Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łodzie Pilothouse


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 11 styczeń 2021 - 12:03

Pływałem w tym roku trochę w trolingu, mercury 50hp spala minimalnie 0,6 l/h przy prędkości około 3km/h biorąc pod uwagę flautę, mercury 115 spala 0,9 l/h przy prędkości około 4 km/h, tak więc 10h trolingu zaoszczędzi Ci jedynie 3 litry, a więcej zyskasz na przelocie bo twoja 60-ka spala około 20 l/h przy WOT, a skoro prędkość to 45km/h tzn, że ten silnik dostaje mocno w dupę przy tej łodzi.

 

Większy silnik to też większy alternator, a smarowaniem bym się nie przejmował, producent chyba wiedział co robi skoro jest funkcja troll, która obniża obroty do 550/min. Tak samo te kilkadziesiąt kg nie zrobi wrażenia na tej łodzi.

 

Jak wisiało 50 hp to było jakieś nieporozumienie, paliwa szło tyle samo jak nie więcej niż teraz przy 115 bo silnik prawie non stop na maxa. 

 

Ja to sprawdziłem na swojej łodzi, a przecież wiesz bo widziałeś :) .
Opinia dotyczy dwóch konfiguracji na tej samej łódce ;)



#22 OFFLINE   Blackstarpro

Blackstarpro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 203 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Cezary
  • Nazwisko:Mer

Napisano 11 styczeń 2021 - 16:40

Cześć.
Szukałem i nie znalazłem więc postanawiam założyć temat.

Rozglądam się za tego typu łodzią i wybór padł na Texas 540 i pochodne.

Czemu taka? Chciałbym 3-4 razy w roku wyskoczyć na zatokę za łososiem ale chciałbym uskutecznić łowy trollingowe na środlądziu. O ile na łowiska typu Żarnowiec itp wiem że będzie w 100% się sprawdzać to o Bałtyk nie jestem pewien. Wiadomo, najlepiej by było z metr więcej i ciut szerzej.

Pływał ktoś z Was takim typem łodzi po morzu? Może ktoś użytkuje na codzień?

Wracając do sedna, ,, pływałem tym typem łodzi po morzu", na pewno ponad 100 rejsów i ponad 1000 godzin. Małe piloty jak najbardziej się sprawdzają, wręcz to ich żywioł. Warunek -pokład samoodpływowy 100%, tj. wbijasz się w falkę, nabierasz wannę wody, dziób się unosi i ta cała woda w 2 sekundy opuszcza pokład tyłem.  Kabina pozostaje sucha. Czy metr wiecej i metr szerzej?- na morze może, na Żarnowiec- zależy od Twoich możliwości wodowania.



#23 OFFLINE   Miodzik

Miodzik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 65 postów

Napisano 12 styczeń 2021 - 00:37

Witam,
U mnie na pawęży dzięki zamontowaniu 60-ki zmieściła się jeszcze ratunkowa 10-ka,co pozwala się czuć bezpieczniej na morzu..
Łódka podobnych gabarytów,oba silniki w sumie ważą tyle co dedykowany do niej 100 konny silnik..pływam po morzu od 8 lat i mogę
powiedzieć,że nigdy się nie zwiodłem na tym tandemie..silnika ratunkowego użyłem w tym okresie 2 razy,raz wpłynąłem w sieci,drugim
razem awaria elektryczna(utleniła się masa).Na morzu warto zdywersyfikować możliwie wszystkie pozostałe instalacje(elektryczną,
paliwową,nawigację,zęzy..)Przy dwuosobowej załodze i całym łososiowym szpeju taki zestaw uważam za rozsądny i co ważne mobilny
kompromis(łódka garażowana i każdorazowo wodowana,wym.5,17x2,00) Nigdy nie było wrażenia braku mocy..przy spokojnym morzu
45km/h,najbardziej ekonomicznie 37km/h przy przelocie średnio ok.70-80km na i z łowiska..

Pozdrawiam Darek

#24 OFFLINE   Kamil_Olsztyn

Kamil_Olsztyn

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 31 styczeń 2021 - 16:09

No i jest.
Załączony plik  20210131_160640.jpg   40,48 KB   28 Ilość pobrań

#25 OFFLINE   Kamil_Olsztyn

Kamil_Olsztyn

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 01 luty 2021 - 20:25

Trafił się ciekawy egzemplarz. Producent Darek Co zaleca silnik max 115KM. Tutaj wisi Suzuki 140KM, ale nie jest to przesada. Podłoga jest grubsza niż w innych modelach oraz z tyłu jest wzmocnienie pod zaczep linki do ciągania narciarza. Po lekkich przerobkach będzie fajne mocowanie pod wędki trollingowe i pantograf pod zapasową spaline.

Teraz powoli trzeba uzbrajać łódź pod trolling, zmienić instalację pod elektronikę, dołożyć klakson, radio, koło ratunkowe itd itd :)
  • kotwitz lubi to

#26 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 02 luty 2021 - 17:02

Suzuki 140 ma taką samą wagę i pojemność jak 115. To najmocniejszy silnik w swojej klasie. Ma jednak małą wadę, z racji pojemności blok ma cienkie ścianki i w egzemplarzach, które pływały głównie w mocno słonej wodzie bywały problemy z korozją tychże ścianek. Poza tym petarda :) 



#27 OFFLINE   Kamil_Olsztyn

Kamil_Olsztyn

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 02 luty 2021 - 23:01

Jak na razie pływał w samej słodyczy :)

#28 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4831 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 luty 2021 - 23:54

Czyli musisz teraz jedynie pilnować anod w bloku.



#29 OFFLINE   blakblek

blakblek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • Lokalizacjabraniewo
  • Imię:rafał
  • Nazwisko:w

Napisano 22 czerwiec 2021 - 16:54

To teraz pochwal sie jak to lata.ile kucy musi ciagnac by byla zabawa

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka