
Daiwa Regal LT czyli budżetowy kołowrotek do UL
#61
OFFLINE
Napisano 24 luty 2023 - 17:54
#62
OFFLINE
Napisano 24 luty 2023 - 21:01
#63
OFFLINE
Napisano 25 luty 2023 - 09:37
#64
OFFLINE
Napisano 25 luty 2023 - 10:36
#65
ONLINE
#66
OFFLINE
Napisano 26 luty 2023 - 00:39
Dzięki za rady.
#67
ONLINE
Napisano 04 maj 2024 - 11:16

IMG_20240504_070411_edit_546960953608725.jpg 65,95 KB
12 Ilość pobrań
IMG_20240504_070335_edit_547048862880586.jpg 68,36 KB
12 Ilość pobrań
IMG_20240504_111527_edit_553746117637377.jpg 133,29 KB
12 Ilość pobrań
#68
OFFLINE
Napisano 01 październik 2024 - 20:15
#69
OFFLINE
Napisano 01 październik 2024 - 21:06
tomex11, on 01 Oct 2024 - 19:15, said:
Witam . Kupilem kolwrotek Regal LT 2500 D i mam problem z hamulcem... Kiedy skrecam go na maksa to wydaje mi sie ,ze za lekko popuszcza nawet na lekkim zaczepie o grazela ... I to samo gdy sprawdzam reka ciagnac za plecionke... Chwilami jakby to sie zmienialo i na zaczepie potrafi byc ok jakby hamulec byl ustawiony mocno ... Tez tak macie ..? Wie ktos moze o co chodzi...?
Może plecionka się obraca na szpuli?
#70
OFFLINE
Napisano 01 październik 2024 - 21:09
#71
OFFLINE
#72
OFFLINE
Napisano 01 październik 2024 - 21:18
#73
OFFLINE
Napisano 01 październik 2024 - 21:45
Bardzo fajny tip był w wątku chyba o kołowrotkach. Tam koledzy przyklejają końcówkę plecionki do szpuli kawałkiem taśmy. A żyłki wystarczy niewiele, ostatnio dałem tak żeby przykryć szpule cienką warstwą
#74
OFFLINE
Napisano 02 październik 2024 - 06:39
#75
OFFLINE
Napisano 19 marzec 2025 - 22:56
To i ja skrobnę kilka słów na temat Regala 18 LT.
Doskonały kołowrotek za ok 230zł (gdy go kupowałem), kręci bardzo maślanie, gładko bez oporów co nie jest oczywiste w firmach innych niż shimano czy daiwa nawet za ~800zł. Łożyskowana szpula bardzo stabilnie i płynnie kęci się oddając pletkę podczas odjazdów. Dźwięk hamulca średnio-cichy metaliczny. Niska waga ok 187g w rozmiarze 2000 idealnie balansuje mojego Favorite Blue Birda 1-7g trzymając całą dłonią przed kołowrotkiem z kciukiem na blanku. Środek ciężkości jest na łączeniu pianki z blankiem - dla mojego trzymania bomba nie męczy ręki podczas jigowania za okoniem. Łożyskowany knob - brak luzów i stuków, rączka nie jest wkręcana w korbę ale luz jest tak minimalny, że nie wywołuje żadnych dźwięków. Kabłąk zbija cicho i jest dość masywny w porównaniu z np. Ninją 23 Lt. Brak łożyska w rolce - można podmienić tulejkę z mosiądzu na 3x6x2.5 oraz 2 podkładki 3x5x0.5. Fabrycznie oś główna przesmarowana tym samym co zębatki ale po wymianie kilku zdań z serwisem Daiwy zalecają do uzyskania najlepszej pracy cienką warstwę SLP Works 104 na zęby przekładni, piniona, mimośrodu oraz przykrycia łożysk w celu ochrony przed wodą (bez łożyska oporowego). Na oś główną oraz wspornik, łożyska, rolkę prowadzącą i łożysko oporowe minimalną ilość Daiwa Reel Oil 02. Oczywiście po 1-2 latach użytkowania w zależności od częstotliwości bycia nad wodą chyba, że komuś się nudzi to odrazu Dla osób wymagających polecają pełne syntetyki IOS Gear Grease + IOS Pro Oil 02, które podniosą kołowrotek na wyższy poziom zwłaszcza przy większym mrozie lub w gorące dni, kiedy smary mineralne będą zaczynały powoli tracić swoje właściwości. Do łowienia okoni w Grudniu na UL jak znalazł. Podsumowując kołowrotek idealny do Ultra Light dobrze spasowany, solidny do przynęt max ~15g wtedy przekładnia zwija płynnie bez problemu potem pojawiają się ledwo słyszalne szumy od strony mechanizmu i lepiej wybrać większy rozmiar 2500/3000.
Użytkownik Old Sasame edytował ten post 19 marzec 2025 - 22:58
- Hesher i ObraFM lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych