Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Stradic FC konserwacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   zorak

zorak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 170 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Tarnowski

Napisano 01 lipiec 2012 - 15:23

Witam
Chciałbym się zabrać za konserwację mojego kołowrotka Shimano Stradic FC ponieważ jego życie nad wodą jest ciężkie :mellow: a ja uwielbiam ten kołowrotek, ponieważ nigdy mnie nie zawiódł. Ponieważ jestem początkujący w tej dziedzinie mam parę pytań, dla niektórych pewnie śmiesznych. Oto one:

1. Rozumiem, że do konserwacji najlepiej jest rozebrać cały kołowrotek. Do przemycia części lepiej użyć benzyny ekstrakcyjnej czy innego środka? Czy trzeba wszystkie bebechy umyć, czy są takie elementy, których nie wolno np. łożyska?

2.Po umyciu i wyschnięciu części kołowrotka, które potraktować smarem, a które np. oliwką którą dostałem w komplecie?

3. Jakiego najlepiej użyć smaru? Gdzie można dostać taki smar?

4. Jak konserwować rolkę? Czy tam można użyć oliwki dołączonej do kołowrotka?

5. Co myślicie o smarze w spary. Czy taki smar można wstrzyknąć przez port smarowania?

6. W jaki sposób usunąć delikatny luz na koszu, bo przez okres używania lekki się zrobił?

Z góry dziękuje za pomoc :D


#2 OFFLINE   Jack__Daniels

Jack__Daniels

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2210 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra/Horten

Napisano 02 lipiec 2012 - 09:17

1) Uzywam benzyny - rozpuszcza stare smary i czyści wszystko co ma czyścic. Po wyschnięciu element można smarować od nowa.
2) W zasadzie wszystko smarem oprócz rolki - choć niektórzy mieszają smar z oliwką i tym smarują rolkę. Sam smaruje rolkę tylko oliwka bo do elementu jest na tyle łatwy dostęp, że nie ma problemu, żeby robić to często.