Odświeżam wątek, może ktoś ma pomysł jak kupić w Plat niekoniecznie dopłacając u nas 😉
Od około połowy zeszłego roku jest to baaardzo trudne, wręcz prawie niemożliwe.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 22 styczeń 2022 - 22:14
Odświeżam wątek, może ktoś ma pomysł jak kupić w Plat niekoniecznie dopłacając u nas 😉
Napisano 23 styczeń 2022 - 20:08
Od około połowy zeszłego roku jest to baaardzo trudne, wręcz prawie niemożliwe.
Napisano 23 styczeń 2022 - 20:54
Dzięki za wpis, choć nie wiem w czym miałby mi pomóc. Powyższe informacje są mi znane, inaczej bym nie pytał.
Napisano 24 styczeń 2022 - 09:27
Uniżenie przepraszam, że ośmieliłem się podzielić własnymi doświadczeniami.
Fajnie, tylko nie o takie doświadczenia chodzi, bo nie są odpowiedzią na pytanie.
Szukałem konkretnych informacji, dziękuję za pomoc kolegom którzy się do mnie odezwali
Napisano 24 styczeń 2022 - 09:37
Napisano 24 styczeń 2022 - 09:47
Podobnie jak w przypadku Sławka, ja również za każdym razem muszę wnieść opłaty. I nie ważne, czy to jest Plat, Buyee, JapanTackle. W ostatnim przypadku przesyłka leżakuje w WERze od 18 grudnia. Masakra jakaś.
Użytkownik HaDe edytował ten post 24 styczeń 2022 - 09:47
Napisano 24 styczeń 2022 - 10:06
Jak będziesz miał opcję Fedex to skorzystaj, koledze udało się uniknąć kosztów dodatkowych przy zakupie z Japonii.Fajnie, tylko nie o takie doświadczenia chodzi, bo nie są odpowiedzią na pytanie.
Szukałem konkretnych informacji, dziękuję za pomoc kolegom którzy się do mnie odezwali
Napisano 24 styczeń 2022 - 10:07
Napisano 24 styczeń 2022 - 10:35
Tak jest bez względu na to czy to Japonia, usa czy nawet ostatnio UK…tak wygląda uszczelnienie vat w wersji dla ubogichRównie uniżenie przykro mi pisać, że niestety na 8 zamówień jakie zrealizowałem od około czerwca czy lipca zeszłego do dziś (kolejne w trakcie) na kwoty od około 250 zł wzwyż żadne nie zostało potraktowane ulgowo stąd mój wpis o niemożliwości unikniecia dopłat. Może ktoś kto zamówi po raz pierwszy uniknie dopłat. Koniec z mojej strony i powodzenia w zakupach
Użytkownik lexi edytował ten post 24 styczeń 2022 - 10:36
Napisano 24 styczeń 2022 - 10:39
Jak będziesz miał opcję Fedex to skorzystaj, koledze udało się uniknąć kosztów dodatkowych przy zakupie z Japonii.
Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka
Akurat przesyłki kurierskie w moim przypadku w 100 % z automatu trafiły na cło. Nawet te sprzed grubo ponad roku. I nie miała znaczenia nazwa spedytora. Naprawdę miałeś niesamowitego farta, że udało Ci się nie dopłacić ... Jakbyś jeszcze dopisał kiedy konkretnie taka "promocja" była ?
Użytkownik Sławek Nikt edytował ten post 24 styczeń 2022 - 10:39
Napisano 24 styczeń 2022 - 11:28
Nie ja, znajomy dla którego zamawiałem z dostawą do niego. Sytuacja sprzed 2 miesięcy. Na wiosnę 2021 zamawiałem mu kij z jp, też Fedex i też nie płacił.Akurat przesyłki kurierskie w moim przypadku w 100 % z automatu trafiły na cło. Nawet te sprzed grubo ponad roku. I nie miała znaczenia nazwa spedytora. Naprawdę miałeś niesamowitego farta, że udało Ci się nie dopłacić ... Jakbyś jeszcze dopisał kiedy konkretnie taka "promocja" była ?
Napisano 24 styczeń 2022 - 12:57
Napisano 24 styczeń 2022 - 18:00
Podepnę się pod dyskusję.
Parę dni temu kupiłem w DIGITAKA kołowrotek. A od nich wiadomo - Free Shipping.
Wysłali przez DHL. No i zaczął się problem.
Pierwszy meil informujący, że:
Agencja Celna DHL dokona w Pana/i imieniu formalności celnych. W tym celu prosimy o :
1. Skan/print screen zamówienia z serwisu aukcyjnego/sklepu internetowego – powinna być widoczna informacja: Co składa się na cenę, np. shipping, insurance itp.,oraz dane Klienta (np. login/nazwisko).
2. Skan potwierdzenia płatności za towar z banku/ konta PayPall/ksero paragonu.
3. Informację,
- Co jest zawartością paczki?
Wszystko to dostali. I tu niestety pojawia się problem..
Kolejny meil od DHL:
"Na fakturze nie ma wyszczególnionych warunków ani kosztów transportu. Są one niezbędne do obliczenia należności celno-podatkowych.
Czy w związku z tym przyjąć mamy koszt statystyczny wg taryfy IATA, czy też przedstawią Pan fakturę ze wskazanymi kosztami lub warunkami transportu?"
Więc piszę, że sklep Digitaka realizuje wysyłkę kołowrotków jako FreeShipping. Co jest wyraźnie widoczne na dokumencie zakupu jako 0JPY.
Odpowiedź DHL:
"Do wyliczenia należności celno-podatkowych brana jest wartość produktu oraz koszt transportu, który musi być widoczny na fakturze/ zamówieniu. Proszę o kontakt z nadawcą w celu otrzymania prawidłowej faktury."
Czy ktoś z Was koledzy miał już styczność z czymś takim? Czy agencja celna ma prawo w ogóle żądać takiego działania ode mnie?
Co jeżeli Digitaka nie zechce odpowiedzieć na prośbę o "prawidłową fakturę"?
Proszę o wskazówki.
Nakreślam szeroko tą sprawę bo może się to przydać nie tylko mnie, zważywszy że Digitaka to dość popularne miejsce zakupów.
Napisano 24 styczeń 2022 - 18:06
Użytkownik Sławek Nikt edytował ten post 24 styczeń 2022 - 18:08
Napisano 24 styczeń 2022 - 19:18
Nie do końca tak jest. Wystarczy że nie będzie na paczce któregoś ze składników potrzebnych do odprawy i Poczta też zacznie Cię męczyć o dostarczenie dokumentów a i tak skasuje 8.50zł. Np Plat bardzo mocno tego pilnuje i tu nigdy nie ma problemu ale niektóre sklepy mają to " w poważaniu".Dokładnie tak to leci czyli tzw. standard właśnie w przypadku spedycji za pomocą firm kurierskich. Jak paczkę, która załapie się na dopłaty dostarczy poczta to miły Pan czy też miła Pani z poczty poprosi o dopłatę bez wypełniania formularzy i przesyłania skanów czegokolwiek.
Napisano 24 styczeń 2022 - 19:27
Użytkownik Sławek Nikt edytował ten post 24 styczeń 2022 - 19:28
Napisano 24 styczeń 2022 - 19:46
Napisano 24 styczeń 2022 - 20:55
Przy okazji mam pytanie.
Czy ktoś orientuje się czy zamówienie z Japan do Holandii jest opłacalne czy są jakieś opłaty?
Zamawiał ktoś do Holandii?
Napisano 25 styczeń 2022 - 18:04
Napisano 25 styczeń 2022 - 18:09
A jeżeli ktoś na miejscu Japan by zakupił prywatnie i wysłał to unikamy opłat celnych ??