Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Smarować czy nie ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   RobbyG

RobbyG

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 81 postów

Napisano 10 luty 2012 - 08:55

Witam Wszystkich na forum,
Szanowni forumowicze chciałbym zasięgną Waszej porady dotyczącej smarowania okładzin ciernych kołowrotka - w moim przypadku multik Abu C4.
Przeglądając parę porad serwisowych zauważyłem, że technicy po oczyszczeniu nacierają je małą ilością smaru - na youtube jest seria poświęcona konserwacji baitcastów Shimano.
1. Czy podobna procedura może być zastosowana w Abu C4, czy na sucho ?
2. Czy konieczność smarowania okładzin jest uzależniona od materiału, z którego są one wykonane ?

#2 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 10 luty 2012 - 11:32

według mnie odp 2.fachowcem nie jestem ale smarowanie może spowodować ślizganie lub klejenie się okładzin.

#3 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 10 luty 2012 - 19:42

Na betoniareczkach typu multik się nie znam, ale podkładki w hamulcu aero superx4000 mam nasmarowane i nie przeszkadza to w poprawnej pracy hamulca ;).

#4 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9505 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 10 luty 2012 - 19:51

Smarować czy nie ?

Przy zachowaniu ogólnie przyjętej formy (dyskrecja, koperta itd.) oczywiście tak :lol:

#5 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 10 luty 2012 - 19:53

[quote]
Smarować czy nie ?
[/quote] Przy zachowaniu ogólnie przyjętej formy (dyskrecja, koperta itd.) oczywiście tak :lol:
[/quote]
Zależy jeszcze czym i ile :lol: :lol: .

#6 OFFLINE   RobbyG

RobbyG

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 81 postów

Napisano 11 luty 2012 - 08:49

[quote]
Smarować czy nie ?
[/quote] Przy zachowaniu ogólnie przyjętej formy (dyskrecja, koperta itd.) oczywiście tak :lol:
[/quote]

Witam,
Jestem nowy na forum, ale przeglądając posty uczestników..... spodziewałem się takich wpisów - w pozytywnym tego słowa znaczeniu :D - poczucie humoru nie zanika.
Dzięki za dotychczasowe porady i mam nadzieję, że jeszcze trochę innych dojdzie. Wczoraj po sprawdzeniu ilości smaru na okładzinach w swoich Curado muszę stwierdzić, że to pustynia w porównaniu z C4. Okładziny w C4 wręcz pływają w oliwie i stąd moje wątpliwości i wątek, ale w takim stanie kupiłem.
No chyba, że muszę komuś posmarować, aby podzielił się wiedzą :mellow: :mellow:

Pozdro
RG

#7 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9505 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 11 luty 2012 - 09:05

Przepraszam. Poniosło mnie troszkę. Z mojej praktyki jest tak, że często przenoszę pewne porównania. Skoro podkładki cierne spełniają rolę sprzęgła (czy też hamulca jak kto woli), to poprzez analogię do sprzęgła i hamulca w swoim pojeździe, zawsze dbam o czystość podkładek.
Oczywiście niekoniecznie mam rację ale jeśli z założenia coś jest cierne ma się ścierać i zużywać.
Istotna dla mnie jest czystość podkładek, bo ma bezpośrednie przełożenie na równomierność działania tego elementu.
Nigdy mnie to nie zawiodło zarówno w multikach jak i w stałoszpulowcach.
Zaznaczam, że nie jestem pewien, czy to słuszne. U mnie się sprawdza.



#8 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 11 luty 2012 - 20:35

wczoraj dostałem nowe curado 51 e.i trochę się zdziwiłem bo hamulec działa stopniowo ale krótko czyli od zera pare pokręceń gwiazdą i max a gwiazdą można jeszcze dokręcać parę obrotów.jutro na warsztat i spojżę co jest nie tak.nigdy nie smarowałem okładzin ale w tym przypadku trochę mam dylemat czy nie kapnąć oliwki.

#9 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 11 luty 2012 - 21:15

Kapnąć, kapnąć... :D
Ja tam wyznaję, że sprzegiełka się smaruje, tak jak wszystko inne... Toż nawet niektóre firmy specjalne smarowidła do sprzęgieł sprzedają... :D
I jak nie ma wiekszego znaczenia (a tak po prawdzie, to ciężko zobaczyć różnicę) gdy łowi się kilowe jaziki czy sandałki po dwa kilo, czy hamulec smarowany czy nie, to kiedy łowi się codziennie po 10-20 metrowych łososi czy parę sumków dziennie, to różnica się sama objawia... <_<
W ekstremalnych sytuacjach czasem widać kto smaruje, a kto nie (i nie dotyczy to tylko hamulca)... :lol: :lol: :lol:

#10 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15611 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 luty 2012 - 00:14

Ja też oliwię i jest OK

#11 OFFLINE   Marcel75

Marcel75

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 95 postów
  • Lokalizacjaosada nad Bugiem

Napisano 12 luty 2012 - 09:56

Ja od lat smaruje i oliwie i nic się nie dzieje zawsze sprzęgło sprawne no bo co ma się dziać od smaru to jeszcze nic nie zgniło :lol: :lol: :lol:

#12 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 12 luty 2012 - 12:37

no nie bardzo mi się to widzi.kapnąłem i hamulec puszcza lekkimi skokami. :wacko:

#13 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9505 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 12 luty 2012 - 14:17

no nie bardzo mi się to widzi.kapkąłem i hamulec puszcza lekkimi skokami. :wacko:

Dużo zależy chyba od rodzaju podkładek.
Jak napisałem, nie smaruję. Dbam, by były czyste i zluzowane gdy młynek leży nie używany.
Miałem to samo, puszczanie skokowe, czasem chwilowe zakleszczanie (jakby sklejenie). To było częste zjawisko gdy pomiędzy podkładki pod szpule wsadzali krążki filcu. Podobnie zachowywał się nasmarowany DAM Exquisite MDS, który miał sprzęgło magnetyczne. Od tamtej pory nie smaruję tych elementów i to działa (u mnie).



#14 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 12 luty 2012 - 15:29

jak rozkręciłem okładzina wewnętrzna była sucha a pod kołem jakby przyklejona niewielką ilością białego podeschniętego smaru po obu stronach.jutro poprawka i wycieram do sucha o ile nie naciągły oliwki.nie zmam sięna okładzinach ale są ciemno szare żadnego filcu niet.201 chodzi na sucho i jest ok.ślizganie skokowe nie jest mocno wyczuwalne alep rzy tej wielkości młynka wolę żeby działało jak się należy.

#15 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 13 luty 2012 - 21:58

no i zrobione.troszkę przesadziłem ze smarem i dostał się na dolną okładzinę.wyczyszczone do sucha działają jak nalezy.nie wiem jak w innych młynkach ale przy curado pozostaję przy opcji-nie smarować.

#16 OFFLINE   RobbyG

RobbyG

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 81 postów

Napisano 14 luty 2012 - 09:12

Witam,

Dziękuję za wszystkie komentarze i porady.

Szczyściłem Abu C4 na razie do sucha i czekam na lepsze smary niż mam w tej chwili. O dziwo pracuje o niebo lepiej, kręci się i kręci i kręci......

Co do Shimano i smarowania okładzin: busz231 zajrzyj proszę na

ed

(o ile nie natrafiłeś już na nie)

jest to druga część z serii filmów umieszczonych przez Shimano. Dodam, że jest to oficjalny serwis a porady i sposób konserwacji codziennej i sezonowej mogą zaskoczyć niektórych użytkowników......

Pozdro
RG


#17 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 14 luty 2012 - 10:00

Dobry film. Smaruj tyle ile potrzeba, a tego czego nie trzeba nie ruszaj, a nawet oczyść do sucha. Czesem przy rozbiórce nowej używki wszystko wręcz tapla się w środku w sosie oliwkowo-smarowym. :D

#18 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 14 luty 2012 - 18:55

niech sobie smarują moje tarcze będą suche.to że serwis wcale nie znaczy że tak ma być.miałem okazję kręcić nowymi kołowrotami shimano w porze deszczowej,jak dobrze przylało wystarczyło 5 minut i nie dało się łowić.kołowrot prawie stawał.o połowie z opadu wogóle nie było mowy bo ciężko było ruszyć korbą.nie wiem co oni za smar ładują ale przy kontakcie z wodą strasznie klei.po wysuszeniu na grzejniku oczywiście wszystko wracało do normy.

#19 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 14 luty 2012 - 19:52

Reasumując :mellow: , kto chce niech smaruje, kto lubi na sucho niech lata na sucho i wsio. Najważniejsze by w hamulcu-sprzęgle było czysto, bez piachu i farfocli... :D

#20 ONLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3529 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 14 luty 2012 - 20:27

busz231,jeśli chcesz poprawić szczelność kręćka nanieś na miejsca styku cienką warstwę silikonu palcem i po przesmarowaniu skręć to do kupy,powstanie cieniutka uszczelka z sylikonu,nie przepuszcza to wody i w naprawdę ostry deszcz można orać wodę :D kiedyś łowiłem super gładko pracującym kręćkiem przez kilka h w deszczu,pod koniec dnia prawował jak młynek do kawy.po nasmarowaniu i uszczelnieniu ,następny deszcz nie był mu straszny,i pracuje jak trzeba :D
no chyba że łowimy tylko w pogodne słoneczne dni z +25 stopni,to nie ma tematu B)