Cześć,
Czy jest jakaś różnica w oporze jaki daje kierownica, podczas gdy silnik wisi na pawęży na sucho od oporu gdy łódka jest na wodzie i silnik pracuje.
Oglądałem dzisiaj łódkę i zdziwiło mnie, że kierownica pracuje dość ciężko. Tak ma być na sucho czy coś tam jest w sterociągach nie halo?
Sterociągi mechaniczne, bez pneumatyki. Silnik 25KM
Pozdr
Ciężko pracujące sterociągi
Started By
szewer
, 14 cze 2012 23:32
2 odpowiedzi w tym temacie
#1 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2012 - 23:32
#2 OFFLINE
Napisano 15 czerwiec 2012 - 07:11
Sterociągi to zwykłe cięgna bowdena. Jeśli ciężko pracują to mogą być źle ułożone, nie nasmarowane/przyrdzewiale, zatarte (np dużo pyłu/syfu + woda) albo mogą pękać i pojedyncze włókna utrudniają ruch linki w pancerzu.
Stawiam że nikt ich nie smarował (jeśli pancerze nie mają teflonowego środka) i dlatego jest ciężko.
Stawiam że nikt ich nie smarował (jeśli pancerze nie mają teflonowego środka) i dlatego jest ciężko.
#3 OFFLINE
Napisano 15 czerwiec 2012 - 07:49
Jest duża różnica między sterociągami a bowdenem kierowniczym. ! 1] To linka stalowa leci średnio po 4 rolkach kółkach z obu burt do silnika ,taki system używają wyczynowcy chodzi lekko i bardzo precyzyjnie, nie za bardzo zdaje egzamin przy power trimie.
2] to bowden w pancerzu od przekładni kierowniczej może chodzić ciężko jak długo stał, nie był smarowany, zniszczony.Jak jesteś pewny że w środku nie jest porwany załóż szlauf zbrojony na któryś koniec 0,5m max wlej olej i podłącz pompkę lub sprężarkę zaciśnij z dwóch stron opaskami, w ten sposób wtłoczysz olej na cały bowden i zacznie robić .Sprawdzony system !!!!!!!!!!!! Pozdrawiam Tornado
2] to bowden w pancerzu od przekładni kierowniczej może chodzić ciężko jak długo stał, nie był smarowany, zniszczony.Jak jesteś pewny że w środku nie jest porwany załóż szlauf zbrojony na któryś koniec 0,5m max wlej olej i podłącz pompkę lub sprężarkę zaciśnij z dwóch stron opaskami, w ten sposób wtłoczysz olej na cały bowden i zacznie robić .Sprawdzony system !!!!!!!!!!!! Pozdrawiam Tornado