
Shimano Vanquish ;)
#21
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:18
Np. Exsence/Exsence CI4 - Korpus magnezowy,rotor CI4/Korpus CI4,rotor CI4.
Taka sama sytuacja jest w Complex,seria CI4 jest cała z CI4,natomiast dro�źsza zwykła seria ma tylko rotor CI4 a body jest magnezowe co znacząco podnosi cenę
Co do wnętrza to nikt raczej dokładnych danych Ci nie poda,opr�łcz tego �źe r�ł�źnią się ilością ło�źysk.
Ja natomiast mogę powiedzieć �źe zauwa�źyłem �źe wszystkie kołowrotki jakie widziałem od środka kt�łre były w całości z CI4 (Rarenium CI4,Exsence CI4) miały przekładnię pokrytą czarną powłoką ochronną.
Natomiast po zdjęciach kt�łre widziałem np przy opisie dro�źszego Exsence z magnezowym korpusem,widać było �źe przekładnia jest zwykła,srebrna.
Aha,przypomniało mi się jeszcze jedno,�źe magnezowe korpusy mają inną budowę ło�źyska oporowego.
#22
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:34
Ped japończyk�łw w strone zaionu czy CI4 moze być spowodowany wcale nie oszczednościami, a rzeczywistymi zaletami tego materiału w por�łwnaniu do metalu, w szczeg�łlności zbiorem kilku cech tego materiału ( w tym między innymi ceny, łatwości obr�łbki ). To, �źe wielu z was jest nastawionych konserwatywnie i ze kręcioł ma byc �źelazny nie interesuje japońskich inzynier�łw. Dyskusje na tematy na kt�łrych wiekszość z nas sie w og�łle nie zna,czyli pouczanie , �źe to powinno być takie czy takie jest tylko czczym gadaniem nie popartym ani wiedzą rzeczywistą, aani praktyką. My to mozemy się wypowiadać po fachowemu na tematy na kt�łrych się znamy zawodowo, a nie udajemy, ze sie znamy. Nie produkujemy zaawansowanych kołowrtk�łw i ich nigdy produkowac nie będziemy. Ja wiem, ze Polak myśli, �źe wszystko wie najlepiej, ale to m�źonka.
Podstawowa wada nowych carbon�łw dla polskiego wedkarza to niska waga, bo przecie u nas wywa�źa się wedki kręciołami

Co bedzie poczekamy obaczymy....kołowortki sa coraz bardziej zaawansowane tak jak wszystko co na otacza i powrotu do przeszłości nikt nie przewiduje...
PS. Mam w domu Exsence CI4 4000S i jak dla mnie on chodzi lepiej nawet ni�ź stella czy nowy twin, choć one przecie chodza znakomicie, a przeice na exsence MALAYSIA


...zawsze będą fani starych dinozaur�łw i fani nowinek, fani starych trabant�łw i ferrari, mebli nowoczesnych i starodawnych...ale co z tego? Tacy juz jesteśmy

- czaro73 i Stafford lubią to
#23
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:40
Ja te�ź miałem kiedyś Rarenium,i ju�ź kilka razy pisałem �źe byłem bardzo zadowolony.
Fakt CI4 przyjemnie się trzyma w ręku

#24
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:51
Trend dotyczy nie tylko, względnie tanich, maszynek jak kołowrotki ale tak�źe samochody, telewizory itd. Nawet dobre i naturalne wędliny potrafiliśmy zrobić z mięsa ju�ź wieki temu, teraz technologia procesu przetw�łrstwa polega na tym by zrobić kiełbasę bez udziału mięsa a tak�źe wytworzenie mięsa, kt�łre w swoim składzie ma jak najwięcej wody. Chińczycy zrobili ju�ź kiełbasę z ludzkiego kału, kt�łra zaspokaja potrzeby �źywieniowe tak samo jak ta z mięsa.
Ka�źdy kto miał mercedesa 124 wie jak bardzo in�źynierowie pracujący w M. Benz polepszyli wszystko co powstało p�łźniej

#25
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 22:58
Quote
i właśnie chodzi to o nowe doskonałe materiały heheheh, one nie są lepsze tylko tańsze...
A mo�źe warto popatrzeć na to z tej strony,�źe CI4 MIMO �źe tańsze od al czy mg,jest prawie lub r�łwnie dobre i dlatego decyzja producenta jest taka �źeby zrobić tańszy kołowrotek o walorach dro�źszego dla pewnej grupy ludzi...
Oczywiście są to tylko przypuszczenia,mo�źliwe �źe Japończycy robią to celowo i po jakimś okresie u�źytkowania CI4 czy Zaion się rozleci,tyle �źe jak dotąd nie ma na to dowod�łw.

Tak na prawdę to nie słyszałem jeszcze potwierdzonej informacji �źe kołowrotki z CI4 czy Zaion'u się komuś posypały,tylko same negatywne spekulacje na temat tego materiału. Ba,nie przeczytałem nigdy negatywnej oceny u�źytkownika kołowrotka wykonanego z CI4.
#26
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 23:06

Jeśli por�łwnamy kulture pracy Tournamenta i exista to w og�łle nie ma co gadać...Mercem 124 jaki miałem sam






#27
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 23:06
#28
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 23:31
Quote
Mercem 124 jaki miałem sam
nie mogłem w zimie ruszyc z miejsca na prostej drodze, a lewarek bieg�łw miał skok z 1 do 2 chyba ze 30 cm
,
Ja miałem dwa w tym jeden 4matic, oba jeździły po lodzie lepiej ni�ź większość aut, drugi miał blokadę mostu. A jakość zobacz sam:




Dla por�łwnania 10 lat młodszy topowy model francuskiej marki, kt�łry dostałem w prezencie ale miałem bardzo kr�łtko

#29
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 23:36



#30
OFFLINE
Napisano 24 styczeń 2012 - 23:42

pzdr i kończę OT, bo się rozbrykałem z tymi sentymentami.
#31
OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2012 - 00:51
.
Użytkownik tench77 edytował ten post 22 grudzień 2013 - 23:30
#32
OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2012 - 00:55
Quote
Podobnej wersji tak bym to ujął,ta magnezowa zazwyczaj będzie mieć coś lepszego.Czy ktoś dał mo�źliwość wybrania wersji magnezowej i plastikowej tego samego kołowrotka, czy to tylko zawijanie g w sreberko.
Ciekaw jestem,bo w czasach gdy weszła na rynek pierwsza Stella z magnezowym korpusem nie interesowałem się jeszcze wędkarstwem,czy nastawienie ludzi do nowego materiału było podobne do tej sytuacji teraz z CI4/Zaion

#33
OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2012 - 02:21
...
Użytkownik tench77 edytował ten post 22 grudzień 2013 - 23:28
#34
OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2012 - 09:46
Im bardziej plastikowe kolowrotki tym lepiej - dla inzynierow je projektujacych, dla firm je produkujacych, dla sklepow je sprzedajacych.
My, fani czegos tam czy innegos mozemy tylko w tym labiryncie ofert wybierac wg wlasnego osadu.
Czesto znajdujac sie pod wplywem tych powyzej. Majacych przeciez zyciowy interes w tym bysmy mieli jak najbardziej zaawansowane technologicznie zabawki.
Dobry przyklad podal @gucio.
Taki jeszcze maly wtret odnosnie kultury pracy :
jak kolowrotek jest plastikowy (jak wiekszosc tych zaawansowanych technologicznie) to maselko jest full wypas. W koncu plastik super tlumi drgania jakiekolwiek czy inne odczucia pracujacej przekladni.
Wystarczy wziac fabrycznie nowa Stelle 98 i nowego Soare czy Cardiffa i sobie porownac krecac na sucho z rozdziawiona geba

#35
OFFLINE
Napisano 06 luty 2012 - 09:31
http://www.plat.co.jp/shop/catalog/default/language/en/cPath /21_39_41_2024/saltwater-fishing/reel/shimano-spinning-reels /vanquish.html
#36
OFFLINE
Napisano 06 luty 2012 - 09:55
I od razu przecena!
OKAZJA = BRAAAAAAC!

Rozni producenci zauwazyli problem slizgania sie plecionki po dnie szpuli...czy Vanquish ma lepka ta powierzchnie wewnatrz szpuli ?
Bo ze jest gladka, polyskliwa to widac na foto
Pozdrawiam
Guzu
p.s. Nie mam nic przeciwko temu kolowrotkowi w szczegolnosci. Takze jesli ktos ma go w planach to niech nie czuje sie urazony.
#37
OFFLINE
Napisano 06 luty 2012 - 09:57

- theslut lubi to
#38
OFFLINE
Napisano 06 luty 2012 - 10:00
#39
OFFLINE
Napisano 06 luty 2012 - 10:02
Quote
Easy Maintenance - czyt. dziurka do smarowania,jak ten otw�łr w korpusie. Mają ją wszystkie lepsze modele od 2010 roku.
Tak jak np. moja Stella FE. Tylko co z tego...Nawet jej jeszcze nie zabrałem na ryby...Pstrągi zamarzły. Mo�źe we wrześniu uda mi się z nią wyskoczyć na jakieś jazie.
#40
OFFLINE
Napisano 06 luty 2012 - 10:03

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych