Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łódź Wigry 355 czy Solar 360Fish?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
224 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   Bandit

Bandit

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 360 postów
  • LokalizacjaLegionowo
  • Imię:Marcin

Napisano 23 marzec 2015 - 13:32

Odkopię trochę temat.

 

Stoję przed dylematem zakupienia silnika do swojej wigry 355. Łódka będzie wożona na przyczepie a silnik zapięty na pawęży. Przeważnie będą pływały 2 osoby po około 90 kg + kotwica 10 kg + torby wędki jedzenie i inne klamoty pewnie z 15 kg + linia paliwowa 12l. Docelowo Aku żelowy w dziobowej bakiście około 33kg i silnik elektryczny na pantografie pewnie z 10 kg czyli w 1 konfiguracji około 205 kg + linia paliwowa + waga łodzi około 120 kg a w drugiej konfiguracji około 240 kg + linia paliwowa + waga łodzi ok 120 kg

 

Rozważam 2 opcje silnika 4T kolumna "S" krótka

9.8 km pojemność 209 cc waga około 38 kg

9.9 - 13,5 - 15 km pojemność 323 cc waga około 50 kg (konstrukcja ta sama moc zdławiona na gaźniku)

 

 

Pytań do użytkowników tej łodzi mam kilka:

1. Czy te 50 kg do wożenia na pawęży po naszych drogach to nie za dużo (spod domu nad wodę mam średnio 10 - 30 km)

2. Czy te 9.8 nie będzie za mało do pływania w ślizgu po zegrzu/Narwii/Bugu w konfiguracjach wagowych jakie wskazałem powyżej

2. Czy różnica w spalaniu może być znacząca pomiędzy 9.8 a 15 km?  Podejrzewam że przy 15 km do płynięcia manetka wystarczy rozkręcona na 50% a przy 9.8 pewnie na full lub 3/4 więc może się okazać tak jak to ktoś sprytnie zauważył że spalanie może być bardzo podobne a nawet niższe to tylko podejrzenia, nie mam doświadczenia w tym temacie

 

Zafiksowałem się trochę na to spalanie bo zależy mi żeby jak najmniej wypady nad wodę klepały po kieszeni ale żeby też można było fajnie popływać bo jak to większość powtarza km pod maską nigdy za mało.

 

Zatem liczę na wypowiedzi praktyków które pomogą mi podjąć ostateczną decyzję.


Użytkownik Bandit edytował ten post 23 marzec 2015 - 15:15


#122 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 336 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 23 marzec 2015 - 15:06

Jeżeli masz możliwość to zamontuj ten 15 KM, Te 5 koni więcej to nie za dużo dla obciążenia 370 kg .Wigry są chyba przystosowane do 15 KM na pawęży.



#123 OFFLINE   mdziam_78

mdziam_78

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1713 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 23 marzec 2015 - 17:24

Laminat na Wigry jest delikatny i popęka przy telepaniu 50kg na pawęży. Chyba,że zrobisz sobie od razu osłonę z kwasowki i porządnie zamntujesz silnik - czyli przykręcisz na przestrzał. Wtedy będzie dobrze. Możesz też pogadać ze Zbyszkiem żeby dodatkowo wzmocnił pawęż. U mnie pajęczyna na wewnętrznej stronie powstała szybko od hopków na falach. Przez takie pęknięcia powłoki woda szybciej spenetruje laminat. Ogólnie Wigry na 15km będzie latać, nie tak jak Fox, ale wystarczająco.

#124 OFFLINE   mdziam_78

mdziam_78

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1713 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 23 marzec 2015 - 17:26

Różnica w spalaniu powinna być niewielka. Większy silnik lepiej pogoni i będzie miał lżej.

#125 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 23 marzec 2015 - 17:42

Proponuję jednak 15 KM do Wigry 355

Silniczek bedzie bardziej elastyczny , spalanie podobne lub wręcz niezauważalnie lekko większe za to będziesz dysponował dużo większym zapasem mocy.

U mnie własnie w ubiegłym sezonie miałem dwa silniczki Hondy BF 8 i 15KM i przerobiłem temat   ;)

 

Wzmocnienie pod silnik na pawęży wskazane , momentalnie po powieszeniu 15 KM pojawiły się pajączki.

Warto pomyśleć również nad zamontowaniem lub dorobieniem w przyczepce podpórki pod spodzinę silnika na czas transportu  ;)



#126 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 23 marzec 2015 - 17:57

@mdziam_78, pajęczyna była ale nie na pawęży.

@Bandit Uważam, że obciążenie na pawęży podczas transportu nie powinno nic tej łódce zrobić(szczególnie gdy różnica w wadze silnika to 10kg) pod warunkiem porządnego spięcia jej pasami z przyczepą. Dobre podparcie łódki na przyczepie tzn im więcej miejsc podparcia i na większej powierzchni  tym lepiej dla łódki. Kolejna sprawa to dobra przyczepa która będzie tłumiła nierówności naszych pięknych dróg. kolejna rzecz to, że trzeba pamiętać ciągnąc "ogon", że się go ma za sobą i dostosować prędkość tak aby z łódki nie zostały drzazgi po kilku przejazdach. Do transportu na pawęży raczej przykręcił bym silnik śrubami przez pawęż(nie ufam tym motylkom)

 

Co do mocy i spalania to już znasz moje zdanie.

 

W sumie co do mocy silnika to możesz podpytać się również Zbyszka, on zna wielu użytkowników tej łódki z którymi jest w kontakcie i na pewno zdają mu relację z jakim silnikiem jak pływa łódka.



#127 OFFLINE   mdziam_78

mdziam_78

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1713 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 23 marzec 2015 - 18:42

Nie pisałem, że na pawęży tylko na powłoce lakierowanej. Biorąc pod uwagę ,że to cienka warstwa lakieru niemal pewne, że pod ciężarem silnika nawet przy spokojnej jeździe i dobrym mocowaniu bankowo pojawią się pęknięcia. Nie umocujesz wszystkiego na beton, zawsze odrobina luzu będzie.
  • Karol Krause lubi to

#128 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 24 marzec 2015 - 07:28

...... tylko na powłoce lakierowanej. Biorąc pod uwagę ,że to cienka warstwa lakieru niemal pewne, że pod ciężarem silnika nawet przy spokojnej jeździe i dobrym mocowaniu bankowo pojawią się pęknięcia. .....

  o czym Ty piszesz????



#129 OFFLINE   Bandit

Bandit

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 360 postów
  • LokalizacjaLegionowo
  • Imię:Marcin

Napisano 24 marzec 2015 - 13:19

Rozmawiałem dziś ze Zbyszkiem.

 

Wg jego wiedzy z łódką nic się nie powinno stać po zawieszeniu 50 kg na pawęży. Pawęż jest na tyle wzmacniana żeby te 15 km które wązy około 50 kg spokonie można było transportować na przyczepie z łodzią.

 

Warunek jest taki że spodzina silnika powinna być również unieruchomiona np "oparta" o listwę ze światłami w przyczepie lub w inny sposób np opasana dodatkowym pasem przyczepionym do przyczepy/łodzi. Głównie chodzi o to żeby silnik nie miał luzów podczas transportu bo jak będzie latał we wszystkie strony to wiadomo co się stanie.

 

W moim przypadku pawęży już nie wzmocnię bo łódź czeka na odbiór na placu (nie pomyślałem o tym podczas składania zamówienia).

 

Z Waszych wypowiedzi wynika jednoznacznie że 15 km jest zdecydowanie korzystniejsze a spalanie o które się obawiałem nie powinno być znacząco większe by miało to decydować o wyborze czy kosztach późniejszej eksploatacji. Zatem jeśli uda się w rozsądnym budżecie nabyć taką 15stke to w tym kierunku będę szedł nawet jakbym miał zakup odciągnąć w czasie.



#130 OFFLINE   janih

janih

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 469 postów
  • Lokalizacjanad wodą

Napisano 24 marzec 2015 - 13:26

Marcin jak bedziesz odbierał to zwróc szczegolna uwage na instalacje elektryczna bo prawocnicy Zbyszka( jak i on sam) lubią to olać



#131 OFFLINE   mdziam_78

mdziam_78

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1713 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 24 marzec 2015 - 16:50

@Michał81 - nie pamiętam z kim rozmawiałem podczas wybierania łodzi, ale zwrócił mi uwagę na to, iż co innego powiesić silnik i pływać a co innego podróżować z silnikiem na pawęży. Jeżeli brałbym pod uwagę drugą opcję to zdaniem producenta od razu trzeba do przy budowie uwzględnić i wzmocnić pawęż. Nie wiem jakie jest dokładne wykończenie łodzi, ale farba/lakier czy co to jest po kilku tygodniach na wodzie była trochę popękana, po kilku sezonach nie byłoby napewno lepiej. Każde uszkodzenie powłoki, jakby nie patrzeć ochronnej, to osłabienie konstrukcji. Skoro można temu przeciwdziałać to warto.

#132 OFFLINE   pio76

pio76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 373 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Piotr

Napisano 24 marzec 2015 - 22:30

Laminat na Wigry jest delikatny i popęka przy telepaniu 50kg na pawęży. Chyba,że zrobisz sobie od razu osłonę z kwasowki i porządnie zamntujesz silnik - czyli przykręcisz na przestrzał. Wtedy będzie dobrze. Możesz też pogadać ze Zbyszkiem żeby dodatkowo wzmocnił pawęż. U mnie pajęczyna na wewnętrznej stronie powstała szybko od hopków na falach. Przez takie pęknięcia powłoki woda szybciej spenetruje laminat. Ogólnie Wigry na 15km będzie latać, nie tak jak Fox, ale wystarczająco.

A YAMAHA 6 KM 27kg, wytrzyma pawęż jak sie przykręci silnik standardowo...



#133 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 25 marzec 2015 - 00:04

@Michał81 - nie pamiętam z kim rozmawiałem podczas wybierania łodzi, ale zwrócił mi uwagę na to, iż co innego powiesić silnik i pływać a co innego podróżować z silnikiem na pawęży. Jeżeli brałbym pod uwagę drugą opcję to zdaniem producenta od razu trzeba do przy budowie uwzględnić i wzmocnić pawęż. Nie wiem jakie jest dokładne wykończenie łodzi, ale farba/lakier czy co to jest po kilku tygodniach na wodzie była trochę popękana, po kilku sezonach nie byłoby napewno lepiej. Każde uszkodzenie powłoki, jakby nie patrzeć ochronnej, to osłabienie konstrukcji. Skoro można temu przeciwdziałać to warto.

 

to raczej jest coś nie tak



#134 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 25 marzec 2015 - 21:14

Z tym wzmacnianiem to chyba jakieś jaja.
Przecież w naszych realiach i drogach to pawęż powinna być od razu wzmocniona do max. mocy silnika , a nie prosić producenta o wzmocnienie.
  • Michał81 lubi to

#135 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 26 marzec 2015 - 07:03

Z tym wzmacnianiem to chyba jakieś jaja.
Przecież w naszych realiach i drogach to pawęż powinna być od razu wzmocniona do max. mocy silnika , a nie prosić producenta o wzmocnienie.

Dokładnie!!!!

 

Koledzy wyżej chyba niepoważni..

pawęż i keelpad to "kręgosłup"  w łodzi... jak to im pęka to aż strach pomyśleć nad resztą... ich problem



#136 OFFLINE   NARA

NARA

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 748 postów

Napisano 19 wrzesień 2015 - 18:01

To może jeszcze złote klamki w tej cenie. Hmmm.



#137 OFFLINE   Bandit

Bandit

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 360 postów
  • LokalizacjaLegionowo
  • Imię:Marcin

Napisano 19 wrzesień 2015 - 19:20

50 kg jeździ od wiosny i nic się nie dzieje. Paweż jest tak solidna ze nie wiem czym trzeba by ją potraktować żeby uszkodzić.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

#138 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 10 styczeń 2016 - 20:21

Witam.

Jestem na etapie poszukiwań stabilnej łódki wędkarskiej i na celowniku mam Wigry 355. Chciałbym się dowiedzieć czy ta łódka będzie się nadawać do silnika elektrycznego 55lbs.

Czy elektryk nie będzie się męczył? Jaką prędkość maksymalną można uzyskać? Czy łódka nie będzie ''myszkować''?



#139 OFFLINE   jani32

jani32

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Imię:Tomek

Napisano 10 styczeń 2016 - 21:07

Kolego przy elektryku to napewno nie będzie myszkowac , a pływać będzie na tym dzielnie to naprawdę dobra łódka .

Użytkownik jani32 edytował ten post 10 styczeń 2016 - 21:09


#140 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 10 styczeń 2016 - 21:48

Do niedawna byłem posiadaczem takiej łodki 380x150(zd. poniżej).Łódka pod tym elektr. szła jak przecinak 7km/h. Ale była mało stabilna i ciężko na stojąco spiningowało się. Dlatego ją sprzedałem. Szukam dobrego pływadełka do spiningowania we dwie osoby, a zarazem pod elektryka.

Rozważam Wigry 355 , Iwa395 i Columbia 390 Fish.

Może koledzy coś podpowiedzą.

Załączone pliki


Użytkownik kruchy488 edytował ten post 10 styczeń 2016 - 22:00





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych