Jak ułożyłeś te kable, że lepiej ci GPS działa?
Użytkownik goldi1231 edytował ten post 13 kwiecień 2025 - 21:54
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 13 kwiecień 2025 - 21:53
Użytkownik goldi1231 edytował ten post 13 kwiecień 2025 - 21:54
Napisano 13 kwiecień 2025 - 22:04
Napisano 13 kwiecień 2025 - 22:15
Napisano 14 kwiecień 2025 - 14:53
kable wszystkie dobrze ułozone sprawdziłem dzis u kolegi który tez kupił silnik w tym roku i jest tak somo po złozwniu kolumny dioda zasilania pulsuje
goldi1231, on 13 Apr 2025 - 20:53, said:
U mnie też w xi5 gasną wszystkie.
Jak ułożyłeś te kable, że lepiej ci GPS działa?
Napisano 14 kwiecień 2025 - 15:57
elew77, on 14 Apr 2025 - 13:53, said:
kable wszystkie dobrze ułozone sprawdziłem dzis u kolegi który tez kupił silnik w tym roku i jest tak somo po złozwniu kolumny dioda zasilania pulsuje
Jest to zapewne efekt nowej wersji silnika / nowego softu i jest to bardzo logiczne posunięcie. Dlaczego? W starszych xi5 po złożeniu kontrolki gasły co sugerowało, że silnik nie jest zasilany, a to jest nie prawda ponieważ w stanie standby nadal jest zasilany i żre prąd. Jeśli to jest tak jak myślę to w tej chwili jest pulsowanie kontrolki jest jasnym sygnałem do przełączenia hebla. Tak?
Napisano 14 kwiecień 2025 - 16:01
Nowe oprogramowanie dla silników zaburtowych serii Xi wprowadza szereg udoskonaleń i zwiększa solidność systemu, w tym:
Napisano 14 kwiecień 2025 - 16:14
Sławek.Sobolewski, on 14 Apr 2025 - 14:57, said:
Jest to zapewne efekt nowej wersji silnika / nowego softu i jest to bardzo logiczne posunięcie. Dlaczego? W starszych xi5 po złożeniu kontrolki gasły co sugerowało, że silnik nie jest zasilany, a to jest nie prawda ponieważ w stanie standby nadal jest zasilany i żre prąd. Jeśli to jest tak jak myślę to w tej chwili jest pulsowanie kontrolki jest jasnym sygnałem do przełączenia hebla. Tak?
Dobrze myślisz Sławek, jezeli nie odłączysz zasilania i przejedziesz dystans wiekszy niż 400 km od ostatniego uzytkowania silnika, to musisz wykonać ponowną kalibrację GPS..
Użytkownik Slawek Dlugosz edytował ten post 14 kwiecień 2025 - 16:15
Napisano 14 kwiecień 2025 - 16:25
1. Sprawdź sygnał satelitarny w ciągu 5 minut od włączenia zasilania w pozycji rozłożonej
a. Jeśli nie ma sygnału, wyłącz i włącz zasilanie, gdy silnik jest rozłożony
2. Sprawdź czynniki środowiskowe (kotwice w pobliżu, głośniki, osady jezior rud żelaza, infrastruktura mająca kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa narodowego)
3. Sprawdź, czy nie ma czegoś pod mostem/konstrukcją wiszącą
4. Sprawdź, czy silnik Xi jest solidnie zamocowany do uchwytu i czy nie ma luzu w uchwycie na pojeździe wodnym.
5. Sprawdź, czy kalibracja kompasu GPS ( M111 ) została wykonana dwukrotnie i wyłącz i włącz zasilanie pomiędzy kalibracjami.
6. Sprawdź, czy kalibracja ustawienia stępki ( M112 ) jest kompletna
7. Jeśli przy silniku wykonano jakiekolwiek prace, sprawdź, czy kable elektryczne są prawidłowo poprowadzone pod pokrywą głowicy (patrz Często zadawane pytania dotyczące kalibracji).
8. Jeśli przewody elektryczne w głowicy wymagają ponownego ułożenia, należy ponownie wykonać M111 .
9. Wykonaj TWARDY RESET
a. Wyłącz silnik zaburtowy (odłącz lub wyłącz wyłącznik)
b. Odłącz przewody ujemny i dodatni od akumulatora zasilającego silnik zaburtowy.
c. Po odłączeniu przewodów włącz wyłącznik/wtyczkę w silniku zaburtowym serii Xi
d. Rozłóż silnik zaburtowy
e. SPRAWDŹ, czy na płytce LED NIE świecą się ŻADNE światła
f. Dotknij przewodu ujemnego i dodatniego przez 20 sekund. (Spowoduje to rozładowanie kondensatorów na płytce sterowania)
g. Wyłącz/odłącz silnik zaburtowy
h. Podłącz ponownie przewód ujemny i dodatni do akumulatora/akumulatorów zaburtowych
i. Włącz wyłącznik/wtyczkę w silniku zaburtowym
j. Ponownie wykonaj kroki 5 i 6.
10. Ponowne testowanie
Jeżeli powyższe czynności nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z lokalnym centrum serwisowym lub działem obsługi klienta .
1. Obniż czułość sonaru, znaną również jako wzmocnienie. Zapoznaj się z dokumentami dołączonymi do wyświetlacza sonaru.
a. Zmień czułość na ustawienie automatyczne.
2. Jeśli ustawienie automatyczne nie spowoduje zmniejszenia zakłóceń sonaru, należy ręcznie zmienić czułość na 55–65% maksymalnego ustawienia.
3. Sprawdź, czy kable przetworników lub kable sieciowe podłączone do wskaźnika wielofunkcyjnego nie przebiegają w pobliżu kabli zasilających silnik zaburtowy lub akumulatorów.
4. Upewnij się, że dodatnie (+) i ujemne (–) kable zasilające są zainstalowane obok siebie. Pomaga to anulować wszelkie EMI.
5. Sprawdź kabel przetwornika pod kątem uszkodzeń, nacięć lub przecięć. Wymień kabel przetwornika, jeśli jest uszkodzony.
a. Podłącz wyświetlacz sonaru do oddzielnego akumulatora dodatkowego, podłączając tylko wyświetlacz sonaru. Pozwoli to sprawdzić, czy zakłócenia pochodzą z kabli zasilających, czy z kabla przetwornika.
b. Jeśli zakłócenia ustają po podłączeniu wyświetlacza sonaru do oddzielnego akumulatora dodatkowego, sprawdź okablowanie łodzi. Najprawdopodobniej występuje problem z połączeniem uziemienia (–).
c. Jeśli zakłócenia nadal występują, prawdopodobnie pochodzą z przetwornika lub kabla przetwornika
. d. Jeśli używasz systemu sieciowego Ethernet, przełącz się na inny przetwornik w sieci (najdalej od silnika zaburtowego)
6. Zamontuj koralik ferrytowy (dławik RF) na przewodach zasilających wyświetlaczy, w których występują zakłócenia.
7. Wyjmij śmigło z silnika i sprawdź ponownie, czy zakłócenia nie są spowodowane przez harmoniczne śmigła.
Jeżeli wykonanie tych czynności nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z lokalnym centrum serwisowym lub działem obsługi klienta.
Napisano 14 kwiecień 2025 - 16:27
Jeśli przejedziesz dystans większy niż 250 mil od ostatniego punktu kalibracji lub jeśli silnik serii Xi z włączoną funkcją Pinpoint nie działa tak precyzyjnie, jak oczekiwano, zaleca się ponowną kalibrację systemu GPS Pinpoint w celu zapewnienia możliwie najlepszej dokładności GPS.
Najlepsze wyniki uzyskuje się w przypadku kalibracji na wodzie, gdzie wysokość podnoszenia powinna znajdować się na przewidywanej wysokości roboczej.
Napisano 14 kwiecień 2025 - 16:29
Użyj pilota, aby wykonać kalibrację kompasu – M111
1. A. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się w wodzie: znajdź odpowiedni obszar wolny od przeszkód utrudniających nawigację (zarówno nad, jak i pod linią wody), aby wykonać kalibrację kompasu.
B. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się na przyczepie: znajdź odpowiedni obszar wolny od przeszkód, aby wykonać kalibrację kompasu.
2. Rozłóż silnik zaburtowy. Dostosuj wysokość silnika tak, aby spód głowicy znajdował się 6 cali (15,2 cm) nad kołnierzem głębokości i silnikiem. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się w wodzie, sprawdź, czy znajdujesz się w miejscu, w którym silnik zaburtowy i silnik napędowy nie uderzą w dno ani inne przeszkody.
3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk trybu ręcznego, a następnie naciśnij 1, 1, 1. Silnik zaburtowy wyemituje trzy narastające sygnały dźwiękowe, a kontrolka stanu GPS zgaśnie.
4. A. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się w wodzie: użyj głównego silnika napędowego, aby powoli napędzać łódź w dwóch pełnych okręgach.
B. Jeśli wykonujesz kalibrację kompasu, gdy łódź znajduje się na przyczepie: holuj łódź w dwóch pełnych okręgach.
5. Dwa sygnały dźwiękowe pojawią się, gdy będziesz bardzo blisko ukończenia drugiego okręgu. Zapali się kontrolka stanu GPS i rozlegnie się sygnał dźwiękowy, sygnalizujący pomyślną kalibrację kompasu.
6. W przypadku instalacji początkowej powtórz kroki 1–5 jeszcze dwa razy, aby mieć pewność, że silnik jest w pełni skalibrowany do konkretnej łodzi i regionu geograficznego.
UWAGI:
Napisano 14 kwiecień 2025 - 16:32
Jeśli silnik zaburtowy został przeniesiony z jednej łodzi na drugą, zaleca się ponowną kalibrację silnika serii Xi w celu zapewnienia prawidłowej pracy blokady kursu, znanej również jako kalibracja kąta montażu kilu.
1. Włącz i rozłóż silnik zaburtowy. Dostosuj wysokość silnika tak, aby spód głowicy znajdował się 6” nad kołnierzem głębokości, a silnik był wolny od przeszkód podczas obracania.
2. Używając przycisków skrętu w lewo i skrętu w prawo, steruj jednostką tak, aby była skierowana prosto do przodu, równolegle do stępki łodzi, a stożek nosowy silnika był skierowany do przodu.
3. Gdy dolna jednostka zostanie ustawiona tak blisko równoległego położenia jak to możliwe względem kilu, naciśnij i przytrzymaj przycisk trybu ręcznego ( M ).
4. Przytrzymując M , naciśnij i zwolnij sekwencję przycisków 1 , 1 , 2 . Silnik serii Xi wyda dźwięk i zaświeci się kontrolka po zakończeniu.
Obejrzyj ten krótki film , aby zobaczyć, jak prawidłowo kalibrować kąt montażu kilu.
Napisano 14 kwiecień 2025 - 20:51
Sławek.Sobolewski, on 14 Apr 2025 - 14:57, said:
Jest to zapewne efekt nowej wersji silnika / nowego softu i jest to bardzo logiczne posunięcie. Dlaczego? W starszych xi5 po złożeniu kontrolki gasły co sugerowało, że silnik nie jest zasilany, a to jest nie prawda ponieważ w stanie standby nadal jest zasilany i żre prąd. Jeśli to jest tak jak myślę to w tej chwili jest pulsowanie kontrolki jest jasnym sygnałem do przełączenia hebla. Tak?
tez tak mi sie wydaje ze o to chodzi zeby dawał znac ze hebel załaczony
Napisano 14 kwiecień 2025 - 21:19
elew77, on 14 Apr 2025 - 19:50, said:
Nowe tak mają, a stare po aktualizacji oprogramowania.. wiedziałem ze gdzieś o tym czytałem, tylko nie mogłem znaleźć..znalazłem i trochę więcej przydatnych informacji wrzuciłem wyżej w postach.tak jest nowy dopiero co zakupiony
Napisano 15 kwiecień 2025 - 00:36
Napisano 15 kwiecień 2025 - 03:11
Napisano 15 kwiecień 2025 - 11:53
Napisano 15 kwiecień 2025 - 14:36
Widziałem info, że do Xi3 150 zł..
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych