Po co go skracac sa zawiasy na dyszel wprowadzasz do garazu skladasz dyszel i po sprawiePytanie do bardziej doświadczonych użytkowników przyczepek...
Potrzebuję skrócić dyszel w przyczepie o 30 cm bo nie mieści mi się w garażu. Przeróbka polegałaby na odkręcaniu zaczepu, obcięciu dyszla i nawierceniu nowych otworów pod zaczep. Przyczepa jest do łodzi do 5,4m wiec przy swojej 4,5m mam jeszcze zapas. Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania do takiej przeróbki?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Przyczepa do łodzi
#1761 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2021 - 06:40
- Radbraw lubi to
#1762 OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2021 - 11:28
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#1763 ONLINE
Napisano 18 grudzień 2021 - 21:50
Witam,
Czy ktoś orientuje się czemu ceny uzywanych przyczep podłodziowych sa wyższe niż nowych np. niewiadów? mowa o przyczepach do 750dmc
#1764 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2021 - 23:40
Dłuuugie dyszle mają ,, plusy i minusy " , na plus nie trzeba tak daleko wjechać autkiem np. po piachu żeby zwodować łódkę . Do minusów zaliczę małe ronda ciasne zjazdy tu trzeba cholernie uważać na ścinanie zakrętów , sam zachaczyłem błotnikiem o pachołek dobrze że był gumowy a zrobili z nich rondko bardzo ciasne . Każdy kto pierwszy raz pojedzie z łódką niech patrzy w lusterka na to wyczulam .
#1765 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2021 - 09:07
Może chodzi o wyposażenie. W cennikach nowych to przeważnie są golasy.Witam,
Czy ktoś orientuje się czemu ceny uzywanych przyczep podłodziowych sa wyższe niż nowych np. niewiadów? mowa o przyczepach do 750dmc
Rolki, światła led, trapy potrafią kosztować więcej niż goła przyczepa.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1766 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2021 - 09:50
Może chodzi o wyposażenie. W cennikach nowych to przeważnie są golasy.
Rolki, światła led, trapy potrafią kosztować więcej niż goła przyczepa.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Dokładnie tak może być... w swojej wyrzuciłem fabryczne plozy i zastosowałem rolki... koszt rolek 1200 zł... analogicznie z wyciągarką...podstawowa poszła jako dodatkowa na dyszel na dół a w jej miejsce nowa...koszt 400 zł... stąd mogą być rozbieżności w cenach nowych i używanych przyczepkach...
#1767 ONLINE
Napisano 19 grudzień 2021 - 14:34
I teraz zachodze w głowe, bo mam stara przyczepe jeszcze na resorach do 450dmc w papierach, nie wiem czy ja modernizować ( zamontowac belke al-ko, oczyscic i pomalowac, kupic nowe felgi z oponami i swiatla led ) dodatkowo nie jest to ocynk w srodku czy inwestować w nowa przyczepe widziałem niewiadow 2700pln bez ploz etc. Płozy pewnie bym sobie zrobil sam wiec moze nie musialbym dokupowac.
Ciekawe ile mozna sobie krzyczec za przyczepke do 450dmc ewentualnie na same papiery.
#1768 ONLINE
Napisano 19 grudzień 2021 - 14:42
Zastanawiam się też także nad zakupem niewiadowa do 450dmc w sumie golas 2500.. pytanie tylko jak to się będzie miało później jak bede chcial zmienic ponton na łódź :/ może ktos posiada taka przyczepke i może podpowiedziec co maksymalnie na tym przewioze, czy pod ewentualnie aluminiową łódkę do 4,3m to sie nadaje
#1769 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2021 - 15:10
Zastanawiam się też także nad zakupem niewiadowa do 450dmc w sumie golas 2500.. pytanie tylko jak to się będzie miało później jak bede chcial zmienic ponton na łódź :/ może ktos posiada taka przyczepke i może podpowiedziec co maksymalnie na tym przewioze, czy pod ewentualnie aluminiową łódkę do 4,3m to sie nadaje
Te 450 DMC to jest przyczepa + ładunek.
Musisz wiedzieć ile waży goła przyczepa i ile waży wspomniana alu łódka zapewne z powieszonym silnikiem ,linią paliwową wraz zpaliwem plus pewnie jakiś drobny lub większy szpej.
#1770 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2021 - 20:09
- Pat92 lubi to
#1771 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 08:38
Ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w oponach w przyczepie suski 750? Wyczytałem że dla kół 13 cali ciśnienie powinno wynosić między 2,1-2,5 bara.
#1772 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 09:24
Nie wiem jak dla 13 cali, ale dla 14 cali - pytałem kiedyś u Suskiego (dla przyczepki DMC 750) - powinno być ok. 3,5 bara wg nich.
#1773 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 10:50
#1774 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 12:10
Tak, ja mam 14ki przy takiej przyczepce (DMC 750kg)
#1775 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 12:37
#1776 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 12:45
To musisz sprawdzić jakie masz do 750 dmc zakładają 13 są one do 900 kg, ale na życzenie klienta zakładali 14 na niskim profilu.Czyli tam są 14stki? Dzięki, tak mi się zdawało że 2,4 jest za mało.
Ja wioę 13 bo pomagają w amortyzacji, 14 twarda na korzeniach dostaje w du...
Jak latam po lasach i dziurach to upuszczan do 1,8
Użytkownik @Brig edytował ten post 20 grudzień 2021 - 12:48
- Tabor lubi to
#1777 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 16:14
#1778 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 17:49
Mario jaką masz oś skrętną typ , producent w swojej przyczepce Suskiego .
Mam Spawline na 13 '' kołach , oś skrętna firmy SPP , jakbym napompował 3,5 bara to po dojechaniu nad Bug szukał bym łódki i przyczepki w krzakach .
Max co pompuje to 1,5 bara . Przyczepka obciążona w 80 % to oś powinna działać .
Ze względu na prześwit samochodu musze zwiększyć prześwit przyczepki i dla tego chcę zamontować wyższe koła może nawet 15 ''
Użytkownik Tabor edytował ten post 20 grudzień 2021 - 17:50
#1779 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2021 - 18:27
Pompuję zgodnie z zaleceniem producenta - powyżej Arek @Brig podał zakres 3,5-4,8 (!) dla kół 14-tek.
Nie wiem, jaką mam oś (teraz tego nie sprawdzę), ale przyczepka w takiej konfiguracji 'idzie jak zła' I zwykle na krótkich odcinkach nawet łódki pasem nie ściągam.
#1780 Guest_Drac_*
Napisano 20 grudzień 2021 - 18:35
Ja podobnie jak Arek - ciśnienie mam poniżej 2, bo droga nad wodę to mocne nierówności. Ale przy drogach autostradowych nie wahałbym się dopompowac.
Użytkownik Drac edytował ten post 20 grudzień 2021 - 18:37
Użytkownicy przeglądający ten temat: 10
0 użytkowników, 10 gości, 0 anonimowych