Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

daiwa tournament Z 2500 i A ,luz rotora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 17 wrzesień 2014 - 21:19

Tam jedno z łożysk jest chyba z faską może ono jest odwrotnie założone, może zamiast grubej podkładki dałeś cienką?



#42 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 17 wrzesień 2014 - 21:26

Znalazłem. Tutaj masz wszystko:

 

http://jerkbait.pl/t...aje-od-korpusu/



#43 OFFLINE   Zebon

Zebon

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 259 postów
  • LokalizacjaStaszów

Napisano 17 wrzesień 2014 - 22:09

Tam jedno z łożysk jest chyba z faską może ono jest odwrotnie założone

Masz u mnie browara albo dwa. To było to:)

dzięki za zainteresowanie,



#44 OFFLINE   pointman

pointman

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 marzec 2016 - 07:24

Ponownie odkopuję temat. Ostatno zakupiłem turka X 2500 iA "w świetnym stanie wizualnym i technicznym". Co do stanu wizualnego to nie mam zastrzeżeń, natomiast co do stanu technicznego to wszystko ok poza tym iż rotor rusza się w kierunku góra-dół w sposób zauważalny (ale raczej nie jest to 0,5mm). Dodatkowo podczas tego ruchu wyczuwam minimalne drgniecie korbki. Sprzedający twierdzi iż ten typ tak ma, ale ja nie za bardzo chcę w to wierzyć i mam do Was pytania:

- czy faktycznie ten typ tak ma?

- czy te luzy będą się w przyszłości pogłębiać i skrócić żywotnosć kołowrotka?

- czy powinno się je skasować?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi



#45 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 30 marzec 2016 - 07:32

Podczepiam sie pod to pytanie bo tez mnie to ciekawi....

#46 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 30 marzec 2016 - 08:28

Trochę strzelam bo nie bardzo pamiętam ale ten luz to można by chyba usunąć dając podkładkę na oporówkę, tak robiłem w swoich dwóch daiwach. W emblemie sporo latało od nowości i nic się nie pogłębiło.Tak jak pisałem wcześniej chyba tym zabiegiem to zniwelowałem. Wczoraj smarowałem morethana i steeza i też chodzi góra-dół ale minimalnie.

 

http://www.sl-planet...ad/00055246.pdf

 przykładowa daiwa

między element 40 i 41 można dać podkładkę ja miałem tak od nowości w TD i Ignisie (stare modele) i dałem w turku X i Emblemie i pomogło tylko nie pamiętam czy to była ta dolegliwość bo to ze 3-4 lata temu było


Użytkownik Andru77 edytował ten post 30 marzec 2016 - 08:35


#47 OFFLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5356 postów
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Napisano 30 marzec 2016 - 10:01

Moim niefachowym zdaniem powinien tam być minimalny luz, taki ledwo wyczuwalny i najlepiej taki miękki bez stuku...

W moich Daiwach ustawianych przez Zorro właśnie taki jest.



#48 OFFLINE   Bander

Bander

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1000 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Imię:Radek

Napisano 30 marzec 2016 - 10:42

Musi być luz bo inaczej rotor nie będzie się obracał. Minimalny, możliwie najmniejszy. Nie w okolicach 0,5mm. Strzelałbym raczej okolice 0,1mm czyli wyczuwalny i/ale ledwie widoczny.

Podczas przesuwania rotora po osi obrotu minimalnie drgnie korbka. To są luzy które pozwalają na obrót kół zębatych. Też jak najmniej ale muszą być bo inaczej zablokujesz kołowrotek lub sprawisz że "ciężko" pracuje.



#49 OFFLINE   Rebus

Rebus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 198 postów
  • LokalizacjaWLKP
  • Imię:Waldek

Napisano 30 marzec 2016 - 11:56

Teoretycznie luzu powinno być tyle ile wynosi luz osiowy łożyska na pinionie, choć często samo osadzenie łożyska w korpusie ma też luz przez co sie on powiększa... Dodanie czy ujęcie podkładki przy dobrym łożysku i osadzeniu nie powinno luzu zmienić... 


  • Sudoku lubi to

#50 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 30 marzec 2016 - 13:29

Przy okazji smarowania certatki rozebrałem emblema i faktycznie mam tam dołożoną podkładkę. Po jej wyrzuceniu i skręceniu kołowrotek dostał większego luzu. Dołożenie podkładki nie spowodowało że zaczął ciężej chodzić. Kiedyś pisali, że dawali podkładki by zmniejszyć ten luz w innym miejscu ale po takim zabiegu właśnie ciężej chodził a luz się zmniejszał. Im mniejszy luz tym ciężej chodził kołowrotek.



#51 OFFLINE   pointman

pointman

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2016 - 06:26

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Moim zdaniem mój turek ma ciut za duży luz (wiekszy niż np w red arc), ale "polatam" nim do końca sezonu i dam go do serwisu któremuś z forumowych kolegów kóry miał doczynienia z turkami.



#52 OFFLINE   Bander

Bander

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1000 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Imię:Radek

Napisano 04 kwiecień 2016 - 09:21

Jeżeli luz jest Twoim zdaniem zbyt duży to lepiej go pokaż komuś już teraz. W Wawie masz co najmniej kilku specjalistów - jak się do nich odezwiesz to sądzę, myślę że pomoc się znajdzie. Oglądną, ocenią i ew. zreperują. Będziesz spał spokojnie.



#53 OFFLINE   G r e g

G r e g

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 647 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Grzegorz

Napisano 08 kwiecień 2016 - 15:41

To z kolei inne pytanie ...zajebisty szum na włączonej blokadzie ,gdy wyłączam blokadę  szum znika ,luzy normalne ,kolega od którego kupiłem na giełdzie zapewnia że te Turki tak mają...?

 

Model 2500X iT



#54 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 08 kwiecień 2016 - 15:43

To z kolei inne pytanie ...zajebisty szum na włączonej blokadzie ,gdy wyłączam blokadę  szum znika ,luzy normalne ,kolega od którego kupiłem na giełdzie zapewnia że te Turki tak mają...?

 

Model 2500X iT

 

oporówka, sucha lub zapaćkana, zużyta lub źle złożona, tulejka oporówki może też być wyciurana...oczywiste, trzebaby sprawdzić z inną oporówką jeśli nie da się ocenić jej w inny sposób.



#55 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 kwiecień 2016 - 15:52

oporówka, sucha lub zapaćkana, zużyta lub źle złożona, tulejka oporówki może też być wyciurana...oczywiste, trzebaby sprawdzić z inną oporówką jeśli nie da się ocenić jej w inny sposób.

Łukasz, ale to IT.... . Tam tulejki chyba nie sposób zużyć.



#56 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 08 kwiecień 2016 - 15:56

Łukasz, ale to IT.... . Tam tulejki chyba nie sposób zużyć.

 

fakt, zasugerowałem się tematem o zia....



#57 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 08 kwiecień 2016 - 22:41

To z kolei inne pytanie ...zajebisty szum na włączonej blokadzie ,gdy wyłączam blokadę  szum znika ,luzy normalne ,kolega od którego kupiłem na giełdzie zapewnia że te Turki tak mają...?

 

Model 2500X iT

Najogólniej można powiedzieć, że są dwie możliwości:

1. osoba która powiedziała Ci że te turki tak mają  zwyczajnie się nie zna. Kanciaki w idealnym stanie nawet po włączeniu obrotów wstecznych powinny pracować  absolutnie cicho - pomijając drobne klekotanie knoba, który w X nie jest łożyskowany. A jeśli egzemplarz jest w idelanym stanie - to nawet nie powinieneś zauważyć różnicy w pracy na włączonej oporówce. Natomiast jeśli kołowrotek jest spracowany to różnica pracy na włączonej oporówce jest tym większa im więcej kołowrotek przekręcił.

2. łże jak pies, bo..

- prawdopodobnie ktoś zle złożył zapadkę ( a właściwie może się rozchodzić o mały plastikowy pierścień, który oddziela łożysko na pinionie od zębatek od zapadki , jest to część oznaczona nr. 39 - musi ona być idealnie i równo osadzona).

- może być też zajechane łożysko oporowe - ale nawet jak tak jest to szum nie powinien być jak to określiłeś "zajebisty"

- rotor może być za mocno dokręcony - wez poluzuj nakrętkę i jeśli szum nieco zniknie, może wystarczy poprawnie złożyć owy plastikowy pierścień - który robi za dystans.

- co mniej prawdopodobne to kołowrotek może zwyczajnie ma spracowane elementy wchodzące w skład łożyska oporowego i zapadki.


Użytkownik blackabyss edytował ten post 08 kwiecień 2016 - 22:45

  • godski i psd27 lubią to

#58 OFFLINE   G r e g

G r e g

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 647 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 kwiecień 2016 - 14:35

No...i tak to jest jak sie kupuje w ciemno ( jak kota w worku)... :(

 

Nic bede musiał pomyslec nad jakims dobrym serwisem bo samemu rozgrzebywac nie mam odwagi



#59 OFFLINE   michcio

michcio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 964 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:K.

Napisano 09 luty 2017 - 22:57

Najogólniej można powiedzieć, że są dwie możliwości:

1. osoba która powiedziała Ci że te turki tak mają  zwyczajnie się nie zna. Kanciaki w idealnym stanie nawet po włączeniu obrotów wstecznych powinny pracować  absolutnie cicho - pomijając drobne klekotanie knoba, który w X nie jest łożyskowany. A jeśli egzemplarz jest w idelanym stanie - to nawet nie powinieneś zauważyć różnicy w pracy na włączonej oporówce. Natomiast jeśli kołowrotek jest spracowany to różnica pracy na włączonej oporówce jest tym większa im więcej kołowrotek przekręcił.

2. łże jak pies, bo..

- prawdopodobnie ktoś zle złożył zapadkę ( a właściwie może się rozchodzić o mały plastikowy pierścień, który oddziela łożysko na pinionie od zębatek od zapadki , jest to część oznaczona nr. 39 - musi ona być idealnie i równo osadzona).

- może być też zajechane łożysko oporowe - ale nawet jak tak jest to szum nie powinien być jak to określiłeś "zajebisty"

- rotor może być za mocno dokręcony - wez poluzuj nakrętkę i jeśli szum nieco zniknie, może wystarczy poprawnie złożyć owy plastikowy pierścień - który robi za dystans.

- co mniej prawdopodobne to kołowrotek może zwyczajnie ma spracowane elementy wchodzące w skład łożyska oporowego i zapadki.

Panowie,

odkopując lekko stary temat. Powiedzcie proszę, w jaki sposób spasować oporówke by nie było słychać jak zapadka przeskakuje po zębatce ? Kombinuję i kombinuję... Model To Emblem -Z 2500i

Szukam jakiegoś zdjęcia, filmiku czy cuś. 

 

A nawet jak już złożę i nie "pyrka" to jak przechylę kołowrotek do przodu to znowu pyrka... 


Użytkownik michcio edytował ten post 09 luty 2017 - 23:16


#60 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 813 postów
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Napisano 10 luty 2017 - 05:06

Nie jest na pewno zajechany ?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych