Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Daiwa Luvias LT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Pluszszcz

Pluszszcz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 669 postów

Napisano 25 czerwiec 2024 - 11:37

Moim zdaniem jest to zwykła oszczędność na produkcji i już im się nie chce nawet śrubki przykręcić, albo pina wstawić. Ale mam nadzieję, że się mylę :) 



#22 OFFLINE   Hesher

Hesher

    Ekspert

  • Lurebuilding Team
  • PipPipPipPip
  • 6392 postów
  • LokalizacjaPułtusk
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Prażmowski

Napisano 25 czerwiec 2024 - 11:56

Moim zdaniem jest to zwykła oszczędność na produkcji i już im się nie chce nawet śrubki przykręcić, albo pina wstawić. Ale mam nadzieję, że się mylę :)


Nope ;) "znacznie zmniejsza ryzyko splątania w połączeniu z nowym ramieniem kabłąka." To z opisu rotora Excelera 23, jednego z pierwszych modeli z nowym jego typem. Także wtopa inżynierska wycofywana raczkiem. No bo dopisek, że mocniejszy to taka zasłona dymna, często łamiecie rotory? ;)

#23 ONLINE   Darek_W

Darek_W

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 647 postów
  • LokalizacjaJózefosław
  • Imię:Dariusz

Napisano 25 czerwiec 2024 - 17:53

 często łamiecie rotory? ;)

Mnie lecą jakieś 2 tygodniowo i wykupiłem abonament  :D


  • Hesher lubi to

#24 ONLINE   Darek_W

Darek_W

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 647 postów
  • LokalizacjaJózefosław
  • Imię:Dariusz

Napisano 26 czerwiec 2024 - 12:04

I widzę że w sumie to jest ten sam rotor we wszystkich nowych wersjach: Luvias, Airity, Airity ST, Exist, Certate jak sobie popatrzyłem to widać że się rzeczywiście wycofują z tego poprzedniego typu rotora

Załączone pliki


  • Biesan i Mateo1989 lubią to

#25 OFFLINE   Luckyguliver

Luckyguliver

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1005 postów
  • LokalizacjaN17
  • Imię:Remek

Napisano 13 sierpień 2024 - 12:47

Czy model 2500XH podola wirowkom typu Aglia 3 czy malym woblerkom trociowym? Szukam czegos na male trotki i pstragi. Przynety prowadzone glownie po skosie. Te ktore podalem to taki max od swieta. Normalnie to Aglia 1 lub 2 oraz 5 cm Invader.



#26 OFFLINE   GroPerch

GroPerch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 359 postów
  • LokalizacjaPółnocny Wschód i Wwa
  • Imię:Filip

Napisano 29 sierpień 2024 - 10:05

Czy dotarł już do kogoś z kraju kwitnącej wiśni model na 2024?
Jestem szczególnie ciekawy wrażeń z obcowania z rozmiarem 1000/2000/FC2500

#27 OFFLINE   Iluzjonista

Iluzjonista

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów

Napisano 29 sierpień 2024 - 16:08

Panowie jaka jest róznica pomiędzy tą na papierze pomiędzy luviasem lt, a airity lt w tym samym rozmiarze. Powiedzmy 2500 ?

 

Pytanie sprzed kilku miesięcy, ale może komuś się przyda.

 

1. Największa różnica, czyli materiał rotora - w przypadku Luviasa jest to zaion, natomiast rotor Airity (modelu z 2021 roku, srebrny korpus, złoto-fioletowa szpula) jest wykonany z DS5. 

2. Waga wynikająca z punktu pierwszego - np. Luvias C2000 waży 150 g, Airity C2000 waży 160 g.

3. Luvias ma jednoczęściowy kabłąk, Airity ma kabłąk dwuczęściowy - jak tańsze modele Daiwy. 

4. Luvias ma dwa łożyska kulkowe w rolce, Airity ma tam jedno łożysko kulkowe i jedno ślizgowe w postaci tulejki z tworzywa. 

 

Więcej różnic nie ma. Oba kołowrotki to mocarze wagi lekkiej, z mocną frezowaną przekładnią. 1000/ C2000 Luvias i Airity zjadają wytrzymałością Vanforda 1000/ C2000. Vanford zjada Luviasa i Airity lekkością startu i ogólną subtelnością (Daiwa celowo smaruje Luviasa i Airity chyba smołą). Krótko - tam, gdzie u mnie kończy się Vanford 1000/ C2000, tam wchodzi Airity 1000/C2000 (w obu przypadkach mam różne szpule, i 1000, i 2000). 


Użytkownik Iluzjonista edytował ten post 29 sierpień 2024 - 16:11

  • S.N. i Darek_W lubią to

#28 ONLINE   Darek_W

Darek_W

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 647 postów
  • LokalizacjaJózefosław
  • Imię:Dariusz

Napisano 29 sierpień 2024 - 16:32

Zapytałem ChatGPT co to ten DS5 bo Google to mi Citroena chciał sprzedać  :D

odpowiedź:

———————————————

DS5 to oznaczenie materiału używanego przez firmę Daiwa do produkcji rotorów (i innych elementów) w niektórych modelach kołowrotków. Jest to zaawansowany kompozytowy materiał, który łączy w sobie wysoką wytrzymałość i sztywność z niską wagą. 

 
Technicznie rzecz biorąc, DS5 jest mieszanką polimerów wzmacnianych włóknem węglowym. Taki kompozyt charakteryzuje się odpornością na korozję, co jest szczególnie ważne w sprzęcie wędkarskim, który jest narażony na działanie wody (w tym słonej). Dzięki wykorzystaniu włókien węglowych, DS5 jest jednocześnie lekki i wytrzymały, co pomaga poprawić ogólną wydajność kołowrotka, zwłaszcza jeśli chodzi o precyzję działania i długowieczność. 
 
W porównaniu z tradycyjnymi metalowymi materiałami, takimi jak aluminium, DS5 oferuje lepszy stosunek wytrzymałości do wagi, co jest kluczowe w projektowaniu nowoczesnych, wydajnych kołowrotków.
———————————————
EDIT
jeszcze czym się różnią :
 
DS5, Zaion, oraz Zaion V to zaawansowane materiały kompozytowe używane przez Daiwę do produkcji elementów kołowrotków, takich jak rotory, korpusy i inne kluczowe komponenty. Każdy z tych materiałów ma swoje unikalne właściwości, które wpływają na wydajność i zastosowanie danego kołowrotka.
 
### 1. **DS5**
   - **Skład:** DS5 to kompozyt polimerowy wzmocniony włóknami węglowymi.
   - **Charakterystyka:** DS5 jest materiałem o wysokiej sztywności i wytrzymałości, ale jest nieco tańszy w produkcji w porównaniu do Zaionu. DS5 oferuje dobry stosunek wytrzymałości do wagi, co czyni go odpowiednim materiałem do produkcji komponentów w średniej i wyższej półce cenowej.
   - **Zastosowanie:** Głównie stosowany w średniej klasy kołowrotkach, gdzie balans pomiędzy kosztami a wydajnością jest istotny.
 
### 2. **Zaion**
   - **Skład:** Zaion to bardziej zaawansowany kompozyt węglowy o wyższej zawartości włókna węglowego niż DS5.
   - **Charakterystyka:** Zaion jest materiałem niezwykle sztywnym, lekkim i bardzo odpornym na korozję. W porównaniu z DS5, Zaion oferuje lepszą sztywność, co przekłada się na wyższą precyzję pracy kołowrotka oraz zwiększoną trwałość. Jest również bardziej odporny na odkształcenia.
   - **Zastosowanie:** Wykorzystywany w wyższej klasy kołowrotkach, gdzie kluczowe są niska waga i wysoka wytrzymałość. 
 
### 3. **Zaion V**
   - **Skład:** Zaion V to wariant Zaionu, który jest zoptymalizowany pod kątem jeszcze lepszej wytrzymałości przy zachowaniu lekkości.
   - **Charakterystyka:** Zaion V jest bardziej wytrzymały i odporny na naprężenia niż standardowy Zaion, co czyni go idealnym wyborem do stosowania w komponentach, które muszą wytrzymać ekstremalne warunki i duże obciążenia.
   - **Zastosowanie:** Używany w topowych modelach kołowrotków, gdzie priorytetem jest osiągnięcie najlepszej możliwej wydajności.
 
### **Podsumowanie różnic:**
- **DS5**: Kompozyt polimerowy wzmocniony włóknami węglowymi, dobry stosunek ceny do jakości, stosowany w średniej klasy kołowrotkach.
- **Zaion**: Bardziej zaawansowany kompozyt węglowy, oferujący wyższą sztywność i lekkość, stosowany w wyższej klasy kołowrotkach.
- **Zaion V**: Ulepszona wersja Zaionu, z większą wytrzymałością i sztywnością, wykorzystywana w najlepszych modelach kołowrotków.
 
Materiały te różnią się przede wszystkim zawartością i jakością włókien węglowych, co wpływa na ich sztywność, wytrzymałość i koszt produkcji.

Użytkownik Darek_W edytował ten post 29 sierpień 2024 - 16:41


#29 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 154 postów

Napisano 29 sierpień 2024 - 16:35

Dwie różne konstrukcje i dwa różne napędy. Daiwa ma to do siebie, że lubi pracować maślanie i z leciutkim oporem a Shimano lubi kiedy korba się kręci jak helikopter. Dlatego ktoś kto latami łowił Daiwa i przeszedł na Shimano nie może się przyzwyczaić do pracy kołowrotka i tak samo jest w drugą stronę. Każdy kołowrotek można zrobić aby pracował maślano albo kręcił jak pojeba... Osobiście wolę jak kołowrotek kręci maślano i tak mam zrobione wszystkie Shimano jakie posiadam.
  • Darek_W lubi to

#30 OFFLINE   Iluzjonista

Iluzjonista

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 82 postów

Napisano 29 sierpień 2024 - 17:05

### **Podsumowanie różnic:**

- **DS5**: Kompozyt polimerowy wzmocniony włóknami węglowymi, dobry stosunek ceny do jakości, stosowany w średniej klasy kołowrotkach.
- **Zaion**: Bardziej zaawansowany kompozyt węglowy, oferujący wyższą sztywność i lekkość, stosowany w wyższej klasy kołowrotkach.
- **Zaion V**: Ulepszona wersja Zaionu, z większą wytrzymałością i sztywnością, wykorzystywana w najlepszych modelach kołowrotków.
 
Materiały te różnią się przede wszystkim zawartością i jakością włókien węglowych, co wpływa na ich sztywność, wytrzymałość i koszt produkcji.

 

Darek, to nie tak  :)

 

Zaion V to coś pomiędy DS5 i zaionem (mała litera, Daiwa, bez przesady, to tylko nazwa materiału  ;)), jednak bliżej mu do DS5 niż do zaionu. Nowy Exceler jest z zaionu V, więc wiadomo co i jak. Zaion bez "V" to ten najlepszy materiał na "z". 



#31 ONLINE   Darek_W

Darek_W

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 647 postów
  • LokalizacjaJózefosław
  • Imię:Dariusz

Napisano 29 sierpień 2024 - 18:24

To info z ChataGPT tak skopiowałem bo sam szukałem czym się one różnią

#32 OFFLINE   Kokosz

Kokosz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 853 postów

Napisano 29 sierpień 2024 - 20:46

Dwie różne konstrukcje i dwa różne napędy. Daiwa ma to do siebie, że lubi pracować maślanie i z leciutkim oporem a Shimano lubi kiedy korba się kręci jak helikopter. Dlatego ktoś kto latami łowił Daiwa i przeszedł na Shimano nie może się przyzwyczaić do pracy kołowrotka i tak samo jest w drugą stronę. Każdy kołowrotek można zrobić aby pracował maślano albo kręcił jak pojeba... Osobiście wolę jak kołowrotek kręci maślano i tak mam zrobione wszystkie Shimano jakie posiadam.

  Czyżby zima tuż tuż, teoria od czapy… Mam na stanie kołowrotki i z jednej stajni i z drugiej. Kilku kumpli podobnie. I jakoś te młynki nie „gryzą” się. A używane są, zgodnie z przeznaczeniem, czyli nad wodą, przy wędkowaniu.



#33 OFFLINE   Valo

Valo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów

Napisano 30 sierpień 2024 - 19:38

Czy produkcja Luvias 2024 wróciła do Japonii czy w zewnętrznych fabrykach jest klepany?

#34 ONLINE   mario

mario

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 3671 postów
  • LokalizacjaP L

Napisano 31 sierpień 2024 - 07:54

Nie wróciła, są produkowane w Chinach.

 

 

Załączony plik  Luvias PC LT 2500.jpg   80,87 KB   1 Ilość pobrań

 

 

 


  • Valo lubi to

#35 OFFLINE   GroPerch

GroPerch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 359 postów
  • LokalizacjaPółnocny Wschód i Wwa
  • Imię:Filip

Napisano 31 sierpień 2024 - 08:27

No to na razie ~1400zł z opłatami z JP trochę odstrasza, tym bardziej, że od poprzedniej wersji to się głównie różni kolorami.

#36 OFFLINE   Valo

Valo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów

Napisano 31 sierpień 2024 - 09:43

Moim zdaniem zakup zupełnie nieopłacalny. Za 1600-1700 można mieć Certate do 1600 TP. Jeżeli komuś zależy na wadze i nie stać go na Airity czy Vanquish, kupi Vanford.

Użytkownik Valo edytował ten post 31 sierpień 2024 - 09:44


#37 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4706 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:S.
  • Nazwisko:N.

Napisano 31 sierpień 2024 - 12:58

Akurat ja gdybym miał wybierać pomiędzy luviasem, a vanfordem zdecydowanie wybrałbym luviasa bez żadnych ale o ile byłby do kupienia w rozsądnej cenie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych