Zależy czym ciągniesz ta przyczepkę
Honda CRV i VW Jetta
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 30 marzec 2017 - 22:41
Zależy czym ciągniesz ta przyczepkę
Honda CRV i VW Jetta
Napisano 30 marzec 2017 - 22:44
Napisano 30 marzec 2017 - 22:46
Nie bez powodu staram się uniknąć takiego rozwiązania do puki się go da uniknąć... Tzn. do maksymalnej całkowitej masy przyczepy 750 kg... W moich warunkach (słonawa woda, zanurzenie kół po oś) problemy z systemem hamulcowym gwarantowane... Poza tym TÜV co dwa lata sporo droższy ;-)... Nabiłem już kilka tysięcy km z takim zestawem i nigdy nie byłem w sytuacji, gdzie by wydawał się potrzebny... Jeżdżę cholernie spokojnie i przewidująco ;-)... W wypadku wypadku hamowana przyczepa z pewnością ma swoją przewagę, ale każdy musi sam rozważyć, czy warto...
To moja pierwsza przyczepa tego rodzaju, brak doświadczeń czyni mnie w tej dziedzinie życiowej - Lemingiem A pytanie bardziej doświadczonych nie boli
Napisano 31 marzec 2017 - 00:23
Honda CRV i VW Jetta
Auta ciągnące nie należą do lekkich,i nie potrzeba dodatkowego hamulca w przypadku Twojej przyczepy.
Potwierdzam to co Kolega powyżej pisze, w przypadku moczenia kół są później problemy ( wiem coś na ten temat) zwłaszcza w słonej wodzie
Napisano 31 marzec 2017 - 06:31
Honda CRV i VW Jetta
Autka ,które masz spokojnie sobie poradzą z masą którą podałeś. Więc w zupełności przyczepa lekka czyli nie hamowana wystarczy .Kupując ją musisz najpierw sprawdzić jakie masz wpisy w dowodzie rejestracyjnym
O.1 – maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),
O.2 – maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),
Gdybyś miał w pozycji O.2 mniejszą wartość niż 750 kg to przy zakupie nowej przyczepy poproś o homologację w której będzie wpis odpowiadający w dowodzie rejestracyjnym. Wydanie takiej homologacji przez producenta jest bezpłatne .
Napisano 03 kwiecień 2017 - 16:53
Może już było, ale nie chce mi się szukać. Jak u Was przedstawia się sprawa tablic wyróżniających przyczepę?
Napisano 03 kwiecień 2017 - 17:03
Może już było, ale nie chce mi się szukać. Jak u Was przedstawia się sprawa tablic wyróżniających przyczepę?
W 2011 roku zmieniły się przepisy.Jeśli przyczepa nie przekracza 8 m długości to nie ma obowiązku umieszczania w.w tablic.
Napisano 03 kwiecień 2017 - 18:56
W 2011 roku zmieniły się przepisy.Jeśli przyczepa nie przekracza 8 m długości to nie ma obowiązku umieszczania w.w tablic.
A czy przypadkiem nie chodzi o długość zestawu? Nie tylko przyczepy?
Policja czepia się do wszystkiego. Znajomy zapłacił 30 zł mandatu za to, że nie miał dodatkowego trójkąta ostrzegawczego dla przyczepy. Podobno też obowiązuje gaśnica. Do przyczepy oczywiście.
Napisano 03 kwiecień 2017 - 19:44
A czy przypadkiem nie chodzi o długość zestawu? Nie tylko przyczepy?
Policja czepia się do wszystkiego. Znajomy zapłacił 30 zł mandatu za to, że nie miał dodatkowego trójkąta ostrzegawczego dla przyczepy. Podobno też obowiązuje gaśnica. Do przyczepy oczywiście.
Janusz, poprzedni przepis ten przed 2011 roku miał określoną długość zestawu , w tej chwili jest długość przyczepy włącznie z dyszlem.
Napisano 04 kwiecień 2017 - 05:24
Janusz, poprzedni przepis ten przed 2011 roku miał określoną długość zestawu , w tej chwili jest długość przyczepy włącznie z dyszlem.
Możesz to podeprzeć jakimś przepisem?
Minimalne rozmiary tablicy wyróżniającej przyczepy to 280x200mm. Na allegro sprzedają 300x100mm, czyli niezgodne z przepisami. Gdzie taką wielką(aż 4 szt.), zgodną z przepisami tablicę umieścić na przyczepie do łodzi?
Jeżeli więc Marku możesz swój wpis poprzeć konkretnym przepisem, to będę bardzo wdzięczny
Użytkownik Janusszr edytował ten post 04 kwiecień 2017 - 05:53
Napisano 04 kwiecień 2017 - 07:48
Możesz to podeprzeć jakimś przepisem?
Minimalne rozmiary tablicy wyróżniającej przyczepy to 280x200mm. Na allegro sprzedają 300x100mm, czyli niezgodne z przepisami. Gdzie taką wielką(aż 4 szt.), zgodną z przepisami tablicę umieścić na przyczepie do łodzi?
Jeżeli więc Marku możesz swój wpis poprzeć konkretnym przepisem, to będę bardzo wdzięczny
Mówisz i masz
Napisano 04 kwiecień 2017 - 08:14
Zapraszam Cię Marku na piweńko zimne, które wypijemy na Wigrach
Napisano 04 kwiecień 2017 - 08:32
Zapraszam Cię Marku na piweńko zimne, które wypijemy na Wigrach
Janusz , bardzo Ci dziękuje ale muszę Cię zmartwić ja piwa to nie piję .Może być PoloCockta lub jogurt
Równo rok temu byłem w Nowince ,tam też są Wigry
Napisano 04 kwiecień 2017 - 08:40
Ja Ciebie zapraszam nie do miejscowości Wigry, tylko na jezioro Wigry Chociaż klasztor Kamedułów w Wigrach również możemy zwiedzić od strony wody A nawet wyjść na brzeg i wypić smaczne piwo i ohydkę PoloCoctę
Napisano 04 kwiecień 2017 - 08:47
Ok,
Napisano 06 kwiecień 2017 - 16:42
Ja sobie dziś przerobiłem kółko podporowe od przyczepki . Z wąskiego wżynającego się w piach i trawę na dwa pompowane fi 280 mm po 28 pln .
Części do przeróbki .
Gotowe kółko podporowe .
Napisano 06 kwiecień 2017 - 17:20
Genialne, dzięki, muszę to samo zrobić ze swoim.
Napisano 06 kwiecień 2017 - 19:16
Też planuje podobna przeróbkę, ale chyba założę tylko jedno pompowane
Napisano 06 kwiecień 2017 - 19:25
Ja byłem przezorny i od razu kupiłem podporę manewrową z kołem pompowanym
Zmieniłem również szerokość felg z 4 na 5,5 cala i założyłem opony szersze - 195.
Napisano 06 kwiecień 2017 - 21:27
@Tabor .Czy w tandemie kiedy mamy je przykręcone do dyszla to tak samo je podniesiemy pod dyszel w czasie jazdy czy jednak nieco niżej ?
Jest szansa na fotkę kółek przykręconych do dyszla ?
0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych