Witam koleżanki i kolegów w wątku o Tangiri
Nie miałem przyjemności obejrzeć łódki na żywo, ale ze zdjęć, filmów i opisów na forum łódka prezentuje się naprawdę przyzwoicie i interesująco.
Zagłębiłem się w informacje na stronie producenta i z rozczarowaniem do tej beczki miodu muszę dodać łyżkę dziegciu, gdyż odnoszę wrażenie, że ktoś próbuje zrobić mnie w wała.
Byłem zdecydowany na zakup, więc pokusiłem się o szczegółowe sprawdzenie który silnik mogę zamontować aby zmieścić się w warunkach określonych certyfikatem (certyfikat na stronie producenta) i nie utracić praw gwarancyjnych, bo różnie przecież bywa.
Tangiri Strin 460. Silnik rekomendowany 50KM. Max 60KM
A w certyfikacie stoi:
- maksymalna moc silnika 36,8 kW czyli niecałe 49KM
Więc tak naprawdę nawet nie można zamontować 50KM
- dopuszczalna masa silnika przyczepnego: 102 kg
I tu lista największych silników jakie można zamontować do Tangiri Strin 460:
Mercury 40KM (waga 99kg)
Yamaha 40KM (98kg)
Suzuki 30KM (72kg)
Evinrude 30KM (85kg)
I to jest max. KONIEC! Nic powyżej!
Wszystko jest dobrze, dopóki nie pojawi się jakiś problem z łódką. Z góry zakładamy, że nasz kontrahent/dostawca/producent jest uczciwy ale wiemy też, że w życiu zdarzają się różne sytuacje.
Jeżeli mamy mocniejszy/cięższy silnik niż określony w certyfikacie a często jedno i drugie, przy braku minimum dobrej woli producenta możemy zapomnieć o jakichkolwiek roszczeniach z tytułu gwarancji. Ewentualny spór w sądzie z marszu przegramy.
Jeżeli cokolwiek zacznie dziać się z łodzią a mamy silnik niezgodny z certyfikatem – nasza wina.
Certyfikat dostępny jest na stronie, więc każdy ma możliwość zapoznania się z nim i nie będzie szansy zasłonić się niewiedzą.
Tak więc koleżanki i koledzy, jeżeli wiecie o małej zgrabnej wędkarskiej łódce alu, w stylu jak Tangiri 460 do szybkiego przemieszczania się, do której będzie można legalnie zamontować silnik 50/60KM, dajcie znać. Skylla też odpada