Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepa do łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2605 odpowiedzi w tym temacie

#701 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 14 listopad 2018 - 15:00

To nie prędkość rozwala zamocowania łódki do przyczepki tylko jej nagły spadek . Jeśli się  jedzie ostrożnie tz nie 120 km/h a np 70-80 km/h to nie nie ma znaczenia  czy łódka dobrze jest zamocowana na rolkach czy płozach aby była mądrze zamocowana i nie mogła w czasie hamowania wystrzelić do góry .

Sławek dał  przykład na zdjęciach  i tak powinno być  przestrzegać innych przed głupotą  drugich .

Moją łódkę trzymają dwa pasy 5 t do przyczepki + 2 pasy 750 kg od pawęży do ramy i śruba rzymska 14 mm od uchwytu do wciągania  do dyszla przyczepki  , nie liczę pasa wciągarki ..


Użytkownik Tabor edytował ten post 14 listopad 2018 - 15:06


#702 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 14 listopad 2018 - 15:03

Takie pytanko mam, czy płozy w przyczepie można obłożyć ceratką teflonową dla lepszego ślizgu? Jakie jest Wasze zdanie ewentualnie doświadczenia.

Za oceanem są do kupienia specjalne spraye do płóz przyczepy.

Podobno się sprawdzają, sam nie używałem.



#703 OFFLINE   horac

horac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów

Napisano 14 listopad 2018 - 15:42

U mnie lodke trzyma dziobnica i dwa pasy 1.8m zwijane zaczepione za uszy transportowe na rufie. Dodatkowo dalem szekle bo mam dodatkowa dziurke w zaczepie na dziobie z linka nierdzewka 5. Zaliczylem pare awaryjnych hamowan i wszystko ok. Mysle ze wazna role spelnia tez wozek z kolkami pompowanymi bo kil lezy pomiedzy nimi wiec nie ma szans zeby nastapilo przesuniecie na boki. A przod odpowiednia dziobnica + szekla z linka.



#704 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 listopad 2018 - 21:51



Ja zmienialem w tym roku, obnizalem z 750 do 600kg. Konsultacja z producentem, jego dzialanie i wystawienie nowych papierow homologacji i nowej tabliczki na przyczepe przez niego i rejestracja w urzedzie (bez problemu).


A jaki producent? Moja przekracza o 100kg dopuszczona przez samochód bez hamulca. Przyczepa Tema czy jakoś tak z Liroja. W OBI ponoć zmieniają bez problemu w ciągu tygodnia. Tylko czy jak mam już zarejestrowaną mogę zmienić?
A jak nie zmienię to czy komuś policja sprawdzała czy DCM nie jest przekroczony? ( przyczepa DCM 750kg jedno auto 600kg drugie 1200 ale tam już ViaTole...)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#705 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1065 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 listopad 2018 - 21:58

A jaki producent? Moja przekracza o 100kg dopuszczona przez samochód bez hamulca. Przyczepa Tema czy jakoś tak z Liroja. W OBI ponoć zmieniają bez problemu w ciągu tygodnia. Tylko czy jak mam już zarejestrowaną mogę zmienić?
A jak nie zmienię to czy komuś policja sprawdzała czy DCM nie jest przekroczony? ( przyczepa DCM 750kg jedno auto 600kg drugie 1200 ale tam już ViaTole...)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Marka: Suski

Miałem już ja zarejestrowana na wyzsze dmc. Przyniosłem do urzędu papiery od producenta na niższe dmc, wytlumaczylem sytuacje (bo dla Pani w okienku była to nowość) i poszło sprawnie

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
  • Tresor lubi to

#706 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 21 styczeń 2019 - 17:12

Mam pytanie, ktoś wymieniał w przyczepie od Suskiego łożyska w kołach?

#707 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 21 styczeń 2019 - 17:40

Tak, wymieniałem na gwarancji. Oddali kasę.

#708 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 21 styczeń 2019 - 18:38

Masz może wymiary lub jakieś do polecenia? Chcę wymienić na zaś... Słyszałem że coś z nimi się dzieje a na wiosnę ciągne łódź do Włoch i bym wolał uniknąć niespodzianki.

#709 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 21 styczeń 2019 - 19:17

Na tą chwilę nie pamiętam, jutro w pracy poszukam może jakieś papiery zostały. Było to trzy lata temu, od tamtej pory po wymianie jest ok.

Mechanik mój wymienił może on pamięta, bo pudełka i fakturę Suskiemu wysłałem.

#710 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 639 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 21 styczeń 2019 - 19:39

Może zadzwoń, albo wyślij maila z zapytaniem, prozaiczne rozwiązanie, ale wśród normalnych producentów, szybkie i niekłopotliwe rozwiązanie.



#711 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 21 styczeń 2019 - 21:21

Tabliczka znamionowa ,która powinna być na osi i dowiemy się jakie mamy łożysko.

Producenci przyczep w naszym kraju montują osie AL-KO , Knott-a lub SPP . Nie ma reguły ,że dwie jednakowe przyczepy będą na tych samych osiach czyli może być łożysko kompaktowe lub stożkowe.



#712 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 21 styczeń 2019 - 21:46

Tabliczka znamionowa ,która powinna być na osi i dowiemy się jakie mamy łożysko.

 

Marek, homologację masz na oś czy na przyczepkę w tabliczce?

 

Pytam tak tylko zaczepnie....  ;)

 

Swoje przeszedłem przez reklamację, Suski oś gdzieś kupuje (gdzie?, nie wiem i mam to gdzieś), sam nie bardzo wie jakie są tam łożyska.

Mechanik mój wyjął i kazał jechać do sklepu, tam mi dobrali, przy czym okazało się że nie są to łożyska takie pierwsze lepsze z półki.

Na rozpatrzenie reklamacji też troszkę czekałem bo niby te uszkodzone co mu wysłałem wysyłał do producenta osi... ostatecznie oddał pieniądze za same łożyska, za robociznę nie było mowy, bo kazał przyprowadzić przyczepkę do siebie, wtedy musiał bym brać lawetę z Łomży do Radomia..., bo łożyska szlag trafił od wody (w przyczepce pod łodziowej!!!).

 

Oczywiście to było jakiś czas temu, teraz nie wiem jaki jest stan rzeczy...

 

Poza tym incydentem jest wszystko OK.



#713 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 22 styczeń 2019 - 08:58

Piotrek jest tak

Homologację dostajesz od producenta lub dilera na przyczepę i z tym papierkiem możesz ją zarejestrować w WK plus faktura zakupu.Dotyczy to pierwszej rejestracji.

Producent produkuje przyczepę z homologowanych części takich jak np,oś ,zaczep,felgi,oświetlenie i inne akcesoria. Buduje przyczepę na tych podzespołach kompletuje wszystkie papiery i przechodzi  proces homologacji w ITS-e. Jak otrzyma ocenę pozytywną to może produkować przyczepę .

Oś ma tabliczkę lub naklejkę , zaczep ma wybity symbol, jakieś tam numerki i homologację czyli wybitą ma literkę E i coś tam. Te E też znajdziesz na lampach /kloszach a nawet na szkiełkach odblaskowych.To tak w skrócie.

 

Łożyska w przyczepie podłodziowej. Wiesz jak jest cięcie kosztów na każdym kroku.Mamy producentów którzy montują najtańszą oś aby DMC się zgadzało.A garstka innych montują oś Waterproof. post #385   http://jerkbait.pl/t...0#entry2216498 

Podobnie jest gdy mamy przyczepę z hamulcem najazdowym. Oś zwykła i linki hamulcowe też zamiast dedykowanych. A powinna być  oś  która ma na tarczy kotwicznej możliwość podłączenia węża z wodą aby przepłukać z piachu czy też ze słonej wody bebechy  i linki hamulcowe nierdzewne.   


Użytkownik M a r a s edytował ten post 22 styczeń 2019 - 08:59


#714 OFFLINE   BOSMAN 76

BOSMAN 76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 387 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 26 styczeń 2019 - 18:48

Mój kolega pod SKYLLE 370 kupił przyczepkę z Pisza tą z łamanym dyszlem. Zobaczymy w praktyce jak to wychodzi na dzikich burtach Bugu. Na sucho bardzo pozytywnie.

Użytkownik BOSMAN 76 edytował ten post 26 styczeń 2019 - 19:22


#715 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 27 styczeń 2019 - 17:22

Mam taką  przyczepkę jeśli chodzi o przyczepkę Spawline .Moja posiada  bardzo twardą osią  skrętną   firmy SPP  DMC 750 kg która jest nieporozumieniem zero amortyzacji na polnych drogach  . Z obecnym rozumem jeśli kupował bym przyczepkę  to na wahaczach ,sprężyna- amortyzator lub resor- amortyzator  . 

Każdą  przyczepkę trzeba i tak dostosować do własnych potrzeb . Zdejmowane światła  też  mnie wkurzają chyba zamówię tablice prostokątną  jak w motorach i zrobię oświetlenie na stałe z boku przyczepki na Ledach .

Do tego trzeba mieć dobrą  wyciągarkę jak się  chce wyrwać łódkę z wody bez slipu  . Moja łódka z silnikiem waży z 350  kg wciągając ją  wyciągarka trzeszczy .. 

Łamany dyszel to fajny gadżet  i przydatny tym bardziej że łódka aluminiowa jest odporna  na zarysowania i wgniecenia można ją wlec po burcie bez obaw .  . Wędkarstwo to piękne ( drogie ) hobby .

 Bosman jaką szeroką ma kolega przyczepkę pod SKYLLE 



#716 OFFLINE   BOSMAN 76

BOSMAN 76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 387 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 28 styczeń 2019 - 07:15

Dam znać jak pomierzę.

#717 OFFLINE   BOSMAN 76

BOSMAN 76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 387 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 28 styczeń 2019 - 10:13

Przyczepka Spawline szerokości 115 pomiędzy kołami a rozstaw podpór płozowych 88 cm. Łudka leży jak ta lala. Amotoryzacja na wahaczu. A jak to będzie w praktyce to zobaczymy . Jeszcze trzeba będzie dopasować rolkę dziobową. Ogólnie przyczepka ok tylko pas w wyciągarce trochę cienki. Jak trzasnie to się zamontuje solidniejszy.

Użytkownik BOSMAN 76 edytował ten post 28 styczeń 2019 - 10:19


#718 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 28 styczeń 2019 - 22:58

115 pomiędzy kołami to chyb na taki większy kajak?



#719 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 29 styczeń 2019 - 18:07

SkiDivPL  chyba masz racje coś  mi się  wydaje że  źle zmierzony jest rozstaw kół  prawie nie możliwe te 115  cm . 

Moja przyczepka ma rozstaw kół 140 cm i jeszcze kombinuje rozszerzyć z 10 cm i jest typowa pod Skylle 370 .

Przy zamawianiu przyczepki zamówiłem dłuższy dyszel o 50 cm aby zamontować koło zapasowe  i żeby klapa samochodu

przy otwieraniu nie zaczepiała o elementy zamocowania wciągarki  .


Użytkownik Tabor edytował ten post 29 styczeń 2019 - 18:08


#720 OFFLINE   BOSMAN 76

BOSMAN 76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 387 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 30 styczeń 2019 - 15:37

Panowie te 115 cm jest na ramie a pomiędzy kołam a wymiar od brzegu opony do brzegu opony to 160 cm. Natomiast tylna klapa w Forku bez problemu się otwiera i o nic nie zachacza. Sorki ale grubości ramy i wielkości opon nie podam.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych