Tuning starych kołowrotków (oporówka w Abu Garcia Cardinal C3 )
Started By
chrzanek
, 07 sty 2012 23:37
10 odpowiedzi w tym temacie
#1 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2012 - 23:37
Nie znalazłem podobnego tematu.Więc zakładam.
Jestem w trakcie przeglądu i smarowanka swoich skarbuśków.
I tak się zastanawiam,czy można jakoś wsadzić oporówkę do starych Abu... kupiłem ostatnio fajną C3 w świetnym stanie ,a że to moja druga c3 to bym chciał jedną stuningować,no i smarowanko zrobione,ale dumam,czy warto :
-te niezniszczalne mosiężne tuleje zmienić na łożyska,np EZO...?
-i podstawa-czy da się wsadzić,a jak da to jak i co zrobić,żeby trwale i poprawnie wsadzić łożysko oporowe do C3,ewentualnie jakichś innych konstrukcji z tamtych lat...
Widziałem ,że jeden z kolegów na forum ma wytoczoną aluminiową szpulę do jakiejś C -series Abu ...
Czy może są koledzy co powkładali oporówki do tych maszyn?
Ewentualnie myślałem o tym samym w starych Aero Shimano,albo mitchelach .Łożyska oporowe znalazłem ,jednokierunkowe na necie,tylko jak to wsadzić,co do czego nie mam jakoś pomysłu,jak to zrobić,żeby działało,nie wiem od czego się zabrać
Mam nadzieję,że coś pomożecie,dzięki.
Jestem w trakcie przeglądu i smarowanka swoich skarbuśków.
I tak się zastanawiam,czy można jakoś wsadzić oporówkę do starych Abu... kupiłem ostatnio fajną C3 w świetnym stanie ,a że to moja druga c3 to bym chciał jedną stuningować,no i smarowanko zrobione,ale dumam,czy warto :
-te niezniszczalne mosiężne tuleje zmienić na łożyska,np EZO...?
-i podstawa-czy da się wsadzić,a jak da to jak i co zrobić,żeby trwale i poprawnie wsadzić łożysko oporowe do C3,ewentualnie jakichś innych konstrukcji z tamtych lat...
Widziałem ,że jeden z kolegów na forum ma wytoczoną aluminiową szpulę do jakiejś C -series Abu ...
Czy może są koledzy co powkładali oporówki do tych maszyn?
Ewentualnie myślałem o tym samym w starych Aero Shimano,albo mitchelach .Łożyska oporowe znalazłem ,jednokierunkowe na necie,tylko jak to wsadzić,co do czego nie mam jakoś pomysłu,jak to zrobić,żeby działało,nie wiem od czego się zabrać
Mam nadzieję,że coś pomożecie,dzięki.
#2 OFFLINE
Napisano 08 styczeń 2012 - 13:05
w shimano sobie odpuść, nie da się tego zrobić, tzn da ale musisz miec w piwnicy tokarke, frezarke i kilka drobiazgów.
#3 OFFLINE
Napisano 08 styczeń 2012 - 13:55
Zawsze bardzo podobały mi się ABU c3/4. Kilka razy byłem bardzo bliski kupienia sobie tego młynka. Zawsze jednak wolałem kupić Shimano lub Daiwę. A dlaczego? Pamiętam na początku lat 90-tych wybrałem się ze znajomym na pstrągi. Już chyba po pierwszym zbiciu kabłąka (ręką) padła mu sprężynka. Na szczęście kolega był przewidujący, miał w zapasie zestaw naprawczy oraz wszelkie niezbędne narzędzia. Wtedy pomyślałem sobie - po co mi to wszystko? Mam przecież Daiwę i Shimano z długowiecznymi sprężynkami
#4 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2012 - 18:46
tpe,na szczęście temat sprężynki da się obejść wystarczy na pręcie takiej samej średnicy jak średnica uzwojenia owej sprężynki nawinąć nowe,z dobrej jakości drutu,żeby były żywotniejsze można dać zwój więcej,ale to trzeba pokombinować z drutem i ilością zwoi,żeby weszło w kołowrotek i nie były za mocne,ani za słabe,sam ich nie dorabiałem tych sprężynek,ale kolega Złota Rączka,miłośnik tych kołowrotków narobił i dał garść na zapas,fakt,pękają,ale nie tak często jak oryginalne,z raz w sezonie.Ale to urok tych maszynek.A ja i tak je polubiłem,lubię podpiąć takiego C3 pod starego Power Gripa,czy Black Stara ,tudzież innego kultowego kijka i z garstką starych meppsów i rublexów wyskoczyć na kropy,takie mam odchyły a po za tym są miejsca,gdzie żal zabierać innych maszynek,na bagniska,w paskudną pogodę,gdzie inne maszyny ,aż brrr pomyśleć,a cardinal po kąpieli ,nawet w błocie ,jedzie dalej,jak już było ekstremalnie i utytłał się w bagnie,to obmyłem w rzeczce,podlałem oliwki i łowiłem do końca dnia,mimo lekkich zgrzytów i szumów,w domu czyściłem,smarowałem i śmiga dalej,jak przed kąpielą.Młynek chyba nie do zajechania aczkolwiek kulturą pracy nie dorównuje innym klasowym z nowszych epok,ale za to trwałość jest ulalalala jednego mam z drugiej ręki,drugi po ojcu i ten z ojcowizny chodzi niemal tak jak ten kupiony w doskonałym stanie ,a ma na pewno ponad 20 lat pracy za sobą .
Właćiwie jedyną rzeczą,której mi brakuje jest owe łożysko oporowe,a w zasadzie jego brak,szperam,szukam i jakoś nie mogę nic konkretnego znaleźć,choć wydaje mi się,że ktoś mówił,że ma C3 z wsadzonym oporowym.W zasadzie jak trzeba coś pofrezować,czy potoczyć,to dam radę,znajomy ma mały warsztat i spory park maszynowy.Tylko jak to tam zamontować?Z innego kołowrotka przełożyć,czy kupić jakieś jednokierunkowe i z nim kombinować...?
Właćiwie jedyną rzeczą,której mi brakuje jest owe łożysko oporowe,a w zasadzie jego brak,szperam,szukam i jakoś nie mogę nic konkretnego znaleźć,choć wydaje mi się,że ktoś mówił,że ma C3 z wsadzonym oporowym.W zasadzie jak trzeba coś pofrezować,czy potoczyć,to dam radę,znajomy ma mały warsztat i spory park maszynowy.Tylko jak to tam zamontować?Z innego kołowrotka przełożyć,czy kupić jakieś jednokierunkowe i z nim kombinować...?
#5 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2012 - 09:11
Dziwi mnie tylko postawa ABU. Wystarczyło tylko wsadzić w C3/4 lepszą sprężynkę i łożysko oporowe i legenda była by wiecznie żywa
#6 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2012 - 15:53
tpe tiaaaa i w Abu sprzedawali by 1 sztukę na 25lat.
co do przeróbek to da się ale roboty z Tym co nie miara.sam mam zamiary z oporowym powalczyć w C4 ale ostatnio nie mam czasu bo do maszyn mam dostęp w firmie ojca.
oporowe polecam Boca,trzeba dorobić kilka części głównie dłuższy frez na pinionie,oraz tulejkę między oporowe a piniona,potem przetestować,muszą być odpowiednie średnice tulejek żeby oporowe działało jak trzeba.
jakie masz wymiary łożyska pod koszem?i czy ono jest lokowane w gnieździe w koszu czy w gnieździe w korpusie?
co do przeróbek to da się ale roboty z Tym co nie miara.sam mam zamiary z oporowym powalczyć w C4 ale ostatnio nie mam czasu bo do maszyn mam dostęp w firmie ojca.
oporowe polecam Boca,trzeba dorobić kilka części głównie dłuższy frez na pinionie,oraz tulejkę między oporowe a piniona,potem przetestować,muszą być odpowiednie średnice tulejek żeby oporowe działało jak trzeba.
jakie masz wymiary łożyska pod koszem?i czy ono jest lokowane w gnieździe w koszu czy w gnieździe w korpusie?
#7 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2012 - 01:30
witam
a próbował ktoś możne pokombinować z magnetykiem do tego multika??
a próbował ktoś możne pokombinować z magnetykiem do tego multika??
#8 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2012 - 01:33
ale tu chodzi o szpule stała Cardinal C3
#9 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2012 - 20:15
właśnie poskładałem i posmarowałem klasę średnią młynków i zabrałem się za ślimaki łożysko jest w gnieździe w korpusie,a foty zrobię jakieś jutro,żeby zobrazować i zabiorę z pracy suwmiarkę,to pomierzę.Ale faktem jest,że krótko tego pinionka wystaje ponad łożysko,w samym koszu mało miejsca musiało by to być bardzo niskie oporowe ,żeby je tam upchać
jak widać mechanizm nie ma wielu części,co ciekawe Abu użyło małej ilości śrubek ,większość jest składana i blokowana sprężynującymi,zaciskowymi podkładkami(nie wiem jak to się nazywa)
a łożysko siedzi w tym gnieździe w obudowie
Sam kołowrotek jest prosty,choć za pierwszym razem troszkę się głowiłem jak go rozebrać,bo praktycznie nie było nic na śrubki ,tylko jedno kółko zębate,a reszta połączona na ścisk
jak widać mechanizm nie ma wielu części,co ciekawe Abu użyło małej ilości śrubek ,większość jest składana i blokowana sprężynującymi,zaciskowymi podkładkami(nie wiem jak to się nazywa)
a łożysko siedzi w tym gnieździe w obudowie
Sam kołowrotek jest prosty,choć za pierwszym razem troszkę się głowiłem jak go rozebrać,bo praktycznie nie było nic na śrubki ,tylko jedno kółko zębate,a reszta połączona na ścisk
#10 OFFLINE
Napisano 16 styczeń 2012 - 00:23
no właśnie się zastanawiałem o jakiej sprężynce mówicie a przy okazji jak tu tylu specjalistów od tuningu to może wymyśli ktoś hamulec do innych multiplikatorów? kupiłem w Availlu do Colcuty i jak by ktoś chciał sie pobawic mogę podesłać zdjęcia i z wymiarować bo ja nie dysponuję sprzętem do toczenia i frezowania
#11 OFFLINE
Napisano 18 styczeń 2012 - 21:21
czyli tak samo jak Cardinal 4
niema innej opcji jak szukać łożyska oporowego z identycznym rozmiarem jak łożysko kulkowe obecne podbierające piniona.następnie frezowanie 2 płaskich powierzchni na pinionie i dopiero wtedy dopasowanie wewnętrznej tulejki która miała by mieścici się w oporowym.
podaj mi wymiary tego łożyska
niema innej opcji jak szukać łożyska oporowego z identycznym rozmiarem jak łożysko kulkowe obecne podbierające piniona.następnie frezowanie 2 płaskich powierzchni na pinionie i dopiero wtedy dopasowanie wewnętrznej tulejki która miała by mieścici się w oporowym.
podaj mi wymiary tego łożyska