisano 07 maj 2021 - 22:18
napięcie wyświetlane było na ładowarce. Ładowałem 3A, też dziwne bo ustawiłem na ładowarce 5A a i tak wyświetlała 3, może zasilacz do ładowarki jakiś badziewny (niby 5A, ładowarka może dać max 6). Używam takiej ładowarki modelarskiej z programem do lifepo4.Sprawdź przynajmniej dwoma woltomierzami to napięcie. Z przyrządami różnie bywa - to wiem z własnego doświadczenia.
A jakim natężeniem prądu ładujesz ???
Użytkownik rower26 edytował ten post 07 maj 2021 - 22:31
Napisano 07 maj 2021 - 22:19
jak odcial przy 14,25 to sa ogniwa rozjechane
Napisano 07 maj 2021 - 22:30
Napisano 07 maj 2021 - 22:35
Zalezy na co stać bms... generalnie raczej nic z tym.nie zrobisz. zbiegiem czasu balanser to zniweluje , badz rozstrzal zrobi się jeszcze wiekszy i będzie tracić pojemnosc. Żadne ladowanie , małym czy dużym prądem tu nic nie zmieni - laduje się cały pakiet jednocześnie.
Napisano 08 maj 2021 - 08:44
napięcie wyświetlane było na ładowarce. Ładowałem 3A, też dziwne bo ustawiłem na ładowarce 5A a i tak wyświetlała 3, może zasilacz do ładowarki jakiś badziewny (niby 5A, ładowarka może dać max 6). Używam takiej ładowarki modelarskiej z programem do lifepo4.
https://www.skyrc.pl...kyrc-p-175.html
napięcie wyświetlane było na ładowarce. Ładowałem 3A, też dziwne bo ustawiłem na ładowarce 5A a i tak wyświetlała 3, może zasilacz do ładowarki jakiś badziewny (niby 5A, ładowarka może dać max 6). Używam takiej ładowarki modelarskiej z programem do lifepo4.
https://www.skyrc.pl...kyrc-p-175.html
Między innymi też mam tego typu ładowarkę tylko kupioną na Ali. https://pl.aliexpres...earchweb201603_
Zrobiłem więc próbę ładowania takiego LiFePo4 który ma 3,3 AH. Taki pakiecik czterech ogniw 26650. Nastawiłem na ładowarce ładowanie pakietu 4S.
Uruchomiłem i przy 14,6 V BMS baterii odłączył ładowanie. Odczekałem 10 minut i zmierzyłem napięcie na akumulatorku. Wynosiło 13,86 V.
Teraz mi wypada zbadać pojemność faktyczną tego akumulatorka by się dowiedzieć czy faktycznie jest naładowany do pełna.
Poza tym w tej ładowarce jakby ustawienie Li-ion oraz LiFePo4 było w jednym programie. Nie da się u mnie rozdzielić tych dwóch rodzajów ładowania.
Jedno tylko stwierdziłem - to nie ładowarka przerwała ładownie, a wyłączył to BMS akumulatorka.
Z polskiej instrukcji tej ładowarki też nic nie wywnioskowałem.
Napisano 08 maj 2021 - 11:10
Teraz mi wypada zbadać pojemność faktyczną tego akumulatorka by się dowiedzieć czy faktycznie jest naładowany do pełna.
Zbadałem to i wyszło 2,86 Ah i 34,67 Wh. Wyłączył się BMS przy 10,5 V . Wychodzi na to, że ładowarka jest OK ale akumulatorek ma 2,86 Ah zamiast deklarowanych przez producenta 3,5 Ah. (prawie 20 % mniej) Teraz nie wiem czy to skutek słabszych już ogniw czy BMS ?
W związku z tym radzę Ci zbadać pojemność tego akumulatora. Jeśli nie masz testera to możesz użyć też tej swojej ładowarki IMAXa bo ona ma również ma taką funkcję rozładowania.
Użytkownik cezorator edytował ten post 08 maj 2021 - 11:11
Napisano 08 maj 2021 - 16:27
Twoja ładowarka to poprzednik tej mojej. Musisz sobie sam zrobić program do lifepo4 ,są tutoriale na yt jak to przeprowadzić. Ustawiłem sobie program discharge ale znowu, pomimo ustawienia natężenia 2A na discharge, rozładowuje tylko 0,4 A. Bedzie trwało wieki...Między innymi też mam tego typu ładowarkę tylko kupioną na Ali. https://pl.aliexpres...earchweb201603_
Zrobiłem więc próbę ładowania takiego LiFePo4 który ma 3,3 AH. Taki pakiecik czterech ogniw 26650. Nastawiłem na ładowarce ładowanie pakietu 4S.
Uruchomiłem i przy 14,6 V BMS baterii odłączył ładowanie. Odczekałem 10 minut i zmierzyłem napięcie na akumulatorku. Wynosiło 13,86 V.
Teraz mi wypada zbadać pojemność faktyczną tego akumulatorka by się dowiedzieć czy faktycznie jest naładowany do pełna.
Poza tym w tej ładowarce jakby ustawienie Li-ion oraz LiFePo4 było w jednym programie. Nie da się u mnie rozdzielić tych dwóch rodzajów ładowania.
Jedno tylko stwierdziłem - to nie ładowarka przerwała ładownie, a wyłączył to BMS akumulatorka.
Z polskiej instrukcji tej ładowarki też nic nie wywnioskowałem.
Użytkownik rower26 edytował ten post 08 maj 2021 - 16:28
Napisano 08 maj 2021 - 19:11
Twoja ładowarka to poprzednik tej mojej. Musisz sobie sam zrobić program do lifepo4 ,są tutoriale na yt jak to przeprowadzić. Ustawiłem sobie program discharge ale znowu, pomimo ustawienia natężenia 2A na discharge, rozładowuje tylko 0,4 A. Bedzie trwało wieki...
Dzięki Już sobie zobaczyłem filmik. Ciekawe czemu nie zauważyłem tego w instrukcji. Sprawdziłem u siebie i to rozładowanie działa na tym IMAXie.
Ciekawe czemu u Ciebie tak zaniża natężenie.
Ale w domu wolę testować akumulatory na takiem sprzęcie: https://pl.aliexpres....663f5c0fB7zuQg
przy mniejszych akumulatorach stosuję: https://pl.aliexpres....27425c0fHHper6
Napisano 10 maj 2021 - 00:52
Tym samym , jeśli podczas płynięcia , akumulatorem startowym jest kwasiak i go odłączymy, to alternator również padnie ? Znajomy kiedys stosował mały lfp 20ah do rozruchu, problem mial gdyż dużo plywal i czesto mu bms wywalal- ale nigdy alternatora nie uszkodził. Silnik bodajze 9.9 yamaha
Nie jest powiedziane że padnie za każdym razem, ale to bardzo niezdrowe dla mostka prostowniczego i paść może. Idzie duże napięcie i może przebić diody, robi się zwarcie na mostku.
Napisano 10 maj 2021 - 08:00
Dzięki Już sobie zobaczyłem filmik. Ciekawe czemu nie zauważyłem tego w instrukcji. Sprawdziłem u siebie i to rozładowanie działa na tym IMAXie.
Ciekawe czemu u Ciebie tak zaniża natężenie.
Ale w domu wolę testować akumulatory na takiem sprzęcie: https://pl.aliexpres....663f5c0fB7zuQg
przy mniejszych akumulatorach stosuję: https://pl.aliexpres....27425c0fHHper6
Zaniża bo, moim zdaniem, mam jakiś gówniany zasilacz do ładowarki. Niby 5A ale pewnie etykieta kłamie. Muszę sprawdzić na innym zasilaczu. Od laptopów mam tylko 19 V zasilacze a ładowarka przyjmuje maks 18V. Muszę kupić jakiś dobry 12V 6A.
Napisano 10 maj 2021 - 09:33
Zaniża bo, moim zdaniem, mam jakiś gówniany zasilacz do ładowarki. Niby 5A ale pewnie etykieta kłamie. Muszę sprawdzić na innym zasilaczu. Od laptopów mam tylko 19 V zasilacze a ładowarka przyjmuje maks 18V. Muszę kupić jakiś dobry 12V 6A.
A ja nie mogę narzekać na swój i moi koledzy też. Fakt, ze jest małej mocy (do 80W) ale teraz jak nauczyłem się jak przestawiać LI-ion na LiFePo4 to wszystko działa. A mamy z tej samej firmy IMAX.
Może ten Twój ma jakąś wadę lub jest jakiś haczyk w ustawieniach. A ten akumulator musisz sprawdzić czy ma zadeklarowaną pojemność.
Od znajomego usłyszałem, że czasami producenci specjalnie w ustawieniach BMSa podwyższają dolną granicę i obniżają górną bo wtedy akumulator wytrzymuje większą ilość cykli. Kosztem pojemności użytecznej wydłużają żywotność pakietu. Pracujący w widełkach 10,5 V do 14 V wytrzymuje np deklarowane 2000 cykli natomiast od 10 V do 14,6 V wytrzymuje tylko 1000 cykli.
W sumie ma to znaczenie przy fotowoltaice czy też energetyce wiatrowej bo przy echosondzie czy silniku to wcześniej akumulator padnie ze starości niż wyczerpie te cykle.
Nawet pływając 100 dni w roku to na 10 lat styknie
Napisano 10 maj 2021 - 09:37
A ja nie mogę narzekać na swój i moi koledzy też. Fakt, ze jest małej mocy (do 80W) ale teraz jak nauczyłem się jak przestawiać LI-ion na LiFePo4 to wszystko działa. A mamy z tej samej firmy IMAX.
Może ten Twój ma jakąś wadę lub jest jakiś haczyk w ustawieniach. A ten akumulator musisz sprawdzić czy ma zadeklarowaną pojemność.
Od znajomego usłyszałem, że czasami producenci specjalnie w ustawieniach BMSa podwyższają dolną granicę i obniżają górną bo wtedy akumulator wytrzymuje większą ilość cykli. Kosztem pojemności użytecznej wydłużają żywotność pakietu. Pracujący w widełkach 10,5 V do 14 V wytrzymuje np deklarowane 2000 cykli natomiast od 10 V do 14,6 V wytrzymuje tylko 1000 cykli.
W sumie ma to znaczenie przy fotowoltaice czy też energetyce wiatrowej bo przy echosondzie czy silniku to wcześniej akumulator padnie ze starości niż wyczerpie te cykle.
Nawet pływając 100 dni w roku to na 10 lat styknie
Akumulator który kupiłem, jest właśnie od firmy, która specjalizuje się w fotowoltaice. Wrzucałem go kilka postów wyżej. Wszystkie inne produkty tego sklepu to fotowoltaika.
Napisano 10 maj 2021 - 17:53
Akumulator który kupiłem, jest właśnie od firmy, która specjalizuje się w fotowoltaice. Wrzucałem go kilka postów wyżej. Wszystkie inne produkty tego sklepu to fotowoltaika.
Sprawdziłem i faktycznie w specyfikacji podają górne napięcie 14,5 V, a nie jak w tych do wózków golfowych 14,6 V. Może być tak, że BMS ma tolerancję 0,1 V , a ładowarka ma też jakąś tam tolerancję no i masz swoje 14,3 V
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych