nikon d300s
#1 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2012 - 02:07
#2 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2012 - 08:39
Sigma 17-70
Nikkor 18-105
pozdro
#3 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2012 - 14:58
np;Nikkor AF-S DX 17-55 mm f/2.8G IF-ED,Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Szkła drogie jednak warto w coś takiego zainwestować.Obiektywy typu Kit nie pasują do takich puszek.
#4 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2012 - 17:08
Ogólnie bardzo dobry aparat, spory minus za Rawy które jokoś po swojemu edytuje, co w sprzęcie tej klasy nie powinno mieć miejsca, ale może to ukłon dla leniwych fotografów.Czasem przy iso 100 lubi coś popsuć w jasnych partiach obrazu, lepiej więc nie stosować tej czułości. Obiektyw no cóż temat rzeka, najlepiej kupić taki by był jak najlepszy, aparat bardzo dobry więc nie ma co ograniczać jego zdolności kiepskim obiektywem.
np;Nikkor AF-S DX 17-55 mm f/2.8G IF-ED,Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Szkła drogie jednak warto w coś takiego zainwestować.Obiektywy typu Kit nie pasują do takich puszek.
Pomine zdane o ingerencji w rawy bo tak to mozna o kazdym napisac. Nie zauwazylem niczego co by mi przeskadzalo w pracy z nef'ami.
Czy aby na pewno miales do czynienia z ta pucha?
Ona nie ma natywnego iso100, zaczyna sie od 200, oczywiscie jest programowe lowiso ale wtedy nie ma co marudzic, ze cos moze byc nie tak. Osobiscie nie zauwazylem niczego zdroznego jak poprawnie naswietle kadr.
Tampon w kwesti obrazka jesli juz ustepuje (a jak sie trafi na egzemlarz to trudno odroznic) pod wzgledem obrazka Nikkorowi 17-55 a jest trzy razy tanszy, co autor podkreslil na poczatku, ze ma byc niedrogo.
24-70 na kropie to bezsens totalny, no chyba ze to ma byc przygotownaie pod fufu.
pozdro
#5 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2012 - 18:24
... gdzie w d300s masz realne ISO 100??Ogólnie bardzo dobry aparat, spory minus za Rawy które jokoś po swojemu edytuje, co w sprzęcie tej klasy nie powinno mieć miejsca, ale może to ukłon dla leniwych fotografów.Czasem przy iso 100 lubi coś popsuć w jasnych partiach obrazu, lepiej więc nie stosować tej czułości. Obiektyw no cóż temat rzeka, najlepiej kupić taki by był jak najlepszy, aparat bardzo dobry więc nie ma co ograniczać jego zdolności kiepskim obiektywem.
np;Nikkor AF-S DX 17-55 mm f/2.8G IF-ED,Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED
Szkła drogie jednak warto w coś takiego zainwestować.Obiektywy typu Kit nie pasują do takich puszek.
Co nie pasuje Ci w RAWach, przecież to cyfrowy negatyw do dalszego postproccesu w wołarce...
Jedynie w NXie są edytowane z ustawieniami z puszki, inne wołarki ( ACR, LR itp) nie widzą tych ustawień ...
#6 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2012 - 18:41
...z tych trzech propozycji, dobrze wyselekcjonowany Tamron 17-50/2.8 będzie najlepsza propozycją...Tampon 17-50
Sigma 17-70
Nikkor 18-105
pozdro
Sigma ma megawielki rozrzut jakościowy, problemy z AF itp, Nikkor jest ciemny choć generuje dość ciekawy obrazek ( jak na KITa)...
#7 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2012 - 10:29
Nikkor 28-70 2.8 perełka
#8 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2012 - 14:35
#9 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2012 - 06:58
Tamron nie jest złym obiektywem ale do tej puszki powinno się podpiąć dobrej klasy szkło bo takiej klasy jest body. Nie rozumiem osób które bulą kupę kasy za puszkę a żałują na szkło raczej powinno być odwrotnie.Sam żydziłem kasy i kupiłem szkło niby lepsze od kita ale zdjęcia szybko zweryfikowały błędny zakup.Oczywiście trzeba mieć z czym porównać, dlatego kolega powinien pójść do sklepu podpiąć Tamrona zrobić kilka fotek póżniej powtórzyć kadry innym obiektywem np tymi co poleciłem i wtedy będzie wiedział czy warto kupić porządny obiektyw, czy zadowala go obrazek z Tamroma.
#10 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2012 - 14:37
#11 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2012 - 16:21
#12 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2012 - 08:56
Jaka puszka? Wybor jest prosty - im drozsza tym lepsza.
Jaki obiektyw?I tu wybor jest trudniejszy bo najlepsze sa staloogniskowe (pomijajac kwestie ze najdrozsze).
Wiec najpierw trzeba kupic porzadny plecak, zeby sie uszy nie urwaly i pojechac po wszystkich ciekawszych ogniskowych (nieocenione w wyborze w/w beda fora - i tu uwaga, trzeba koniecznie przejechac wszystkie bo moga gdzies zlosliwie w kanal wpuscic)...
Dla najbardziej profesjonalnych uwaga - jako, ze obiektywy staloogniskowe wymagaja czestych wymian nie od rzeczy bedzie kupic 2ga puszke coby zdazyc ze zrobieniem zdjec.
Gumo
#13 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2012 - 13:04
Jaka puszka? Wybor jest prosty - im drozsza tym lepsza.
Jaki obiektyw?I tu wybor jest trudniejszy bo najlepsze sa staloogniskowe (pomijajac kwestie ze najdrozsze).
Wiec najpierw trzeba kupic porzadny plecak, zeby sie uszy nie urwaly i pojechac po wszystkich ciekawszych ogniskowych (nieocenione w wyborze w/w beda fora - i tu uwaga, trzeba koniecznie przejechac wszystkie bo moga gdzies zlosliwie w kanal wpuscic)...
Dla najbardziej profesjonalnych uwaga - jako, ze obiektywy staloogniskowe wymagaja czestych wymian nie od rzeczy bedzie kupic 2ga puszke coby zdazyc ze zrobieniem zdjec.
Gumo
Ty wiesz, ze niektorzy tak maja i sobie nawet chwala takie rozwiaznia:)
pozdro
#14 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2012 - 14:27
1no co wiem to tylko to, ze wolno tak.
Gumo
p.s. Aha i jeszce 1no wiem - nie wszyscy musza to nasladowac.....bo wolno...
#15 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2012 - 17:59
#16 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 11:13
pozdrawiam
#17 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 18:55
już się prawie zdecydowałem na tą sigmę ale gdzieś znalazłem info że po pewnym czasie zaczynają się kłopoty gdy trzeba zrobić fotkę z góry, podobno sam wyjeżdża ...
Luke czy mógłbyś rozwinąć wyraz pseudo przy tej sigmie ?
/ jestem zielony jak groszek bonduelle w tym temacie stąd pytanie a że dopiero zaczynam przygodę z fotografią nie boję się pytać /
#18 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 19:01
#19 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 19:05
niestety większość zdjęć będę robił z góry ze statywu i trochę mnie to martwi...czy może można w nim jakoś blokować zakres focenia ?
#20 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 19:19
Możesz zablokować obiektyw na 17mm i nic poz tym. Jak będzie lokko po skosie to też się nie wysunie. Co niby byś fotografował w taki sposób?
Dodam jeszcze że to powiększenie w sigmie uzyskasz jeśli obiekt fotografowany znajduje się jakieś 20 cm od matrycy czyli około 2 cm od przedniej soczewki.W takim przypadku robi się bardzo ciemno.