Niczego nie rozkręcaj ani nie próbuj. Nie ma takiej potrzeby.
Bez odpowiedniego narzędzia poharatasz obudowę niemiłosiernie zanim uda Ci się ją odkręcić.
Nawet jeśli uda Ci się odkręcić, niczego tak naprawdę nie zyskasz smarując nasmarowany już mechanizm.
"Sucha przekładnia z fabryki" to wielokrotnie powielany mit - głównie przez osoby, które nie mają pojęcia o mechanice, ale niestety również przez innych, którzy pojęcie mają więcej, ale chcą na tym zarobić.
W rzeczywistości, jedyny smar, który faktycznie ma znaczenie to bardzo cienki film smarny, którego praktycznie nie da się dostrzec gołym okiem, chyba że po jej demontażu patrząc pod światło na pojedyńczy ząb przekładni aby dostrzec odbicie na "naoliwionej" powierzchni. Cała reszta zaaplikowanego smaru, zostaje wyrzucona poza powierzchnię roboczą przekładni po pierwszym zakręceniu korbką kołowrotka i nigdy nie zostaje wykorzystana ponownie.
Prawidłowo wyczyszczone i oszczędnie przesmarowane kołowrotki działają znakomicie.
Większość ludzi nie smaruje swoich kołowrotków po zakupie, a i tak cieszą się bezawaryjną pracą pomimo, że w środku było "sucho". Itd. itp. Zaniedbywanie tego prostego elementu w całym procesie produkcji byłoby strzałem w stopę dla każdego producenta, (a co dopiero tych renomowanych) ponieważ ich kołowrotek pracowałby fatalnie już na półce sklepowej, a próba łowienia takim sprzętem bardzo szybko doprowadziłaby do jego zniszczenia. Jeśli wciąż nie wierzysz to wypłucz smar z jakiegoś starego trabucco lub Mikado, to zobaczysz jak kołowrotek chodzi na sucho.
Twój młynek to topowa półka. Kosztował ponad dwa koła i jest szczytem możliwości inżynierów Daiwy.
Czy naprawdę myślisz, że w linii produkcyjnej skonstruowanej przez japończyków ktoś oszczędził smaru?
Na Rybomanii pytając o serwis Saltigi, dowiedziałem się, że w Polsce działa serwis Daiwy i nie powinno być problemu z przesmarowaniem kołowrotka.
Ceny nie pamiętam, ale nie była tak strasznie wysoka. Proponuję przedzwonić do dystrybutora i się dowiedzieć - powinni być w stanie wszystko Ci wytłumaczyć. pozdrawiam