Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 16 czerwiec 2018 - 00:17
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 16 czerwiec 2018 - 00:16
Użytkownik psulek edytował ten post 16 czerwiec 2018 - 00:17
Napisano 29 czerwiec 2018 - 04:24
Dołącze i ja się w temacie rok temu zobaczyłem przyczepe firmy BBG GALA z Białej Podlaskiej (bardzo słaba reklama tej firmy)i bardzo mi się spodobała a przyczep i łodzi już troszkę przeżuciełem ta wydaje mi się najbardziej przyjazna w porównaniu z konkurencją .Miałem okazje obejrzec przczepe Suskiego I nie twierdze że jest kiepska ale kto widiał gale na żywo bedzie sam mógł sobie odpowiedzieć która fajniejsza według mnie gala .
Ja wziełem z najmocniejszym kółkiem manewrowy K160 oczywiście super rolka i małe kółka 10 cali przez co nisko jest zawieszona i nie muszę głęboko wjeżdzać do wody udało mi się nawet zwodować łódke z łąki (chciałem już po traktor zasuwać) ale udało się. Jedeny bajer u Suskiego który mi sie podobał to tablica rej na zawiasie u mnie jest na sztywno i się pogieła ale to sobie poprawie,i jesli chodzi o te koła 10cali obniżają środek ciężkości tylko jakby całość bardziej podskakuje i uwaga po plaży jest troszkę gożej bo kółka pchają piach lepsze by były 13lub 14 ale wtedy wszystko idzie w górę co mi akurat nie odpowiada ,moja maksyma lepiej nie wjeżdżać na nie pewny grunt niż wołać chłopa z traktorem żeby samochód z wody wyciągnoł.
Napisano 29 czerwiec 2018 - 06:31
Napisano 29 czerwiec 2018 - 07:09
BBG tez ma regulowaną oś
trap przeż całą długość przyczepy
i rolkę kilową tzw super rolke ruchomą u susukiego jest stał
bardzo fajne i widoczne światła ledowe u suskiego to nie jest standard trzeba dopłaćić
Ja wziełem zosią do1300 kg choć dmc jest do 750 kg co daje nam resor i amortyzator ?możę ma mniej podskakiwać ale tylko w przypadku lekkich łodzi takich do100 kg moja waży 350 +100 kg silnik nie chcę pióra z resorem miałem i przerabiałem już to .według mnie skacze i wyżej stoi .Nie bez przyczyny w autch z pióramikomfort podrózy jestsłabszy .
Napisano 29 czerwiec 2018 - 11:38
co daje nam resor i amortyzator ?możę ma mniej podskakiwać ale tylko w przypadku lekkich łodzi takich do100 kg moja waży 350 +100 kg silnik nie chcę pióra z resorem miałem i przerabiałem już to .według mnie skacze i wyżej stoi .Nie bez przyczyny w autch z pióramikomfort podrózy jestsłabszy .
Pióra i ich ilość dobiera się do masy aby wszystko ładnie współpracowało.
Rozumiem że BGG ma system wielo wahaczowy? Bo chyba nie piszesz że oś skrętna jest lepsza od sytemu resor plus amortyzator?
Tak wygląda brak amortyzacji, do tego dodaj większą prędkość, koleiny na drodze i kałuże wody w koleinach - resztę sobie sam dopisz co się może wydarzyć, przyczepek to też się tyczy, może jedynie w ciut mniejszym zakresie.
A to że masz nisko, to moim zdaniem wada poważna jak ktoś ma powieszony silnik spalinowy, zbyt nisko jak będzie to spodzina może nie wytrzymać spotkania z przeszkodą na drodze np. polnej jak coś leży w trawie na środku czego nie zobaczysz....
Napisano 29 czerwiec 2018 - 13:21
Napisano 29 czerwiec 2018 - 13:56
Napisano 29 czerwiec 2018 - 14:06
Użytkownik psulek edytował ten post 29 czerwiec 2018 - 14:28
Napisano 29 czerwiec 2018 - 14:12
Kupiłem suskiego, jest ok, ale w standardzie nie nadaje się pod Sempera 440XT. Trzeba zamówić wyższe rolki kilowe. Łódka jest płaska i rolki nie sięgają, a ograniczeniem dla opuszczenia przyczepy są błotniki. Ja czekam na wymianę. Producent obiecał wymienić bez kłopotów i kosztów. Może po moim przykładzie pod Sempera teraz już będą montować wyższe.
Napisano 29 czerwiec 2018 - 15:34
Napisano 29 czerwiec 2018 - 15:51
Zapewne tak, Suski szybciutko wyciąga wnioski i skrupulatnie notuje no może poza jakascia łożysk
Też wymieniałeś?
Napisano 29 czerwiec 2018 - 19:13
Napisano 29 czerwiec 2018 - 19:16
Napisano 29 czerwiec 2018 - 19:51
Napisano 29 czerwiec 2018 - 20:37
Do amerykańskiej przyczepy dobierzesz łożyska i uszczelniacze bez problemu.
Zmieniałem.
Zimering w rękę i do sklepu z uszczelkami lub po wymiarach szukać w necie.
Zrób wcześniej pomiary piasty, nie sugeruj się zużytym uszczelniaczem.
Na łożyska nie żałuj, odwdzieczą się.
Kamil, łożyska i uszczelniacze wymieniłem. Niestety niewielka poprawa, dosyć duży luz w pionie. Prawdopodobnie zużyte czopy w osi.
Zamówiłem nową oś z europejskimi piastami. Nie będzie problemu z felgami i zapasem który chciałem dokupić.
Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:20
Pióra i ich ilość dobiera się do masy aby wszystko ładnie współpracowało.
Rozumiem że BGG ma system wielo wahaczowy? Bo chyba nie piszesz że oś skrętna jest lepsza od sytemu resor plus amortyzator?
Tak wygląda brak amortyzacji, do tego dodaj większą prędkość, koleiny na drodze i kałuże wody w koleinach - resztę sobie sam dopisz co się może wydarzyć, przyczepek to też się tyczy, może jedynie w ciut mniejszym zakresie.
A to że masz nisko, to moim zdaniem wada poważna jak ktoś ma powieszony silnik spalinowy, zbyt nisko jak będzie to spodzina może nie wytrzymać spotkania z przeszkodą na drodze np. polnej jak coś leży w trawie na środku czego nie zobaczysz....
Cóż za bzdura wiekszej nie słyszałem wielowachaczowe zawieszenie w przyczepie ?
Naprawiam samochody od 20 lat i wiem jedno że osi skrętnej nie mozna porównać do osi resorowanej +na os skrętną według mnie góma lepiej pochłania energie nie testewałem z amortyzatorami napewno rozwiazanie dobre.
Ten filmik co puściłes to przeież spręzyna bez amora to może zabić i trzeba uważać.
Człowieku ty chyba nie wiesz o czym piszesz jest cos takiego jak trym (są chydrauliczne jak i ręczne )dokształć się zanim ludziom zamęt wprowadzasz.
Watpie czy kiedy kolwiek cholowałeś łódz motorową na przyczepie najpierw jest oś nieważne czy skrętna czy na resorach a chyba każdy silnik da się unieść na 30 cm przeanalizuj to ..
Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:26
Jeśli chodzi o amerykanki to łozyska koyo bez problemu mozna dokupić i trzeba pamietać o smarowaniu są tam kalamitki a luz zawsze można skasować jest to taka konstrukcja że można ją dokręcić bardzo ważny jest zewnętrzny dekielek to on chroni przed wodą ale ważny jest smar łożyskowy trzeba go dużo dodać on jest jakby izolatorem wenątrz łożyska i tyle w temacie
Jeśli chodzi o łożyska kryte jak jet słąbej jakośći to zaciągnie wody i trzeba wymienić nie ma co się zastanawiać .
Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:32
A cha im niższy środek cięzkości tym wiekszą prędkość można uzyskać zdażyło mi się jechać z przyczepą i łodzią 160 na autostradzie naprawdę nie widzę problemu oczywiście taka jazda jest niebezpieczna i lepiej zwolnic do 130 i sobie lecieć zwalczając kilometry ma byc stabilnie i koniec kropka slipowanie to temat drugożędny ale napewno bardzo bardzo pomaga .
Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:38
Napisano 29 czerwiec 2018 - 21:48
Dlatego napisałem, że pod sieboe nie jest u nich drogo. Łódka ma 165cm w dnie.Kupiłem suskiego, jest ok, ale w standardzie nie nadaje się pod Sempera 440XT. Trzeba zamówić wyższe rolki kilowe. Łódka jest płaska i rolki nie sięgają, a ograniczeniem dla opuszczenia przyczepy są błotniki. Ja czekam na wymianę. Producent obiecał wymienić bez kłopotów i kosztów. Może po moim przykładzie pod Sempera teraz już będą montować wyższe.
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych