Słabe chłodzenie silnika SUZUKI DF 2.5
#21 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2012 - 06:47
#22 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2012 - 08:31
#23 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2012 - 19:18
To na marginesie, tak się składa, że mam takie Suzuki od nowości z 2009 roku.
Po uruchomieniu silnika, czy to zimnego czy ciepłego na wolnych obrotach na biegu czy na luzie - będzie tylko para wodna. Taka jego uroda i już. Na większym gazie powinny lecieć 2 cienkie strużki - woda szybko robi się ciepła i nie jest to oznaką awarii.
Niepokojące jest to prychanie, u mnie nic takiego nie ma miejsca, woda leci równomiernie z obydwu otworów.
Moim skromnym zdaniem do wymiany impeller czyli plastikowy wirnik pompy. Koszt części ok.50-60 zł.
Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony, czwarty sezon, pali od kopa, nic się nie dzieje. Niezadowolony jestem z setek wontonów rybaków na Rudej Wodzie, gdzie właśnie trwa dorzynanie resztek okonia.
Pozdrawiam.
#24 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2012 - 20:31
#25 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2012 - 13:33
jak wspomniałem 2 otwory w połowie stopy to nie kontrolki i nie można się nimi sugerować.nie wiedziałem że w suzuki wirnik jest plastykowy.czy aby napewno?
ja juz chyba sie tutaj rozpisywalem o moich problemach z wiekszym bratem 6KM ?
u gory stopy (pod silnikiem) sa 2 otwory - 1 to wydalanie spalin i z niego prycha i kicha czesto + leci mgielka ten otwor jest z tylu silnika od spodu). 2Gi jest z boku i z niego powinna leciec struzka kontrolna - u mnie zatyka sie on tak czesto, ze zaczalem wozic na lodzi spinacz biurowy do odtykania (a najczesciej nie zwracam uwagi czy sie woda leje ;(
Wirnik do pompy (ang impeler) jest gumowy (przynajmniej w 6KM).
Wplyw wody jest przez kratke w spodzinie (zaraz nad sruba) a wylt spalin (jak i wiekszosci wody z silnika) w spodzinie za sruba (jest duzy, ze palca tam wsadzic mozna).
#26 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2012 - 15:13
Puszek7 zajrzyj do Władka Łagwinowicza szpecem wielkim nie jest ale sam pływa na silniku a do tego jest mechanikiem na krzyzówce u Zenka więc powinien cos wiedzieć. Ewentualnie umowimy się gdzieś może w Wilamowie i zerknę.
Termostat wyrzuciłes nie potrzebnie chyba, ze przy probach w szklance nie dawał oznak zycia ale wtedy z tego co kojarze byłby otwarty i woda by swobodnie przepływała w odróżnieniu od niektroych samochodow gdzie jak padnie to zamyka obieg powodując przegrzanie płynu. W razie czego odezwij się na priv to moze w wekend jakieś spotkanko zaaranżujemy, może Maggot dołączy ? . Kupie u zdziercy jedną dniówkę i poszukamy jakiegoś rybona.
#27 OFFLINE
Napisano 28 czerwiec 2012 - 09:09
sam stałem sie nabywca takiego silniczka.2006r.
rzeczywiscie nie ma tam sikacza.
głowa silnika odłaczona od kolumny srodkowej.
planuje nawiercic otworek fi 2mm na wylewie robiac taki sikacz na stałe.jak cos to zrobie troche fotek
#28 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2012 - 12:32
#29 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2012 - 20:27
#30 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2012 - 19:36
Niedawno wzialem wiertarke i wiertelko minimalnie wieksze jak oryginalny otwor (niemal nie czulem, ze wierce) - teraz sika, ze z kilometra widac, ze chlodzenie dziala...
#31 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2014 - 09:27
Witam
Przemek w Twoim silniku jest wszystko o.k.
Mam taki sam i kilka innych .
W starszym modelu DF2,5 woda chłodząca z silnika wpływa w kolumnę( a nie na zewnątrz ) , smaruje dodatkowo i chłozi tulęjkę ślizgową pośrednią wałka napędowego .Jest to zaleta a nie wada . W każdym razie rzecz przemyślana . Woda w kolumnie wypływa luzem i jest wydmuchiwana ze spalinami na zewnątrz dlatego przez te otworki jest wydmuchiwana tylko część tej wody . Gdyby tych bryzgów nie było wcale , to byłoby źle .
Jak będziesz miał problem , służę radą .
Pozdrawiam .
#32 OFFLINE
Napisano 26 marzec 2014 - 21:19
Problem znikł już jakiś czas temu Silniczek spisywał się super ale potrzebowałem czegoś ciut mocniejszego i od września jestem posiadaczem 4km mercury'rgo
#33 OFFLINE
Napisano 27 marzec 2014 - 14:10
tak z czystej ciekawości zapytam , a jak poradziłeś sobie z tym sikaczem (chłodzeniem ) ?
#34 OFFLINE
Napisano 27 marzec 2014 - 15:56
może to złe rozwiązanie, ale wyciągnąłem termostat aby woda miała przepływa cały czas. I silniczek chodził i chodzi u kolejnego właściciela jak pszczółka
#35 OFFLINE
Napisano 28 marzec 2014 - 08:05
Witam
Tak , o termostacie wspominałeś . Pomyślałem jednak że rozwiązałeś problem sikacza . Ponieważ w Twoim silniku były tylko otworki kontrolne z przestrzeni kolumny . Czy po wyjęciu termostatu wypływ wody z tych otworków zwiększył się ? Myślałem że dorabiałeś wypływ tak jak jest w nowszych modelach czyli nieco powyżej tych otworków na lekkim małym wypłaszczeniu na kolumnie . Na ruskich filmikach widać to miejsce dość dokładnie .
#36 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2014 - 13:03
Nie, zostawiłem to tak jak było. A wypływ może troszkę się zwiększył, ale nie znacznie.. I tak ten sikacz to tylko kontrolka chłodzenia. dzięki niej wiemy czy silnik ma przepływ wody i się chłodzi reszta wymiany wody zachodzi u nas w kolumnie więc nie dorabiałem tej kontrolki.
#37 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2014 - 16:32
ja proponuje bys w swoim aucie usunał termostat i pojezdził tak z tydzień, wtedy dojdziesz do przekonania w jakim celu tam był
- kotwitz lubi to
#38 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2014 - 22:21
Jasne jasne. Auto i silnik zaburtowe, tak samo rozwiązane chłodzenie no no..Bardzo trafne porównanie. Uwierz mi w moim serwisie również zdarza mi się naprawiać silniki zaburtowe więc wiem z czym się to je Proponuje nie zaśmiecać wątku takimi wywodami... Pozdrawiam.
#39 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2014 - 06:37
a ja proponuje podsunąc mysl wywalena termostatu konstruktorom Suzuki, z uzasadnieniem " w moim serwisie również zdarza mi się naprawiać silniki zaburtowe więc wiem z czym się to je"
proponuje nie mieszac ludziom w głowie, to ze czasem coś lizniesz nie powinno sie przekładac na przekonanie ze wiesz co robisz.
jesli pompa wody nie daje rade wytworzyc odpowiedniego przepływu wody i współpracowac z termostatem to nie jest rozwiązaniem by termostat usunąc z układu.
podaje link do kontaktu suzuki"
Użytkownik evin edytował ten post 30 marzec 2014 - 06:38
#40 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2014 - 20:28
- PiECIA lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych