Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Mercury 5KM 2T 2006 problem, wymiana wirnika pompy

mercury2t chlodzenie

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 OFFLINE   abdulwielkikaptur

abdulwielkikaptur

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 14 posts

Posted 05 June 2018 - 03:41

Witam 
Od niedawana jestem (czy szczesliwym to sie okaze) posiadaczem silnika Merc 5km 2t 06 z krotka kolumna.

Silnik jest od pierwszego wlasciciela ktory plywal nim okazjonalnie a co za tym idzie nie serwisowal za duzo. 
Dowiedzialem sie ze bardzo wazna czescia w tych silnikach jest sprawana pompa wody dlatego postanowilem ze oprocz filtra paliwa, oleju w spodzinie , swiecy, czysczenia gaznika etc wymienil bym te kreciolek! 

 

Drodzy znawcy tematu prosze podpowiedzcie co oprocz w.w. elementu narzedzi i zapalu i zdrowego rozsadku bedzie mi potrzebne aby wykonac powyzsza czynnosc czy jakies o-ringi/ uszczelniacze/pasty a moze wymienic trzeba bedzie cos jeszcze przy okazji?

Bede wielce wdzieczny za kazda dobra rade, naprowadzenie (mile widziane linki instrukcje)

Lukasz



#2 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 05 June 2018 - 09:51

1 leci i zdrowym ciurkiem woda spod czachy silnika na luzie? jesli tak to znaczy, ze pompka zdrowa. Jesli nie albo slabo to moze znaczyc, ze albpo pompka slaba albo jakis syf wlazl do dziurki w czasze. mi w suzuki df6 regularnie jakis syf zatykal dziurke - w koncu rozwiercilem o 2mm bodaj i ialem z dyni.

W df6 by zmienic impeller (pompke/gumowa gwiazdke 0- nazywaj jak chcesz) trzeba bylo jesli dobrze pamietam sciagnac obie oslony kolumny i odkrecic spodzine od reszty silnika. w tym miejscu gdzie jest pompka jest uszczelk, ktora latwo potargac przy rozbieraniu jak bylo dlugo skrecone na maksa.

Ja osobiscie bym nie ruszal jesli dziala ok. Ew zaopatrz sie w kpl uszczelek do spodziny (one ma kilka "pieter" chodzi mi o te do pompy wody tylko chyba nizej tam gdzie przekladnia nie bedziesz rozbieral)



#3 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 573 posts
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Posted 05 June 2018 - 18:22

W Merkurym na wolnych obrotach wcale nie musi sikać, może kapać. W miarę wzrostu temperatury i obrotów sik się wzmaga. Poszukaj na youtube napewno znajdziesz jak wymienić lmpller.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by gumowy, 05 June 2018 - 18:23.


#4 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 posts

Posted 06 June 2018 - 20:51

zdiąc spodzine bez problemu  ale załozyc spodzine to troche wymaga wprawy i cierpliwości



#5 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 posts

Posted 06 June 2018 - 23:34

W Merkurym na wolnych obrotach wcale nie musi sikać, może kapać. W miarę wzrostu temperatury i obrotów sik się wzmaga. Poszukaj na youtube napewno znajdziesz jak wymienić lmpller.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Pierwsze słyszę , ja w każdym Mercury którym miałem doczynienia leciało normalnie ( 4 , 6 oraz 15km) . I dla mnie taki objaw by świadczyl o zużyciu wirnika , niedrożności lub problemie z termostatem

#6 OFFLINE   abdulwielkikaptur

abdulwielkikaptur

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 14 posts

Posted 09 June 2018 - 13:30

Dzieki za pomoc dzis odpalam silnik dam znac jak poszlo!



#7 OFFLINE   abdulwielkikaptur

abdulwielkikaptur

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 14 posts

Posted 27 June 2019 - 01:44

Witam wszytkich

Jestem posiadaczem silnika Mercury z 2006r 5km 2 cykl. Pare dni temu zrobilem mu maly serwis :

wymienione zostaly;

wewnetrzny filtr paliwa z cala linia paliwowa- bo sie juz prosila-przetarcia etc

swieca zaplonowa 

olej w spodzinie

przeczyszczony i nasmarowany zgodnie z instrukcja 

 

i wtedy mnie naszlo postanowilem to sprobowac przeplukac za pomoca orginalnej (Mercury) koncowki montowanej do weza ogrodowego.

 

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

Zgodnie z zaleceniem producenta silnik nie pracowal podczas wykonywanej  czynnosci.  

 

I tu sie rodzi pytanie; czy dorobilem p... uszy i jest to oznaka problemu czy tak moze ma byc? 

 

Jesli to jest problem ,to czy jest on powazny, jak sie do tego dobrac? etc. 

 

Czy jest to moze wina uszczelki pod silnikiem ?

Bardzo prosze swiatlych kolegow (ktorych tu nie brakuje) o merytoryczna pomoc 
 

Bardzo dziekuje 

 

Lukasz

 

 



#8 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,420 posts
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Posted 27 June 2019 - 13:45

[quote name="gumowy" post="2398494" timestamp="1528219369"]

W Merkurym na wolnych obrotach wcale nie musi sikać, może kapać. W miarę wzrostu temperatury i obrotów sik się wzmaga. Poszukaj na youtube napewno znajdziesz jak wymienić lmpller.
Tez pierwsze slysze pare mercury juz miale i mam w kazdym zapierdziela woda jak jet na wolnych obrotach

#9 OFFLINE   sumy i sandacze

sumy i sandacze

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 44 posts
  • LokalizacjaOstrołęka

Posted 27 June 2019 - 16:37

Wymiana wirnika jest bardzo prosta.

1. Trzeba odsłonić  (nie wyjąć taką łezkowatą zaślepkę gumową w kolumnie) podważyć od strony przeciwległej od tego szpica, tam zobaczymy taki element łączący popychacz zmiany biegów, należy poluzować widoczną tam śrubkę, poluzować nie wykręcić! tak aby później jeden z tych prętów wysunął się wraz z wyjmowaną spodziną.

2. odkręcić dwie śruby w spodzinie i delikatnie wysuwamy w dół spodzinę ( oczywiście silnik musi być najlepiej, najwygodniej zawieszony na stojaku lub pawęży łodzi) na leżąco też się da :)

3. W wyjętej spodzinie zauważysz cztery nakrętki, musisz je odkręcić a następnie podnieść  tę górną część, ukaże się wówczas gumowy wirnik ( wyjmując i wkładając wirnik uważaj aby nie wypadł ci klin od wirnika.

4. jeśli wymienisz wirnik ( pamiętaj o klinie) nakładasz pokrywę pompy i w tym momencie musisz pokręcać zgodnie ze wskazówkami zegara czyli w prawo, wałkiem napędowym i pokręcając dociskamy pokrywę powoli aby ułożyły się łopatki wirnika.

 

 

Gdy już ładnie pokrywa dojdzie robisz wszystko odwrotnie jak demontowałeś.

 

Największa trudność przy wkładaniu spodziny polega na tym aby aby trafić rurką która jest w kolumnie w otworek w pompce ( inaczej woda nie pójdzie do góry )

 i oczywiście aby ten popychacz zmiany biegów też włożyć w swoje miejsce i po dokreceniu spodziny dokręcić śrubkę, inaczej biegów niet:)

Przed wkładaniem spodziny dobrze jest przedmuchać sprężarką  właśnie tę rurkę.

 

Powodzenia


Edited by Wojciech Szymanski, 27 June 2019 - 16:41.

  • thug likes this